aquarium vissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Heb al een tijd guppen in mijn aquarium. Nu wil ik graag wat anders erbij. Nu kan ik Black Molly's bij iemand ophalen, 2 stuks(heb zelf 8 guppen) en iemand heeft garnalen die ik kan overnemen

Maar nu de vraag, wat eten ze allemaal en wat hebben ze nodig. Guppen eten vlokjes voor guppen. Wat voor voer hebben de ganalen en molly's? En las iets over stenen en mos voor garnalen

Kunnen ze beiden in kamer temp of moeten ze verwarmd water hebben?

Veel vragen maar wil dat ze niet binnen een dag dood zijn omdat ik wat over t hoofd zie

2. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze moeten wel verwarmd zijn...
    Guppen overleven op kamertemperatuur maar die andere zijn echt tropische vissen, dus dan moet er verwarming in.
    Ook die hebben tropische vissen voer nodig en garnalen garnalen voer..

3. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik heb neon tetra's en garnalen, roodkopzalm en guppen, en ze krijgen guppenvoer, en heb van die tabletjes met algen enzo erin. ze doen het er allemaal prima op :)

4. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Wat voor garnalen kan je overnemen? Sommige soorten zijn gevoeliger dan andere, ze hebben sowieso juiste water waardes nodig om goed te kunnen vervellen.
    Qua eten kunnen de meeste garnalen gewoon teren op af en toe zo'n algen tabletje.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Chrystal Red als het goed is. Maar hoorde dat ze liefst in grote groepen leven. Maar wil er geen 10 in mn aquarium eigenlijk. Vind 3 genoeg

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De guppen kunnen wel zonder thermostaat, de mollys en de garnalen niet.
    En ik zou tropisch vissenvoer gaan halen. Het kan zijn dat ze tekort krijgen aan bepaalde waarden bij alleen guppy voer. (Kan hoeft niet) en garnalen eten speciale mix, volgens mij uit de vriezer, dat zijn dan hele kleine visjes ingevroren.

Houdt er rekenig mee dat garnalen gauw kunnen ontsnappen door de gaten boven in het deksel(van de pomp enzo) en dan ben je ze kwijt.

Verder zou ik er wat stenen en ornamenten in doen waar ze zich goed in kunnen verstoppen.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou zeggen kijk hier eens op voor de garnalen. De Crystal Red Garnaal

Molly's zijn niet moeilijk, de vereisen geen kennis verder. Garnalen wel

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Die van ons zijn nog nooit ontsnapt.
    Op het moment weer bezig met een aquarium aan het opstarten.
    En dan gaan er ook zeker weer garnaaltjes in.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ontsnappen? ehh juist.. dat gaat nog leuk worden dan :p
    ik wil mij zoiezo even goed inlezen over de garnalen. wil niet zomaar wat garnalen erin doen en zien wat er gaat gebeuren. wil wel weten wat ik doe :p ze gaan zeker gewoon hun eigen voer krijgen maar moet idd weten wát voor voer :) maar internet doet wonderen. wilde jullie mening daarom ook horen wat het beste is voor die leuke beestjes

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier ook garnalen (5) maar zie ze bijna nooit
    Ze verstoppen zich tussen de plantjes ;)
    Af en toe zie ik er 1 lopen.

Ook tetra visjes, penceel visjes en nog een soort die ik ff niet weet haha

Voor garnalen heb je wel goede water waardes nodig

Hier krijgen de visjes vlokvoer en garnalen ook gewoon droog voer uit een potje
    Ze doen het er prima op

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Echt? Wij hadden vroeger garnalen en we hadden een speciaal deksel, anders liepen ze d'r zo uit. Ik wou laatst ook weer kijken naar garnalen of kreeften en toen gaf de aquarium winkel dit weer aan:) ik ga de gok niet nemen;)

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Oh en garnalen ontsnappen niet zomaar hoor
    Mijne komen niet eens bovenin t aquarium.
    Hooguit klimmen ze een keer op een plantje maar meer ook niet

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Ik weet niet hoe groot je aquarium is maar als ik 3 garnalen in de mijne zou zetten heb je grote kans dat je ze gewoon niet ziet.

Een verwarmingselement zou je moeten aanschaffen (maar dat geeft ook meteen meer ruimte voor andere tropische vissen mocht je dat willen).
    Ook is het handig om even te checken of guppen, molly's en de garnalen van de zelfde temperaturen houden anders heb je de kans dat 1 van de 3 in te koud of te warm water moet verblijven.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Kreeften wel (heb er ooit eens 1 gedroogd onder de bank weer gevonden) maar de garnalen zijn bij ons nog nooit ontsnapt, ze kropen wel achter de achterwand om daar te groeien en er dan achter te komen dat ze er niet meer achterweg konden.

En we vonden veel jongen terug in de pomp, dus die zochten we er dan weer uit en deden ze terug in het aquarium.

Nu hebben we Malawi chicliden en die zien garnalen en kreeften alleen maar als heerlijk vers voer :D

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb overigens een 30liter aquarium met 8 guppen erin nu. waren 13 guppen maar had teveel mannen dus heb er paar weggedaan incl de jonkies 25 stuks

16. Trueno

Trueno Actief lid

5 jul 2014
    302
    4
    18
    Goed dat je je er eerst in verdiept voordat je de garnalen en molly's er zomaar in doet in ieder geval! Ken genoeg mensen die zomaar wat doen met de visjes en dat loopt vaak fout af..

Ik zou persoonlijk wat meer plantjes in de bak doen, dit is goed voor de zuurstof en de vissen hebben dan wat meer beschutting. Wij hebben trouwens ook 5 garnalen, maar zie ze bijna nooit :) dus een flink aantal erin doen is geen gek idee hoor.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dan hadden wij dus rare garnalen:D misschien verschilt het per soort, geen idee..

En opzich, is 30 liter al best weinig voor 8 guppen.. Ik weet niet hoeveel vissen je er nog bij wilt maar heel veel ruimte hebben ze dan niet..

Evt een groter aquarium?

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    groter aquarium gaat m niet worden. deze heb ik pas aan half jaartje(nieuw gekocht) was een rib uit mn lijf :p meer plantjes? misschien moet ik idd maar eens gaan neuzen voor andere plantjes erbij. twijfelde al of dit niet te weinig was.

wilde er 2 molly's bij doen. kan ze vanmiddag ophalen als ik wil. maar wil mij gewoon eerst eens even goed informeren over alles.

zijn 8 guppen te veel voor een 30liter joh???

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Volgens mij zijn er inderdaad berekeningen hoeveel ruimte je per cm vis nodig zou moeten hebben. Maar met een goed filtersysteem (wat je regelmatig verschoont) heb je er wel wat speling in.

Wat planten betreft, java varen is een sterke plant (vooral als je een moederplant aanschaft) en garnalen vinden java mos erg lekker (je kunt zo een stukje vastmaken op je rotspartij en dan groeit het wel ) Als het te groot is kun je het snoeien, stukken niet weggooien die kun je weer verkopen (ik verkocht het aan de aquarium winkel)

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nou vind het belangrijk dat je niet zomaar hak op de tak een vis gaat kopen terwijl je niet weet wat hij nodig heeft. vind dat eigenlijk niet meer dan logisch :)

Deel Deze Pagina