Ben het zat.... (afvallen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jo85, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ben het zat met het afvallen of eigenlijk het niet afvallen.
    Ik ben nu sinds juni de strijd aangegaan met de kilo's. Na twee zwangerschappen weer terug bij af. En weeg ik met mijn 1,83m 92kg.
    Te zwaar dus.
    Dus weer lid geworden van de weightwatchers en er volledig voor gegaan. Ik ben eerder ruim 13 kg afgevallen met de WW. Dus zou me dit nu ook gaan lukken.
    Heel streng einddoel gesteld en dat is 75kg.
    En de ging om.
    Hou me perfect aan mijn punten en maak gezonde keuzes. Eet voldoende en zeg vaak nee tegen "snelle suikers".
    Nu ik weer mijn enkel mag gaan belasten met sporten, nadat ik in april mijn enkelbanden afgescheurd had, heb ik het hardlopen weer opgepakt. 3x per week loop ik hard "met Evy" en een van de honden
    De andere avonden wissel ik af met een uur stevig wandelen met de honden of ik ga een uur fietsen.
    Er zijn (helaas) ook avonden die ik moet werken gezien het feit dat ik in de zorg werk.
    Maar dan nog ga ik lopend naar de winkel met de kinderen met dochterlief (8mnd) op mijn rug in de draagdoek ipv dat ik de auto pak.
    Ik probeer ieder moment aan te grijpen om meer te bewegen.

En dan nog moet ik vanavond wegen en ben ik weer 500gram gegroeid
    ik ben er zo moe van. Ik val 300 gram af en kom 500 gram aan. Daarna van ik weer 600 gram af en kom weer 400 aan.
    Ik ben nu al.bezig sinds juni en ik ben jajaja 2 hele kilo's afgevallen.
    Mijn motivatie raakt weg zo langzamerhand. Ik wil gewoon een gezond lichaam en normaal kunnen eten.
    Ik wil geen dieet volgen zonder koolhydraten of roofbouw plegen door bv caimbridge te gaan doen. Maar ik ben dit zo zat.
    Mijn motivatie is echt even 0 op dit moment. Waarom nog zo vaak nee zeggen tegen vanalles als ik toch op dit gewicht blijf hangen.

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Dit ken ik.
    Ik ben nu anderhalve maand bezig mee gezond eten, niet snoepen, voldoende drinken enz. En ben net 1 kg kwijt.
    De motivatie is nu ver te zoeken.
    Maar het stomme is dat zodra ik er een dag schijt aan heb en wel wat tussendoor neem ik weinig verschil merk tussen de dagen dat ik netjes oppas. Toch probeer ik nog vol te houden.

Succes!!!

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Jij ook succes!!!

Ik zit er sterk aan te denken om dan maar eens crossfit te gaan doen... met een personal trainer... maar ja dat prijskaartje he

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

het gaat nu eenmaal moeilijker na een zwangerschap.
    Ben je al lange tijd met je gewicht bezig?
    Dan moet je lijf echt ff resetten en door die verbranding heen. Het kan van slag zijn door diëten en dan weer zwanger zijn en dan weer diëten.
    Ik ken ww niet maar krijg je niet te weinig binnen dan?
    Ik heb voor ik zwanger werd met personal trainer/diëtist gewerkt en ik moest veel eten. Omg wel acht boterhammen per dag! Ze berekenden mn metabolisme en gingen daar maar 300kcal onder zitten. Daarnaast vier x pw intensieve training en dat zou 1-1,5 kg per week moeten opleveren. Mn lijf moest veel meer gaan eten want t was ook van slag door mn dieet-verleden.
    Helaas na twee maanden gestopt omdat ik zwanger was. Vond de training ook best heftig vier x pw en ook nog fulltime werken enz.
    Het resultaat was er maar persoonlijk dus erg moeilijk om vol te blijven houden omdat je door het vele eten gewoon echt moet sporten, anders bereik je nog niks.

Moet wel zeggen straks na de bevalling ga ik er weer voor maar dan met cambridge. Daar ben ik 3 jaar geleden succesvol 52 kg mee afgevallen :)
    Ik vind t n superdieet en heb juist moeite met eten. Het is bij meer alles of niets.

Niet opgeven maar volhouden.
    Je kunt niet falen tenzij je het opgeeft.

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je eet wsl te weinig: ik neem 2000kcal en val af. Niet door veel te bewegen (lopen, fietsen) want dat deed ik altijd al, maar door 3x per week intensief te sporten.

6. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Zo herkenbaar!
    Ik doe mee aan een obesitas challenge en ik zit nu op iets meer dan 12kg eraf sinds april.
    Ik hield mij netjes aan het dieet en ik moest 6x in de week sporten, wat ik in het begin ook netjes deed. Een aantal weken geleden ben ik terug gegaan naar 3x in de sporten in de week, omdat ik door mijn Fibromyalgie het 6x sporten niet vol kon houden.
    In de groep zijn andere mensen die toch wel met regelmaat aan het zondigen waren en toch veel meer afvielen dan mij. Ik ben nu sinds juni net aan 2kg afgevallen, ene week kom ik een paar honderd gram aan en de andere week val ik een paar honderd gram af, dus blijf in principe gelijk. Merk dat ik nu uit frustratie toch echt wel ga zondigen en dan de gedachte heb, dat het toch niet uitmaakt of ik dat wel of niet doe. Achteraf voel ik mij altijd we schuldig trouwens.

Wat nog frustrerender is, is dat degene die de groep leidt mij echt k*t kan laten voelen. Het is altijd van, wat doe je fout? Want als je alles volgens het boekje doet, dan moet je gewoon afvallen. Grrrr, ik doe alles volgens het boekje! Deze week heb ik er echt een zooitje van gemaakt en ik moet morgen wegen. Hoop niet dat de schade al te groot is...

Weet ook niet zo goed meer waar ik de motivatie vandaan moet halen. De bedoeling van een groepsgebeuren is natuurlijk ook dat je elkaar kan motiveren. Maar ik merk juist dat ik afstand neem van de groep, omdat het mij alleen maar frustreert dat het hun wel lukt en mij niet.

Ik ben het dus ook helemaal zat!

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

ik eet zeker niet te weinig.
    Klein overzichtje van een willekeurige dag

500gr. kwark met een hand amandelen
    bakje rauwkost met 1 stuk fruit
    2 a 3 boterhammen met boter en mager beleg zoals kipfilet/achterham etc
    glas melk
    2 stuks fruit of een fruitsmoothie van 2 stuks fruit met yoghurt
    120 gr aardappelen
    200gr groente
    150 gr vlees
    150gr yoghurt met een handje noten erdoor
    over de gehele dag drink ik 2 a 2,5 liter water geen frisdrank of andere zooi.
    de basis van ww is nu juist dat je niet te weinig moet eten en altijd je punten op moet maken. Die punten zijn berekend over je lengte gewicht en leeftijd. door te sporten kun je extra punten verdienen die je mag gebruiken. Ik gebruik mijn sportpunten nooit.

ik eet gevarieerd en geen dag hetzelfde. een 6x een maaltijd...
    ik snap het niet meer echt niet...

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

stiekem wel fijn om een lotgenoot te lezen.
    Bij ww is het weegmoment ook een stok achter de deur.
    Ik denk dat ik gewoon weer knetterhard moet gaan sporten.
    Maar ja 2 kleine kinderen 2,5jr en 8 maand, een baan, een zeer drukke eigen zaak naast het werk en een flinke reistijd naar het werk en naar de zaak. en dan nog 3 honden met alle drie verschillende behoeftes.
    Pfff als ik dit zo terug lees lijkt het wel of ik smoesjes aan het verzinnen ben.
    Maandag ga ik maar eens informatie inwinnen bij de cross fit met personal trainer. En ga ik mezelf weer een finaal afmatten 6 dagen in de week....

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Veel succes!

Misschien is ontspanning (even iets leuks doen) ook wel goed; soms heb je onbewust stress door alle drukte en sommige lichamen houden vet extra vast tijdens stress.

Misschien helpt dat? Verder geen idee maar ik snap dat het extreem frustrerend is als je zoveel doet!

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik ben ook pislink vandaag! gister eerste keer in 2 weken 10 ( ja 10) m&ms op en gewoon weer 4 ons erbij vanmorgen grrrrrr

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik ben sinds begin sept. bezig, 2 x in de week in de sportschool, redelijk intenief voor mijn doen, en niet snoepen, normaal eten. Ik denk: dat gaat wel lukken. Nu dus 1 kilo erbij ;). Of het door krachttraining komt weet ik niet maar er gebeurd echt nihiks......

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    #12 Esmaralda, 26 sep 2014
    Laatst bewerkt: 26 sep 2014
    Ik ben sinds 1 maand bezig met WW weer, ik ben er verleden jaar 12 kilo mee afgevallen, maar toen moest ik geopereerd worden (totale heupprothese) en ik kon toen niet zoveel meer. Ik mocht ook niet afvallen, met als gevolg dat het er weer aan zit.

Ik had er verleden week (tijdens mijn weeg moment) 6 kilo vanaf, maar opeens zit er weer 1 kilo aan. Ik snap er niks van, ik krijg met moeite mijn punten vol, maar het lukt en ik hou mij netjes aan wat ik mag hebben. Ik drink veel water en thee en ik sport. Maar alsnog zit die kilo er weer aan, ik voel me er wel verdrietig over.

Ik vroeg me alleen af, hoeveel brood mag je nou per dag eten? Ik kan echt niet zonder, zonder heb ik echt honger. Ik eet er nu gemiddeld 5-6 per dag. Savonds hetzelfde met aardappels, ik kan gewoon niet zonder wat koolhydraten anders word ik helemaal raar. Ik zorg wel dat ik minder aardappels heb, veel groente en een klein stukje vlees.

13. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland

Ik volg ook een afvalprogramma maar dan niet via de ww. Ik mag ook wel 5/6 boterhammen of crackers per dag en elke avond aardappels (200 gr), zilvervliesrijst of volkoren pasta.

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik beperk in de avond mijn koolhydraten en ben nu sinds april nu 11 kilo afgevallen, zonder sporten wel meer lopend doen en fietsen.
    Ik eet ook maar 2 boterhammen voor de rest veel kwark of een omelet of soep.
    Dus misschien wel teveel koolhydraten idd.

15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hier ook al vanaf begin van de zomer aan het lijnen en het leek echt maar niet te willen....
    Nu laat ik sinds een week of twee zoveel mogelijk de koolhydraten staan, en ik moet zeggen dat dat heel goed gaat.

16. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dat kan geen vet zijn; miss hou je vocht vast?

17. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm, moeilijk dan!

Wat is jouw definitie van gevarieerd?

Vaak wil men ook niet afvallen als er teveel vaste routines zijn wbt eten en bewegen. Na 3 maanden sporten, moet je ook wat anders gaan doen, anders sluipt die routine erin.

Ik denk ook dat als je bevalling korter geleden is, je moeilijker afvalt, dat had ik ook. Net alsof het zegt: je mag niet afvallen, je hebt je reserves/energie nodig voor je kind.

18. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    misschien is ww niet jou dieet meer, na je zwangerschappen. is het een idee om langs een dietiste/voedingsconsulente te gaan, die je misschien gerichter kan helpen en een echt voedings plan met jou kan maken. ipv een "standaard" dieet te volgen. En wat bij mij motiveerd is niet iedere dag maar slechts 1x per week te wegen en op een onnauwkeurige weegschaal, want de ene dag 100 gram meer dan de andere dag, daar word ik in ieder geval gek van!
    Het blijft altijd moeilijk, afvallen! succes!

19. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    hoeveel punten mag je opmaken?
    Hier heb ik er 39. En ik merk nu ik meer brood ga eten ik juist wel afval. Voorheen dus echt niks of kwam ook halve kilo's aan.

20. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Heb je je omtrekken bijgehouden/opgemeten? Je schrijft dat je nu je je enkel weer mag belasten bent gaan sporten, 3x per week en dan nog wandelen erbij. Zo bouw je natuurlijk veel spieren op en volgens mij weet iedereen toch wel dat spieren meer wegen dan vet. Snap dat je graag af wilt vallen maar de kans is ook groot dat je door het opbouwen van spierweefsel op hetzelfde gewicht blijft.

En anders misschien kijken naar je manier van sporten. Schijnt dat je het beste binnen een bepaald percentage van je maximale hartslag kan sporten. Dan verbrand je het meeste vet. Mijn man heeft zich daar laatst wat in verdiept, voor hem betekend dat bijv. dat hij om vet te verbranden beter flink door kan wandelen dan echt hardlopen.

Deel Deze Pagina