1 liter water per cm vis? Dus ik zou 60 guppen in mijn bak kunnen houden ik heb van die ouderwetse kleine gupjes ik voel me al schuldig als er 20 jongen in zitten!
De jongen guppen kunnen altijd opgegeten zijn he je hoeft er niks van te merken. Hier in het begin ook , niks geen baby gup. Mannen en vrouwen zijn wel degelijk verschillend hoor, mannen zijn fel van kleur over het hele lichaam, de dames niet of alleen bij de vinnen, verder zijn de mannen over het algemeen kleine dan de dames , en een zwaarddrager en een gup is wel iets heel anders hoor
Wederom een teken dat je geen dieren bij een tuincentrum moet kopen... de zwaarddrager zou een soort gup zijn? Ik denk dat mijn grote oranje met zwarte vinnen (zonder "zwaard") een vrouwtje is. Want ik heb dus een grijze met zwaard en een knalgele gup. Ik vond die oranje ook al zo dik worden. En ik ben er bang voor dat ze eerder dan gewoon zijn opgegeten... Ik ga zo nog wat meer plantjes halen zodat ze enige overlevingskans hebben. Dank jullie wel voor het ophelderen van dit mysterie. Man-gup= vrouw-zwaarddrager
Roozjuh je zou er ook voor kunnen kiezen om deze in je aquarium te zetten Slaketende slak Anatome Helena. Die hebben wij ook gehad en deed erg goed zijn werk.
Niet alleen bij de tuincentras kunnen ze er wat van 😂 zo'n 90% van alle dier speciaal zaken zal je niet juist informeren over het juist houden van een goed vissen bestand. Daarom zijn er gelukkig forums waar he juist geïnformeerd kunt worden want daar zitten de mensen met kennis/ervaring
ja weenie.. helpt tegen de slakjes idd. maar ik walg echt van slakken. krijg de rillingen van die beesten. dus zo'n grote in mn aquarium zie ik niet zo zitten eigenlijk
Hier ook slakken plaag gehad, complete bak onder handen genomen en met de hand zoveel mogelijk verwijdert. Heeft toen geholpen en ben nu slak vrij.. Weet niet hoe groot je bak is?? Bij mij was ik een middagje bezig 54L bak
Wat slakken in de bak is niet zo'n ramp, juist wel goed zelfs! Ze woelen de bodem om en dat is goed voor je aquarium. Pas als het er te veel worden moet je ingrijpen. je kan ze dooddrukken als ze op het glas zitten of een slakkeval maken of kopen. Slaketende slakken zijn ook een idee, of een kogelvisje, die eet ze ook op schijnbaar. Slakjes zijn ook bijna niet te voorkomen, ze komen vaak met nieuwe plantjes mee
of je vangt ze en geeft ze iemand met een kogelvis meestal zijn dat niet de makkelijkste vissen en sommige zijn zelfs het liefst in brakwater... (wat een stom woord eigenlijk) via forums zijn er vaak genoeg liefhebbers
ok... jij hebt er verstand van zie ik! Geen idee wat voor een algeneter je hebt... je watertemperatuur is misschien 20 graden (hangt er een thermometer in? Hangt er überhaupt wel een verwarmingselement in, want 20 graden is niet echt verwarmd)... Als je zwangere vrouwtjes apart zet (ik vraag me af waarin dan?) kunnen ze sterven van stress. Ook geeft het geen garanties, want vaak zijn het de vrouwtjes zelf die hun kroost na geboorte meteen op eet. Zou ze terugzetten in de bak en zorgen voor veel beplanting, dan hebben de jongen een kans om te schuilen. Kijk, dat iets al jarenlang goed gaat wil niet zeggen dat het ook goed is.... een beetje te vergelijken met vrouwen die eigenlijk maat 44 hebben, maar die zich willens en weten in een maat 40 proppen.
Roozjuh, die helena's worden niet super groot, hier niet tenminste haha En een kogelvisje zou ik niet bij garnaaltes in doen.
Is 54 liter. Google maar eens op groeihormonen afgeven en te kleine bakken. Heeft niks met ´mijn scheur openzetten´ zoals jij het zo charmant en vriendelijk omschrijft, maar heeft te maken met kennis. En als jij al jarenlang aquaria bezit, zou je ook van deze kennis op de hoogte moeten zijn of je op z´n minst even moeten inlezen. Als je echt zo´n dierenvriend bent wat je zelf hier beweert, dan ga je in het voorjaar op zoek naar een mooie grote vijver voor je sluiers en hou je je 54 liter bakje gewoon voor een paar guppen.
Ik wilde graag zo´n appelslak in mijn bak, maar die kan ik hier in DL dus nergens kopen want importverbod. Blijkt dat men ze jaren geleden gewoon in het wild heeft uitgezet (bij overschot in eigen bak) en nu heeft dat z´n gevolgen gehad in de natuur... dus importverbod.
Nee juist niet. Posthoorn en torenslakjes kunnen een ware plaag vormen in je bak, en bovendien dragen ze vaak ziektes op je visbestand over. Weg ermee dus. Plantjes voor het inzetten goed uitwassen en afspoelen.
appelslakken had ik ook, maar ja. die kropen steeds tegen de zuiger van de externe filter.... niet slim. dag later was ie dood had hem helaas te laat gevonden. zo snap ik ook niet dat ancistrussen (die ik toen ook dobbelman naar de van dobben kroketten heb genoemd) altijd maar op de verwarmingselementen hangen