Aquarium en nu baby visjes!? Waamoediknou!?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wilma, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hoi mensen, ik heb nog niet zo heel lang n aquarium en vanmorgen zoals altijd voer ik mn vissen. En ze hebben geen honger??
    Dus ik zit zo in die bak te loeren van waarom eten jullie nou niet?
    Zie ik ineens minstens 3 ini mini vuurtetratjes zwemmen!! :$ (die overigens wel eten ;))
    Dus ik ben bang dat er vanacht een vuurtetra stiekem bevallen is. En de rest dus " al gegeten heeft"
    Iemand enig idee wat ik nou t beste kan doen?
    Ben al op fora aan t kijken maar kom er niet zo snel uit... Dus denk meteen zet t hier ook even neer :D

Wat n verassing zeg...!:D

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    volgens mij moet je die baby visjes zo snel mogelijk apart zetten

wij hadden vroeger goudvissen en die hadden ook ineens babietjes gehad, en er een paar van opgegeten :$

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Oh ja, en gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding he hihi

4. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Als je ze graag wilt houden, moet je ze apart zetten of voor heeeel veel beschutting in je bak zorgen. Dus heel veel planten, en vooral planten waarin ze zich goed kunnen verstoppen (en die zijn meestal niet zo mooi). Je hebt ook van die "guppenbakken" voor in je aquarium. Daar kunnen de babyvisjes dan in, en dat bakje drijft dan gewoon in je aquarium. Is wel beter voor de temperatuur en het water blijft gefilterd, want er zitten van die kleine gleufjes in, maar de babyvisjes kunnen er niet doorheen. Alleen... Echt hongerige vissen kunnen er helaas ook inspringen (al gebeurt dat niet zo heel vaak).

http://img210.imageshack.us/img210/2827/nogxic6.jpg
    zo'n bakje bedoel ik.

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Update!
    Het zijn denk ik toch platy's want de tetra's hebben een V vorm staart en die iniminie's niet. En verder zit er niks met zn 2e of meer in.

Zal straks eens gaan kijken of ik zo'n bakkie kan vinden. Maar er zit gelukkig ook veel beschutting in de bak.
    De grote vissen weten echter dat ze er zijn en zijn de hele bak aan het "patroulleren" om ze te vangen :(
    Zo lijkt het iig toch.
    En t word n heel gedoe om ze te vangen denk ik. Ze zijn potdorie maar 2 spelden knoppies groot!

Dankjewel voor de felicitaties :D

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    gefeliciteerd met je babyvisjes.
    hier worden ook om de haverklap platy's geboren, maar wij zetten ze niet apart, we hebben genoeg planten waar ze in kunnen schuilen. maar er worden toch vaak kleintjes opgegeten.
    heel jammer, maar aan de andere kant ist wel goed, anders hebben we in notime de bak overbevolkt (overbevist hihi).
    plus dat je apart zetten vaak niet eens voor mekaar krijgt, want dat grut zwemt zo hard dat je ze toch niet te pakken krijgt.
    en dat gezeef met een bakje of zeefje veroorzaakt ook nog es stress bij de vissen.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mja dat zat ik me ook te bedenken bij t uitlaten van de honden net. Als die platy's zo makkelijk zijn (en dat zijn ze want heb ze nog pas sinds de kerst en nu al uitbreiding!) dan heb ik straks 20 van die vissen! Gelukkig is t nog net niet zo erg als die guppen die ik vroeger gehad heb. Die kocht ik de eene dag 3 en de volgende dag had ik er ineens 30+ :$
    Alhoewel ik denk dat papa gister dood gegaan is. Want ik mis sinds gister een platy en volgens mij was dat t mannetje. Dat was ook degene die de hele tijd achter de anderen aan zat. Heeftie toch nog snel even voor mekaar gekregen dan voor dat hij t hoekie om ging! :D
    Rare bak heb ik ook. Dat mannetje is gewoon verdwenen...normaal ligt er dan ergens n lijkje ofzo. Maar bij mij niks te vinden. Heb er wel garnalen en slakken in zitten en die heb ik al eens met n dooie vis zien stoeien. Maar dat was n gup en deze platy's zijn groter dus zouden ze langer over moeten doen...
    Ik houd ook elke dag bij t voeren een telling want soms mis ik dus ineens iets (en dat duikt dan later doorgaans weer op, dood of stiekem toch nog levent).
    Nouja nu ik zo over de eerste "shock" heen ben dat ik plotsklaps uitbreiding heb zo als eerste keer in dit "echte" aquarium denk ik dat ik de kleintjes maar aan het lot over laat. er zitten 3 grote planten in waar de vuurtetra's zich nogal eens zo in verstoppen dat ik denk dat er ineens n stel verdwenen zijn. En ook java mos en alg op de achterwand waar ik net al 2 van die baby's in heb zien "verdwijnen".
    Ben benieuwt!
    Stel iig mn voorgenomen stofzuiger beurt maar even uit nu. ;)
    Bedankt voor het antwoorden (en feliciteren :D) iig!
    Als er nog tips zijn zijn ze uiteraard welkom!

8. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Weet je zeker dat je geen water uit de Bermudadriehoek hebt gebruikt?:D

Het lijkt me wel een heel mooi aquarium die je hebt hoor. Verschillende soorten vissen, slakken en zelfs garnalen.
    Ik wist niet eens dat je levende garnalen voor in een aquarium kon kopen.

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Zijn ondertussen een heleboel soorten garnalen die je kan hebben. Ik heb 2 waaierhand garnaaltjes zitten (5 tot 8 cm) die hangen of in de planten te zwaaien (hebben n soort handjes met veertjes waarmee ze eten uit t water filteren en dit naar hun mond brengen) of lopen de grond af te waaieren.
    Maar je kan ook erg kleine garnaaltjes van 2 tot 3 cm hebben. Die hebben ze in allerlei leuke kleurtjes. De mooiste vind ik de vuurgarnaaltjes (wit rood). Die wilde ik eerst ook maar had n grotere bak gekocht en toen moest ik wel heel veel garnalen kopen om er wat van te zien ( ongeveer 60% zie je niet van die kleintjes omdat ze overal op in en onder zitten) Dus eerst nog aan cpo's gedacht (kleine rode kreeft) maar toch gegaan voor de waaerhandjes. Soms best n maf gezicht als je ze in zo'n tak in de stroming ziet schommelen en steeds die handjes uit ziet steken enzo. Alsof ze daar zitten en om hulp roepen en "WHOEHOE HIER BEN IK!" zwaaien met die handjes :D
    Maar ben alles behalve tevreden over mn bak...t is nogal n algen ellende...heb de oplossing nog niet helemaal gevonden (algen spul kan niet ivm gevoeligheid vd garnalen). En dat terwijl alles wat er in zit algen zou moeten eten...
    Nouja ze verhongeren iig niet als ik even wat minder voer ofzo :p;)

10. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    heb je niet iets van een schip ofzo erin liggen, of iets anders waar de vissen in kunnen?
    heb ik namelijk wel een keer gehad, dat ik een vis miste. die was dus inderdaad overleden en bleek in het schip te zitten..... zag er niet meer uit toen ik hem vond.

11. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    en wat betreft de algen, heb je de bak verlicht? zo ja hoe lang heb je het licht aan overdag?
    wij hadden ook last van alg, maar alg houd van licht en niet van donker. dus kregen we de tip om het licht wat minder aan te doen.
    we hadden normaal het licht zo'n 12 uur per dag aan. en nu maar 9 uur meer. en de alg is verdwenen.
    geen rare goedjes erbij gooien, da's niet goed voor de vissen en de rest van de planten gaan er dan ook aan.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Geen schip wel een groot stuk hout en al aan alle kanten er onder gegluurt en heb hem niet gezien.
    ALS hij er gister nog lag dan is hij nu wel al helemaal opgegeten denk ik.
    Mis ook geen slakken (die gaan met zn alle op n dooie vis zitten nml) dus ik denk niet dat hij nog ergens ligt.
    Misschien was het wel de houdini onder de vissen en issie er toch uit kunnen komen? (zit n deksel op EN de gaten zijn dicht ivm slakken en garnalen die wel eens wat verder uit t water willen komen)

Ik heb de verlichting van 8 tot 3 aan en dan 2 uur uit. Dan weer aan (van 5) tot 11 uur. Dus dat is zo'n 14 uur samen. Mij werd verteld dat het licht tussen door n tijdje uit doen de truck was.
    Misschien moet ik het eens proberen door de tijd te verkorten ipv tussendoor uit doen idd...
    Kijken of dat helpt.

13. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik heb ook een aquarium met tetra´s en plaatjes en 2 van de plaatjes zijn gewoon constant zwanger;) De babyvisjes worden helaas opgegeten. Heb ze 1 keer kunnen zien maar vangen lukte niet. Ik houd het wel altijd in de gaten zodat als ik een babyvisje zie dat ik ze apart kan zetten. Maar tot nu toe dus nog niet gelukt;) Ach, vind het wel goed anders zit zo mijn aquarium vol:)

14. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Of gewoon een drijfbakje kopen! hebben wij hier ook in de bak hangen voor de guppies.
    Kost niet super veel en zo worden ze ook groter

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Platy's zijn net als guppen levendbarende tandkarpers. Die kan je het beste houden met 1 mannetje en meerdere vrouwtjes. De gezinsuitbreiding gaat wel degelijk net zo snel asl bij guppen. Als je je bak niet binnen de kortste keren overbevolkt wil, zou ik er niet teveel aan doen.

16. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hoi Wilma,je hebt van die speciale kraambakjes,daar zette ik mijn zwangere vis in(als je het ziet dat ze zwanger zij natuurlijk!:D) en dan kon ze daar in bevallen..Je kan ze nu ook natuurlijk nog in een kraambakje zetten,moet je die anders ff snel halen!

Liefs

17. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Mij is dus vertelt dat zo kraambakje best stressvol is voor zo visje geen idee of het waar is hoor!
    Maar als onze gup bevallen is dan gaan we gewoon jonkies vangen en doe ik in dat bakje kunnen ze daar lekker in groeien!

http://www.deckxnv.com/content/assets/photos/products/detail/9-71226.jpg

Hier heb je er eentje die blijft gewoon boven drijven super handig!

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Heb...nouja had dus, ook een mannetje (als ik goed gekeken heb tenminste) Dus daar hoeft het niet aan te liggen. Ik deed met mijn guppen ook altijd 1 mannetje op 3 vrouwtjes. En had met mn platy's zelfs 1 mannetje en 4 vrouwtjes alleen was 1 vrouwtje al snel na het transport overleden.
    En ik haalde idd de guppen erbij omdat t familie is.
    Had alleen niet verwacht dat ze NU al meteen aan de gang zouden gaan. Voor mijn idee waren ze nog niet eens volroeit. Maar heb eigenlijk geen idee of dat bij (deze) vissen wat uitmaakt?

Ik ga er verder ook niks aan doen nu. Want ik wil niet nog n bak erbij zetten en als ze nu al zo bezig gaan zal dat nodig zijn als ik de jongen help overleven.
    Stelletje konijnen zijn het! ;):p

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
  20. miffy11

miffy11 Niet meer actief

in het vervolg inieminie condoompjes er in leggen? :D

Deel Deze Pagina