Waar 'hard' bij harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladylittleangel, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Volgensmij heb ik nog geen1 keer harde buiken gehad, tenminste, dat denk ik...

Mijn buik is opzich wel hard, maar alleen het gedeelte boven mijn navel zegmaar en een beetje aan de zijkanten.
    Hoe meer naar beneden hoe zachter me buik weer wordt...

Kunnen dit nou harde buiken zijn? of moet het onderin dan ook hard zijn...

Want boven liggen natuurlijk de billetjes enzo, mss is dat wel het 'harde' wat ik voel?

Alvast bedankt!

xxxx
    Ladylittleangel

2. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Bij een harde buik is je gehele baarmoeder keihard, dus niet alleen de bovenkant en zijkanten. Zeg maar een grote bowlingbal. Als ik dit lees vermoed ik dat je de billetjes voelt. Dat kan namelijk. Sommigen hebben ook weinig last van harde buiken, dus helemaal niet erg als je ze nog niet hebt. Bij mij zijn ze helaas wel alweer begonnen ;).

Succes met de laatste loodjes!

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij mij voelt het alsof ik een keihard opgeblazen voetbal in m'n buik heb die heeeeeeeeeel langzaam weer leegloopt. Dus wel m'n hele buik, alleen helemaal bovenin niet zo (maar daar zit mijn baarmoeder waarschijnlijk ook niet).

4. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    En kan je bij harde buiken je buik dan ook niet een beetje indrukken? of is dat dan heel pijnlijk?

Ik kan me buik wel een beetje indrukken en doet ook geen pijn ofzo...

Denk dat t geen harde buiken zijn, want t is idd niet mijn hele buik die hard is..

Voel me wel vreselijk opgeblazen...en soort spierpijn aan me buikspieren...

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik kan m'n harde buiken echt niet indrukken. Alles staat dan zo ontzettend strak gespannen, daar is geen beweging in te krijgen. Ik denk ook dat je eerder stukken van je baby voelt tegen de rand van de baarmoeder. Dat kan soms ook een onaangenaam gevoel geven vind ik, maar dat zit dan niet door je hele buik heen.

6. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Nou dan zijn het inderdaad geen harde buiken...
    Misschien wil ik het gewoon wel een beetje omdat dan mss de bevalling gaat beginnen....ben het nml zo zat en ik ben zo vreselijk onzeker :(

Maar bedankt voor jullie antwoorden!

xxxx

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hmmmm, harde buiken hoeven nog geen bevalling in te houden hoor. Gelukkig! Ik heb er al maanden last van en gelukkig nog geen baby in zicht. En bij de vorige heb ik niet 1 harde buik gehad en die is zomaar ineens toch geboren. Met 38 weken en 1 dag overigens, haha, dus wie weet wat er voor jou vannacht nog staat te gebeuren.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Moet het altijd zeer doen?

Ik heb al een paar keer gehad dat heel mn buik keihard was...beetje irritant gevoel...gisterenavond had ik dat ook...nou heb ik gisteren erg veel gedaan...maar ik dacht eigenlijk dat het ook echt zeer deed...

9. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ooow ik hoop het zo! :)

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nou, ik vind harde buiken niet echt zeer doen. Wel een vervelend gevoel, maar niet pijnlijk eigenlijk.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    dan heb ik het misschien toch al een paar keer gehad...

Deel Deze Pagina