aquarium vissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    even lid worden van een visforum.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nou heb redelijk wat kunnen vinden voer garnalen. beste voor ze is mos in je aquarium en om eerlijk te zijn zie ik dat niet zo zitten. moet ik het bij gaan houden anders zit mn bak straks vol mos. hou van vissen hoor maar dat is mij net ff iets teveel van het goede :p

ik hou het dus bij mijn guppy's en waarschijnlijk dat ik van het weekend 2 molly's erbij haal

3. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    #43 Mamaatje81, 15 aug 2014
    Laatst bewerkt: 15 aug 2014
    Black Mollies zijn echt veeeeel te groot voor deze bak.
    Ik zou het echt alleen bij guppen houden.
    Bovendien zie ik geen verwarmingselement in je bakje dus kan je er geen tropische vissen in stoppen..

Info van Plazilla:

De black molly, verzorging en voedsel

Je houd de black molly het beste op een temperatuur van 24 tot 28 graden. Het aquarium dient een minimum maat te hebben van ongeveer 150 liter en de pH waarde van het water is optimaal tussen 7,5 en 8. De vis kan prima met andere vissen worden samengehouden, maar niet met roofvissen zoals cichliden. De black molly houdt van een aquarium met veel beplanting.

4. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een Pleco in 30 liter? Weet je wel hoe groot die worden..

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Die pleco was tegen mij, niet tegen TS.
    En ik heb nooit vertelt hoe groot mijn aquarium is :)

Maar ik vond ze ook te groot.. Heb wel een groter aquarium maar nog steeds niet groot genoeg denk ik :)

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    algeneter duhh waarom heb ik daar niet aan gedacht. welke raden jullie aan voor een 30L aquarium?

7. Saskia78

De meesten worden dus hartstikke groot :)
    Had laatst wel iets gevonden dat klein bleef... Zou even moeten zoeken welke dat ook alweer is.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    en kunnen ze alleen of moeten ze in koppels/groepen?

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Als je een tropische bak wilt, zou ik een grotere bak aanschaffen.
    Ga eens kijken bij een Hornbach of Ranzijn (daar staat ook bij hoe groot ze worden).

Ik ben begonnen met een 20 liter aquarium voor de sluierstaart van mijn nichtje! Oei sluierstaarten worden 20 cm en hebben minimaal 50 liter water nodig per vis!
    Dus ik een 60 cm aquarium gekocht, helaas weer fout, want de sluierstaarten hebben ook minimaal 100cm lengte nodig om te zwemmen.
    Dus er staat nu een 180 liter in te draaien!

Ik zou idd informatie over de vissen lezen op internet en kijken naar huisvesting per soort. Welke grind of juist zand, welke plantjes, welk filter, welke lampen, welk voer?
    Guppen zijn makkelijke vissen, geschikt voor het bakje wat je nu hebt. Wil je tropisch met black molly's dan moet je investeren in lichtbak en veel meer plantjes.
    Veel plezier met inlezen (via mp is er veel te koop voor weinig)

10. Saskia78

Ik zou hier eens snuffelen: Het Zoetwater Aquarium van A-Z

Je black Mollys staan daar ook bij trouwens.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    grotere bak is geen optie. dit aquarium is nieuw, zou dat echt zonde van mijn geld vinden. heb overigens ook t geld er niet voor om een grote aan te schaffen

Heb hier in de dierenwinkel ff gevraagd over klein blijvende algeneter maar helaas. ik ga morgen ff langs intratuin. wie weet hebben zij wat

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    kleine algeneters zijn pygmaea

Wij zelf maken gebruik van een ansystrus en een synodonthus

Ikdus

Neontetra zwemmen het liefst in scholen 5 is dus echt het minimum ze zwemmen in de middelste laag van het aquarium bij een temp van 24 graden en een ph tussen de 6 en 7

zebra danio in water van 10 tot 24 graden en een ph waarde tussen de 6,5 en 7,5

Goudvissen water tussen de 10 en 21 graden ph waarde tussen de 7 en 8 en kunnen slecht tegen scherpe bodembedekking (dus kiezen voor een ronde kiezel)

dus als je een temp van 24 graden hebt (voor de neon) dan is het al te warm voor je goudvis en je zult je ph waarde op 7 moeten houden om ze alledrie tevreden te stellen. Je combi van vissen kan dus wel maar is in mijn ogen niet erg ideaal.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Het "probleem" van goudvissen is dat ze bij een hoger temp sneller groeien. PH waarde is op het moment 7.

Bij de winkels staan trouwens andere temperaturen voor neon 20-26 geloof ik.

We zijn nu zo goed als 1 zebra danio kwijt en 1 goudvis (goudvis buikzucht ofzo en danio zijn schubben zijn uitgezet) sneu om zieke vissen te kopen. Hopelijk overleeft de rest het en zijn ze niet besmet door die danio.

14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Goudvissen groeien niet sneller, ze horen binnen een jaar 20 cm te zijn, want zo groot worden ze.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Is mij ook wel ovekomen, vooral bij vissen die we in het begin in dierenwinkels kochten, ook bij een bepaalde aquarium winkel gehad. Daar koop ik dus niets meer want bij vissen van 30 euro per stel is dat gewoon niet grappig meer.

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Pfff dat is echt niet grappig nee en het is gewoon zielig en weggegooid geld.
    We waren gister weer in die winkel en je ziet dan sommige dood liggen. Nu is het hier maar een vis van een 1.50 maar bahh als ze zo weer dood liggen in het toilet. Nee niks voor mij.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    je bent niet alleen verkeerd ingelicht qua indraaien....
    ook al gooi je er een hele fles bacterien in, die hebben alsnog een tijd nodig om te gaan werken en zich te vermenigvuldigen.
    als je je filter schoonmaakt, dan niet de watten weg gooien maar voorzichtig uitknijpen in een bak met afgeheveld aquariumwater. zo worden de goede bacterien niet om zeep geholpen. vooral in een filter zitten op den duur veel goede bacterien.

de viscombinatie is echt not done. snap niet hoe ze dit mee hebben kunnen geven en ik zou dus echt niet meer naar die winkel terug gaan. die weten duidelijk niet wat ze doen. neontetra's en zebra's hebben een totaal andere waterwaarden en temperatuur nodig dan goudvissen. daarnaast leven de tetra's en zebra's het liefste in groepen van minimaal 10. 5 is het echte minimale maar minimaal 10 is nog beter. verder zijn tetra's nogal gevoelig voor wisselingen in waterwaarden zoals ph en nitraat/nitriet. en laat nou juist goudvissen grote vervuilers zijn....

grote kans dat die vissen dood zijn gegaan door het snelle indraaien. de overgang is gewoon te groot.
    hier laat ik de bak altijd minimaal 3 weken indraaien en daarna gaan de vissen er per 10 in. opbouwend. nooit alles te gelijk. zelfs met een grote bak, kan dit mis gaan.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Gister paar algeneters gekocht. Mijn guppen waren even flink van slag. Geen idee waarom. Ze bleven met zn alle als zombies bovenin hangen. Deden niks, nuet zwemmen maar gewoon ehh ja niks... Eten deden ze wel als ik t erin deed maar lang niet zo enthousiast als nirmaal. Nu dag later zijn we iets actiever geworden maar nog steeds niet helemaal de oude

Was bang dat ik ze dood zou aantreffen vanmorgen maar dat was gelukkig niet zo.

Wat kan ik de algeneters nog meer geven dan alleen wat komkommer? (hoe snijdt ik de komkommer het beste voor ze, groot breed stuk en dan door de lengte gesneden of dikke plakken?

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

De eerste 2 goudvissen zijn inderdaad om die reden dood gegaan.
    De andere 3 doen t prima alleen die zebra danio en goudvis zijn gewoon ziek gekocht.
    We zijn er gister nog geweest en je ziet de vissen daar gewoon half sterven. Dus nee daar kopen we inderdaad geen vissen meer. En de goudvissen gaan uit eindelijk weg.

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

In de viswinkel zie ik algentabs

Deel Deze Pagina