omg mijn hoofd slaat op hol en zit al 10jaar vooruit te plannen heel vet!! zou hier nog kunnen ook kwa ruimte. gok dat mijn man hard wegrent als ik met een groter 'aquarium' aan kom zetten
Ik heb alles niet gelezen, maar ik heb 2 tropische aquariums. in de ene zitten oa ook guppies en garnalen. in de andere bak zitten cychliden. beide bakken zijn overwarmd, merk wel dat we in de zomer veel meer babyvisjes hebben, maar voor de rest lukt het allemaal prima zonder verwarming in de bak.
Die guppen zijn nog erger dan konijnen. Gister 15 baby's weggedaan en zag er net weer 2 in mn aquarium... Zucht Oja hoelang zijn algeneters zwanger?
woehoe! gister nieuw aquarium gekocht (naja 2e hands maar voor mij is ie gewoon nieuw ) Had een 30liter bakje en nu een 100liter monster. net helemaal staan schoonmaken, bodem half bedekt, had niet genoeg meer in de kast maar kan over 2weken ook bodembedekking van mijn oude bakje overgooien en dan moet ik genoeg hebben. Mooie stenen erin en volgende week ff kijken naar paar mooie plantjes. tips? graag plantjes die niet zo mega groot worden of dat ik ze iig kan snoeien. oja en t pompje dat erbij zat doet t niet dus baal wel een beetje want nu kan ik m niet aanzetten zodat mn vissen er over 2weken in kunnen
Wij willen graag naar vivarium toe 😊 Vooral voor de garnalen. Heb 3 bakken staan 1 met CR en CB f1 1 met taiwanbees 1 met tibees En een 150cm aquarium met discusvissen, corydora's, kardinaal tetra's, roodkopzalm, ancistrussen, maanvissen
Lady's ik zit met een probleempje. Ik ben totaal niet creatief en weet megod niet hoe ik mijn nieuwe aquarium moet gaan indelen. heb paar stenen, stuk of 10. en moet nog wat planten erin. Stenen zitten er nu in maar vind hem zo leeg en kaal. zal natuurlijk wel veranderen als er planten bij komen (ook daar ben ik nog niet over uit welke dat gaan worden) Maar ik zou graag willen zien hoe jullie aquarium eruit ziet zodat ik wat ideeën kan opdoen
wij hebben sinds vorige week ook een aquarium een juwel rio 180. de bedoeling is dat hier garnalen in komen wij zijn nu bezig de planten er in te doen...word echt super mooi! wij hebben een zwarte bodum met lava stenen en een groot stuk spiderwood. ik kan je als tip geven met inrichten dat je verschillende hoogtes maakt in de bak.
dat is redelijk t probleem, de hoogte in heb wel wat stenen maar die zijn niet zo heel groot. zoek nog wat leistenen om te stapelen. maandag ga ik de plantjes halen. had trouwens wat over t hoofd gezien dus ben bang dat ik mijn aquarium weer moet leeghalen. voedingsbodem voor de planten vergeten erin te doen
Misschien een lekker groot stuk kiemhout erin (wel eerst even in een emmertje apart laten weken anders wordt je water bruinig. Met stenen stapelen wel oppassen dat ze goed stevig liggen (vooral bij gravende vissen) want als het om valt wordt je er niet blij van. Onze zoon wil graag naar het vivarium omdat er ook een stand is van zo'n aquarium serie van discovery.
kwil plantjes gaan bestellen maar wie heeft ervaring met 1 van deze 2 sites: Aquaplantsonline, voor al uw aquariumplanten en toebehoren en Welkom bij aquarium-planten.com
Wat heb je verder als bodembedekking? Voedingsbodem is echt niet nodig. Sowieso is een "speicale' aquriumbodem niet nodig. Ik heb al jaren gewoon voeg en ophoogzand jn mijn bak liggen. Gewoon, van de g*mma. Nog geen 3 euro per zak. Gooi er af en toe plantenvoeding in en kleikegeltjed bij planten die voeding uit de bodem halen en klaar. Geen gezeik met voedingsbodem die omhoog komt als je plantjes verzet en bodem gaat niet rotten. Voedingsbodem moet om de zoveel jaar vervangen worden omdst de werking dan verminderd. En vaak gooit men grint over een vkedingsbodem en dit is niet goed voor bijvoorbeeld corydorassen. Die moeten zandbodem hebben.
Heb eigenlijk nog nooit planten via internet besteld. Woon vlak bij Aqaudeco (aquariumspeciaalzaak) en als ik iets wil hebben dan geef ik dat aan Björn (de eigenaar) door en die zoekt dan net zo lang tot hij het heeft (hij staat trouwens ook op het vivarium). Hier vond ik de vissen vanmorgen sloom, dus maar even het ph gecheckt (omdat afgelopen zondag we de pomp weer hebben verschoont + een gedeelte van het water) en ja hoor ph te laag (7.8 ipv 8 of hoger). Vind het wel fijn dat de vissen (als je ze kent) goed aangeven dat ze zich niet prettig voelen . 1 van onze Yellow's had zijn muil vol (zijn muilbroeders) en dan eten ze dus niet, oh wat werd die mager zeg, was gewoon opgelucht dat die vanmorgen haar bekkie leeg had en weer kwam eten. Nu zit het mannetje de jongen te beschermen voor de holle boom die we erin hebben staan. Ben benieuwd wanneer wij de jongen kunnen bewonderen.
Zit nu klein beetje grind in. Had te weinig dus heb online besteld en zou dat vandaag binnen krijgen maar nog niks ontvangen. Verder niks
Zo ziet t er nu uit. Morgen haal ik de stenen er weer uit en haal zelf wel zak met grind. Geen zin om nog 3dagen te wachten
Vergeet je niet je grind even te wassen voordat je het in je aquarium doet, anders krijg je van dat wittige water.
Ja wassen doe ik zeker wat er nu in zit is ook gewassen. Maar verder dus niks nodig voor de plantjes?