Als je ze ophaalt even laten wennen door de zak op je wateroppervlakte te laten drijven, daarna de vissen uit de zak halen en in je aquarium doen (niet het water erbij)
Je kunt uitgaan van 1 cm vis per liter water, dus in jou geval: 30 cm. Een gup is ongeveer 5 cm dus zou je op6 visjes komen.. Goudvissen hebben bijv nog meer ruimte nodig..
gup 5cm? nou deze niet hoor haha. eerder 3cm goudvissen wil ik al helemaal niet. vind dat echt foei lelijke vissen haha
laten wennen zoiezo. maar waarom het water er niet bij doen? kan na het wennen van de temp toch het water mixen en hun daar eerst aan laten wennen en dan alles overgieten in het aquarium?
Gewoon persoonlijk niet zo'n goede ervaringen mee, vaak na het inzetten van een nieuwe vis met water in eens weer draad alg, slakken en dat soort ongein.
Buiten dat zijn het ontzettende smeer vissen, met mijn grote aquarium bijna nooit problemen en het kleine aquariumpje voor de 2 goudvissen van de kinderen bijna niet schoon te houden was er elke dag mee bezig (groen van de ramen af, pomp schoonmaken, water verversen)
idd zijn smerige beesten. heb ze vroeger 1x gehad en was echt blij toen ze dood waren klinkt heel grof maar was die beesten echt helemaal zat. daarna guppen gekregen en die heb ik jaren lang gehad. na op mezelf wonen niet meer aan begonnen en nu kids verrast met vissen en het is een groot succes liever wil ik een groter aquarium maar deze bak was zo duur dat ik het zonde vind om nu al een andere aan te schaffen
Mijn guppen graasden het hele aquarium kaal met puur guppenvoer. Op advies van de winkel nu spirulinavlokken gekocht. Deze mix ik met het guppenvoer en nu zijn we allemaal weer blij Dat had ik vroeger met mijn guppen nooit.. Maar goed, probleem opgelost. Er is ook voer waar extra spirulinavlokken bij zitten maar dit werkt voor ons prima. Eens zien als de vlokken op zijn of ik dat ga doen maar eigenlijk is dit prima. Visvoer zit hier sowieso jn een ander potje omdat dochterlief de vissen op haar kamer heeft en het zou niet voor het eerst zijn dat een enthousiast klasgenootje denkt "oh leuk! Vissen!" En in een oogwenk het hele potje voer leeg gooit in het aquarium.
ik ken het, wij hadden een bak van 60 en mijn man wilde graag een groter aquarium. Ik heb daar heel lang over getwijfeld omdat ik zo'n grote bak op een kleine zuil niet zo heel mooi vind. Toen kwam ik deze tegen Ciano Emotions Nature 100 Wit en die vond ik wel mooi. Dus hiervoor gekozen en ook besloten om over te stappen naar Malawi chicliden . Nu draait hij een jaar en ik heb zo'n spijt dat we niet even door hebben gespaard en voor die van 1.20 zijn gegaan. Maar goed daar kan ik nu niets meer aan veranderen
Hoe kom je van die alg af? Wij kregen het laatst ook kado (met de nieuwe waterplanten ) Vieze meuk... En ik haal het wel steeds weg maar er zal hopelijk een minder tijdrovende manier zijn?
easy life algen exit hebben wij uiteindelijk gebruikt. Handmatig weghalen zul je moeten blijven doen omdat je tijdens het weghalen de kiemen laat verspreiden in het water en dan gaan ze gewoon op een ander plekje weer ontkiemen. Een co2 instalatie wil ook helpen (maar is wel een duurdere oplossing) en je licht verminderen tot max 8 uur per dag wil ook wel eens helpen.
Ik zou iets van een pleco nemen, dat zijn algeneters. Wij hebben er 3 in een aquarium van 160 liter en ik heb nooit alg.. Plus een pomp die het water goed rond circuleert. Dat scheelt ook heeeeel veel! Nadeel van het 'oude' water erbij in gooien is dat door stress vissen gifstoffen vrij kunnen laten welke dus in het zakje met het water komen. Gooi je dit water er bij in dan kun je dus giftige stoffen in je water krijgen. Het zakje er gewoon een halfuur tot uur in laten zitten en dan alleen het visje eruit scheppen. Dat is meer dan voldoende.. @pluk, wat een vet gave bak!! Betreft de lengte, een gup wordt tussen de 4 en de 6 cm. Mijn neontetra's zijn al 3 cm. Het maakt mij ook niet uit wat je zelf goed vind om in je bak te stoppen. Ik gaf alleen aan dat jou bak eigenlijk nu al 'vol' zit. Betreft die voeding. In mijn tropische vissen voer zitten die spirulina vlokken ook idd.. Is een groenvoer voor bijv guppen heel goed. Guppen gaan ook gauw aan je planten vreten als ze op hun manier honger hebben. Ik vind ze nog heel mooi, en je kunt er goed mee kweken. Maar dat is ook gelijk het nadeel.. Binnen een maand heb je er 20 vissen bij. De laatste is hier net een maand of 3 dood. Hier komen ook geen guppen meer bij
Nouja, het weghslen is op zich niet erg... Maar het moet wel een keer over gaan natuurlijk Nouja, binnenkort toch nieuwe filters halen ook dus dan meteen maar even meenemen. Dierenwinkel zit niet echt hier om de hoek dus ze moeten paar daagjes geduld hebben.
@bubblez: ik heb begrepen dat se meeste algeneters niet genoeg algen eten om een algenexplosie op te lossen. Wij hebben het normaal ook ooit overigens Alleen laatst plantjes gehaald bij een andere winkel en nu dus ineens wel.
Dit is wel een mooie website over algen bestrijden Veroorzaken voedingsstoffen algen in het aquarium?
Ik ga meteen even lezen Edit: hmm buiten co2-meten is dat alles reeds gebeurd danwel van toepassing helaas. Nouja, fijn te weten dat het wel de manier is op zich.. Beetje jammer dat ik alweer nieuwe algjes zie vormen.
Ik had ook 2 grotere garnalen... 1 is er ontsnapt, en de hele kamer door gesjouwd ik vond hem onder de vogelkooi ( paar meter van het aquarium) was er op tijd bij en hij heeft het overleefd. De andere vond ik een week of wat later dood onder de verwarming, aan de andere kant van de kamer... daarvoor kwam de hulp een paar uur te laat...
Leukkk een aquarium topic. Wij hebben nu 2 dagen een aquarium staan. 5 neon tetras 4 zebra danios 4 goudvissen Zit er uren naar te kijken Mn vriend wilt uit eindelijk ook garnalen om t water schoner te houden. En een vriend van ons zei dat je beter geen blackmolly's kan nemen. Weet niet meer waarom.
Hij draait 2 dagen maar we hebben lekker veel bacterie erin. Als ze doodgaan dan laten we hem wel een paar weken draaien Was btw verkeerd geïnformeerd daarom is hij direct gaan draaien. En ik heb ze nog bijna allemaal vermoord ook door de stenen niet uit te spoelen. Domme troela dat ik ben. Maar goed 1 goudvis is nu al 2,5 dag bij ons. En de rest 1,5 dag en ze doen het echt goed. Ik slaap wel heel slecht erdoor want wil ze gewoon niet dood hebben. We zijn al 2 goudvissen kwijt omdat dus geen bacterie en de steentjes niet gewassen. En 1 neon tetra (hebben er in principe 6) is op 1 of andere manier in de filter gekomen. Die vecht nu rustig voor zn leven en we vinden en serieus k*t. Had nooit verwacht dat ik dat k*t zou vinden