Adres onbekend, gevolgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Blaak, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Hier nog een vraagje van mij..

Mijn ex is dus vertrokken naar Indonesie en heeft mij en de kids achtergelaten met (zijn hoge) schulden. Nu word hij binnen 4 weken uitgeschreven en zijn status gewijzigd naar "adres onbekend" . Ik zit nu in zijn koophuis (op zijn naam) en zit te wachten op een antwoord van de urgentiecommissie (nog 3/4weken). Dit koophuis word geveild binnen een paar maanden dus vandaar ook.

Nu mijn vraag dus, heeft het gevolgen als zijn status word gewijzigd naar " adres onbekend" (door de gemeente)? Wat gebeurd er met zijn schulden? Toch niet naar mij doorgeschoven ofzo toch? Ik wil een beetje meer duidelijkheid, en hopelijk kan iemand mij een beetje informatie daarin geven!

Alvast erg bedankt!

Gr. Mandy

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb er geen verstand van, maar wil je wel ontzettend veel sterkte wensen.. wat een enorme rotsituatie!

Hoe weet je trouwens dat hij in Indonesie zit?

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    mmmh.. als je getrouwd bent of een contract hebt opgesteld samen om alles te delen... Of het huis op beide namen staat, ben ik bang van wel... ZIe dat het op zijn naam staat, maar denk dat je dan alle kosten wel moet betalen, mits je natuurlijk bovenstaand hebt. Heb je dat niet, dan is er geloof ik geen band, dus kunnen ze jouw niets maken. Maar je kunt het beste professionele hulp vragen. Want anders krijg je misschien wel de verkeerder info (van mij of anderen)

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Alleen als je getrouwd bent in gemeenschap van goederen zijn zijn schulden ook jou schulden. Als je "alleen" vriend en vriendin bent/was ben je officieel niets van elkaar. Zijn schulden kunnen dan dus niet op jou verhaalt worden. Ook niet als je bijv. een samenlevingscontract hebt.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat een rotsituatie. Zoals September al zegt: in dit soort situaties bel even iemand die er verstand van heeft. Bijvoorbeeld een juridisch loket oid. Dit soort dingen kun je het beste even zeker weten.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zolang je niet getrouwt bent of een samenlevingscontract hebt kunnen ze niet veel doen. ben je dit wel en ze kunnen hem niet vinden dan mag jij het gaan betalen. met dit soort contracten deel je alles ook de schulden.

sommige dingen zoals schulden van verzekeringen van het huis en bijvoorbeel achterstanden van energie rekeningen worden zowiezo gehaald bij jou als hij ze niet heeft betaald ook al stond dit ook op zijn naam. ze pakken gewoon de medebewoner als die in de tijden van de rekeningen ook in dat huis woonde. jij dus

wens je hele veel sterkte in deze situatie. lijkt me moeilijk hoor. als je alleen een stelletje was, vriend/vriendin dan kunnen ze dit niet bewijzen en hoef je ook niks van zijn schulde te betalen. je bent niet verantwoordelijk voor wat hij doet

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Jemig wat een k*t situatie zeg.....ik kan je niet helpen met je vraag, maar wil je wel even sterkte wensen!!!!!

8. Blaak

Blaak Niet meer actief

Nee we zijn niet getrouwd od iets dergelijks gelukkig, en energiebedrijf heb ik opgebeld en die zeggen gewoon dat het alleen op zijn naam staat en die energiebedrijf gaan dus niks halen bij mij, (godzijdank). Ik dacht eerst ook dat ze keken naar de medebewoners.. Mja ik moet gewoon zo snel mogelijk weg hier want ik hou het sowieso al nauwelijks uit. Dank je wel voor jullie wensen, die heb ik zeker nodig! Ik probeer natuurlijk wel positief te blijven.

Hoe ik weet dat mijn ex naar indonesie is, omdat ze dat op zijn werk hadden gevonden. Op een internet computer daar heeft hij tickets besteld , en die Boarding Pass hebben ze en kopie naar mij gestuurd. Die kan ik dus ook als bewijs gebruiken bij instanties gelukkig.

Er is een lening die hij heeft afgesloten met mijn naam ook, hij heeft mijn handtekening vervalst dus loop ook bij de politie (aangiftes). Tja ze kunnen niks bij mij halen, maar ik heb er ook niet voor getekend dus ook wel een klote situatie omdat ze nu bij mij alles willen halen enzo. Erg lastig.. mja

9. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Mijn god wat een ongelofelijke lul! Hoeveel kinderen heb je met hem? Wat kan je je toch in iemand vergissen... Dat je zelfs aangifte tegen hem hebt moeten doen.
    Heel veel sterkte en knap van je dat je zo positief blijft!

10. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Wat een vreselijke situatie..
    Ik ben ook benieuwd naar het aantal kids..
    Weet me zo geen raad voor je!

11. Blaak

Blaak Niet meer actief

ik heb 2 kindjes , dochtertje van bijna 4 en een zoontje van bijna 2 jaar. Ik heb mij ook zwaar vergist, niemand had dit ook verwacht. Ik hoop dat ik snel overnieuw kan beginnen met mijn 2 kindjes, en dat ik die nieuwe woning snel krijg, maar dat wachten duurt zo lang!

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje meid, dat is niet niks. Ontzettend veel sterkte!

Deel Deze Pagina