Wij maken veel gebruik van de easy life producten Toen we nog planten in het aquarium hadden gebruikten we dit. EasyCarbo
En dat kan je zo int water doen? Vinden de vissen dat niet erg dan? Vanmorgen nieuwe plantjes gehaald. Die man van dierenwinkel zei ook dat bodemvoeding niet nodig was, alleen wat voeding(zoals hierboven genoemd werd) erun doen. Heb water laten testen en was helemaal in orde en de vissen kunnen erin. Maar ik twijfel... Aquarium staat net 3dagen. Geen filterpomp, geen plantjes niks. Vanmorgen dus pas alles erin gedaan en daarna water dus laten testen. Water is nog wel troebel nadat ik de gespoelde grind erin heb gedaan. Wel al wat minder troebel nu alles er sinds vanmiddag in zit. Kan ik mijn vissen er echt al in doen?
bij allebei wel eens planten besteld. bij allebei goede ervaringen. let wel goed op je waterwaardes en de verlichting. zoek naar planten die qua eisen bij je bak passen. anders heb je kans dat je nieuwe plantjes snel sneuvelen en dat is zonde.
ik zou hem echt 2 weken laten draaien en niet de vissen er al in doen. het is logisch dat het water nu goed is. er zitten nu nog geen afvalstoffen in van de vissen. ik gebruik nooit middeltjes om het water snel klaar te maken. geduld hebben. ik gooide er wel altijd een paar schepjes bacterial in. in het filter. en dan dagelijks wat voer erin. (zonder vissen dus). zo kunnen de goede bacterien zich alvast gaan nestelen en vermenigvuldigen. nadeel van alleen grind is dat planten dus snel gaan drijven. je moet het loodje, stukje schuim er altijd vanaf halen dus de wortels hebben weinig tot niets om zich vast te houden. nog een nadeel van grind is dat grondvissen het niet prettig vinden. zoals ik al zei, bijv coridorassen. die hebben zand nodig. ook gaat er tussen grind vaak veel vuil zitten. als je plantjes besteld, kijk dan goed waar ze hun voeding uithalen. als ze hun voeding uit de bodem halen dan moet je ook voeding hebben die je bij de wortels kan stoppen. die plantjes halen weinig voeding uit vloeibare plantenvoeding. ik stop er altijd klei kegeltjes bij. 1x in de zoveel maanden 1 bij de wortels. en goed letten op je lampen. bij verkeerde of hele oude lampen, heb je kans dat de planten het niet goed doen.
Crystal Red en Crystal Black Taiwanbees is nog een te kleine groep, zijn nog aan het kweken. Dat gaat niet zo snel 😊
Wachten! De nitrietpiek komt waarschijnlijk nog, dat is pure gif voor je vissen 😉 persoonlijk zou ik bij het opstarten werking 3 wachten voor je er vis bij in gaat doen. Misschien inlezen op een aquarium forum? Staan veel bruikbare tips tussen.. Succes ermee 😃
Het water is mooi helder en heb mn vissen erin gedaan. Dit is het uiteindelijk geworden. Bak staat halvewege de kamer dus je kan er van beide kanten inkijken
Ik zou zelf zeker een maand of langer wachten.. Sluit een filter aan en voeg bijvoorbeeld wat 'Tetra aqua safestart' toe. Het opstarten van een aquarium | Dier en Natuur: Vissen Stukje opstartprocedure heb je misschien wat aan.
Wij hebben heel lang ons teveel aan javamos bij hem afgeleverd. Nu gaan de jonge Yellows (labidochromis caeruleus yellow) naar hem toe. Vind het een fijne winkel en er is veel kennis in huis .
Wij gaan er ook graag naar toe Ze nemen de tijd voor je en weten waar ze het over hebben En je wordt er super geholpen ja
vraagje. heb 5 guppen (en nog 3 baby guppy's) en 1 ervan heeft een dikke buik. het zijn allemaal mannetjes dus ze kunnen niet zwanger zijn. heb de 5 nu apart in een bakje waar geen filter of iets in zit. maar wilde niet riskeren dat ze mijn algeneters ziek zouden maken ofzo. ook geen idee of het buikwaterzucht is wat ik veel op internet lees. en of mijn andere 4 guppen ook besmet zijn ondertussen, vandaar dat die er ook uit zijn iemand een idee?
Als ie verder normaal eet en doet dan is het geen ziekte. Guppen hebben vaak vergroeiingen door inteelt etc. Ik had er ook ooit zo 1 en ook een 'geknikte'.
ja eet volgens mij wel. niet zo heel veel want moest van voeding overstappen en ze eten alle 5 niet zo super als normaal. ik had vlokken maar dochterlief heeft dat potje omgekeerd in een bak waar 15 baby guppen in zaten op dat moment dus voer was op en moest dus snel wat nieuws hebben en die vlokken hadden ze niet meer dus heb nu korrels. zou dat het misschien kunnen zijn ook? ontlasting is ook niet anders dan anders voor zover ik kan zien. en ze zitten sinds amper een week in nieuw aquarium. misschien al die dingen bij elkaar dat t m teveel is geworden? lastig te achterhalen wat het kan zijn.
Je kan bij de dierenwinkel van die water teststripjes kopen. Dan kan je zien of je waardes goed zijn. Lijkt mij fijn om de weten dat je waterkwaliteit goed is en dat dus uit kunt sluiten.. Je kan bv. een Nitraatpiek krijgen in een pas opgestart aquarium. Dan moet je veeeel water gaan verversen andees gaat alles dood. Ook verkoopt de dierenwinkel van die tabletjes met goede bacterieen, heb ik zelf goede ervaringen mee. Heb zelf hierdoor na een week de vissen kunnen overzetten. Deze bacterieen kun je trouwens niet overdoseren. Mijn aquarium trouwens..