aquarium vissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zand vind ik niks. met bodemwroeters heb je continu een wazig aquarium. nog geen problemen gehad met drijvende planten gelukkig met grind.

plankje in het aquarium. niet bovenop. voor net onder waterrand waar garnalen wel kunnen komen en mijn black molly's niet. mijn molly's jagen namelijk iedereen weg tijdens voedertijd. en heb ruim 200 garnalen die ook graag willen eten :p maar geen kans krijgen. maar dat komt ooit nog wel, ze doen t er maar ff mee

Nu opzoek naar plantjes enzo. zag dat terras ding idd al eerder voorbij komen. wil m even eerst in de winkel zien dus denk dat ik morgen ff op jacht ga hier in het centrum. online plantjes bestellen nog niet gedaan. zijn zo belachelijk veel soorten plantjes, geen idee welke ik nou moet bestellen

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hmmm, heb hier bodemwroeters en nooit een wazig aquarium hoor:)
    dan is het zand niet goed uit gespoeld voordat het de bak in ging. hier zitten 3-4 zakken brekerszand van de Gamma in en kraakhelder.

ik kijk altijd wat ik nodig heb. achterplanten, midden of voor. snel groeiend of niet. en goed naar temperatuur en ph waarde kijken waar ze in kunnen. en dan gewoon wat plaatjes van de planten bekijken en bepalen of je ze mooi vind of niet.

de laatste keer had ik daar geen zin in en heb ik gewoon een kant en klaar pakket gekocht. ook helemaal prima. zat een plantschema bij en op alles stond precies wat het was.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Gister mn aquarium ingedeeld en gevuld. Ben er echt onwijs lang mee bezig geweest. Vissen zitten erin. Nu mn 100+ garnalen nog. Dat gaat nog een lastig klusje worden. Vandaag ga ik ermee verder. Zoals t er nu naar uit ziet heb ik geen andere plantjes nodig erbij.

Kom er alleen net achter dat ik mn Black molly's weinig ga zien met mn zwarte grind :p had hiervoor lichg grind maar zag mn garnalen bijna niet eens. Zo dacht ik dat ik 100 garnalen had wat dus ruim 200 blijkt te zijn haha

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Mijn nieuwe bak. Nog niet helemaal zoals ik m wil. Krijg binnenkort lava stenen dus dat zal stuk beter staan dan dit bij elkaar geraapt zooitje :p

2dagen bezig geweest met alles overzetten. Zit nog niet genoeg water in maar wilde niet teveel vers water erin doen. Het is nu al bijna 50/50 met het 'oude' water.

Dacht dat ik zo'n 90 a 100 garnalen had maar tijdens het overzetten van alles werd dat opeens verdrievoudigd... Vanmiddag kwam gelukkig iemand nog 100 garnalen ophalen dus het volk in mn aquarium is weer op pijl :p

Water ziet nog wat groen maar moet nog ff goed gefilterd worden. Net laatste lading garnalen erin gedaan waar nogal wat troep bij kwam van de bodem

Bijgevoegde bestanden:

5. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Mooie bak Roozjuh.

Hier gaat het prima met mijn bak. Mijn 2 baby platys zijn goed gegroeid en zijn allebei vrouwtjes.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mooi hoor! Ontsnappen de garnaaltjes niet? Ik vindt ze ook super leuk. We hebben een juwel rekord 600 en het filter daarvan verplaatst dus aan de achterkant een gat. Ben zo bang dat ze eruit wandelen 😨

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Leuk al die bakken zo.

Hier weten we eindelijk wat voor biotoop we gaan maken.
    een Aziatische.
    Hier komen dan chinese danios ,glowlight danio, honing goerami , betta en botia's in :D

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Nop garnalen zijn panisch voor het droge. Gister met stenen uit oude bak halen springen ze er zelf vanaf zodra je bij wateroppervlakte komt. Dus zie t nog niet gebeuren dat ze er zelf uit kruipen gelukkig

9. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Mooi hoor!
    Garnalen lijken mij ook erg leuk..

Dit weekend ga ik mijn sluierstaarten ergens anders onderbrengen, ze gaan naar een soort opvang en die zoekt vanuit daar weer een goed plekje, vandaag zijn er bijv twee naar een vijver gegaan..

Nu even bedenken of ik doorga met het aquarium en zo ja, dan goed inlezen welke visjes er in kunnen..

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier hebben we een spannend verhaal, we hebben een onbekend visje in ons aquarium. Vermoedelijk toch ergens een eitje of iets dergelijks aan een plantje gezeten en uitgekomen. Hij is zwart (vinnen niet) en heeft hele grote ogen. Beestje komt ons totaal niet bekend voor :D

11. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ohh ben benieuwd welke het is!

Hier vandaag even langs de aquarium winkel geweest en 10 kardinaal neons gehaald en 1 appelslakje.
    Nu weer een paar weken wachten. Maar de bak ziet er nog steeds keurig uit.
    Ik heb alleen een kat die de visjes ook mega interessant vind haha.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Even een vraagje aan de kenners.

Ik heb hier een garnalen bak ( aqua 40 ) met wat glas garnalen, citroen garnalen en ik had ook wat vuur garnalen.

Nou ben ik al tot 3x toe die vuur garnalen kwijt geraakt. Ze zijn gewoon verdwenen en weet niet hoe het komt of waar ze blijven.

Laatst ( denk een maand of 2 geleden ) weer 4 gekocht en kijk ik net en zijn ze WEER weg! Word er pieeeeep ziek van. Eten garnalen elkaar op ofzo?

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Je hoort wel vaker dat mensen hele groepen vuurgarnaaltjes kwijt raken :) zelfs bij de fokkers gebeurt het wel eens.. Soms gewoon zonder verklaarbare reden. Kunnen ze je filter in komen?

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee want het waren gewoon formaat volwassen. Te groot in ieder geval om in de filter te komen. Snap er niets van. Werkelijk iedere garnaal blijft er in en die rode verdwijnen.

En de bak zal qua waardes enzo wel goed zijn want die citroen garnalen planten zich goed voort.

Blijft erg vreemd.

15. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hoi allemaal, ik heb een vraag. Ik denk dat 1 van m'n black molly's zwanger is, ze heeft een dikke buik die ze eerder niet had. Wat is het beste wat ik nu kan doen? Haar apart zetten? Ik heb nog niet zoveel ervaring met Aquariums, dus alle tips zijn welkom! Stel ze is idd zwanger en de kleintjes zijn er. Eten die het zelfde? Of speciaal babyvoer? En blijft moeders er dan bij of zet je die weer bij de andere? Alvast bedankt!

16. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Gewoon in de bak laten zitten. Ik heb geen ervaring met mollys, maar met platys. Ik had 2 baby's en die verstoppen zich tussen de planten. Pas als ze wat groter zijn komen ze er tussen vandaan. Ze eten het voer wat ik aan de rest geef. Nooit problemen mee gehad. Nu zijn ze al flink gegroeid.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier doen we er niets mee, de jongen die het overleven hebben mazzel (vaak verstoppen ze zich op plekken waar de groten niet bij kunnen en komen pas te voorschijn als ze er zelf ook niet meer in passen)

Met voer wrijf ik soms wat kleiner tussen mijn vingers maar dat is ook alles.

18. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ze kruipen er wel uit hoor, al regelmatig gehad...
    vond ik ze verdroogd achter de bak :)

19. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Bedankt voor de tips dames! Ik ben heel benieuwd of we idd kleintjes krijgen 😃 zou wel heel leuk zijn!

20. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Is erg leuk. Zelfs de kindjes zaten elke dag naar de baby's te kijken. Maar je ziet ze bijna niet. Het is dat ik er ineens zo'n mini voorbij kwam zetten.

Deel Deze Pagina