Voor onze zoon heb ik destijds een tweedehands nintendo ds gescoord via marktplaats, maar het is zo'n razend succes dat het ding zo onderhand aan vervanging toe is ook moeten er ds spellen in in, die, na ik begreep, nu niet meer gemaakt worden? De mario spellen heeft hij nu allemaal en doordat het systeem verouderd is kan hij ook geen nieuwe meer spelen. Ik ben dus aan het kijken welke nintendo ( opvolger) dan leuk is, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat is de opvolger? Wat is het verschil met dsi, ds xl , 3ds, of ds lite? Of kan ik beter kijken naar een playstation of x-box of wii en wat is daartussen het verschil? Wat zijn jullie ervaringen?
Een 2ds of 3ds (3ds is met 3d, 2ds is zonder 3d) hiervoor zijn veel spelletjes te koop. Wij zelf hebben een een aantal spelcomputers (WiiU, PS4, 3ds). Het ligt eraan wat je zoontje leuk vind, een ds is makkelijk mee te nemen, de wiiU juist leuk om samen met vriendjes mee te spelen (mario kart, mario 3d world).
Volgens mij heeft hij nu een gewone ds of een 2 ds?? Er gaan iig ook spellen in van de 2 ds klopt dat? Zo'n kleine om mee te nemen bevalt wel. Hij is oas 6, misschien later dan een wii oid. Kunnen die 2ds spellen ook in een 3ds of andersom? Of in een dslite of ds xl? Of heb je daar allemaal losse spellen voor nodig?!
2ds en 3ds is in principe hetzelfde, alleen heeft een 3ds dus een 3D scherm die je aan en uit kunt zetten. Een ds lite (is een dunne ds) en ds xl (groter scherm) heb je geloof ik andere spellen nodig omdat dat spelformaat anders is. Ik zou anders even naar een Bartsmit gaan en info vragen,daar kun je ze ook bekijken als het goed is en dan kun je wellicht de ds die je wilt kopen voor je zoontje voor minder scoren op MP
de spellen van een oudere/lage versie van een ds kunnen altijd in een hogere versie. ik heb bijvoorbeeld een ds-lite en die spellen kunnen gewoon in een 3ds of 3ds XL. uiteraard dan zonder 3D effect. spellen van een nieuwere ds kunnen niet in een lagere versie. dus van 3ds kunnen niet in ds lite. het heeft allemaal zn voor en nadelen. een ds kan je makkelijk mee nemen maar een wii is ook heel erg leuk. we hebben ze hier beide. in eerste instantie voor mezelf maar mn oudste van net 4 speelt er ook regelmatig mee en vind ze beide helemaal geweldig. voor de wii heb je bijvoorbeeld ook een aantal spellen waarmee ze moeten bewegen.
Bedankt voor alle tips! Dus mocht ik ene nieuwere kopen dan kunnen die oude er dus ook nog gewoon in?! Ik ga idd maar eens langs de speelgoed winkel voor advies, goeie tip! Dat 3d hoeft voor mij niet zo, maar kan je die functie uitzetten? Want het biedt wel weer andere/ nieuwe spellen natuurlijk?
Wij hebben een DSi en een 2DS. Scherm van de 2DS is erg mooi, maar kan je niet dicht klappen. Dit vind ik wel een nadeel. Wij wilden eerst een 3DS kopen, maar ik vond het niet prettig spelen/naar kijken.
wij hebben een 3DS XL. Leuk dingetje maar ik zou hem nooit kopen vanwege het 3D effect, heel irritant en de kids gebruiken het werkelijk nooit. Maar het is wel een handig dingetje. Mijn zoontje heeft hem 2 jaar terug gekregen van mijn zwager omdat hij zijn knie toen had gebroken en dus geen kant op kon maar zelf zou ik hem niet zo snel kopen.
Wat is een dsi dan? Of welke functie heeft die? Dat dichtklappen beschermt wel goed het scherm en vind ik voor mijn wildebras wel prettig! Jammer dat de 2 ds dat niet kan. Anderzijds: een 3 ds is volgens mij duurder en er zitten ook meer functies op, of niet? Nog niet echt geschikt voor hele jonge kinderen, of wel? De 3 d functie zou ik ook uitzetten, dus dan betaal je wrs voor een duur apparaat, terwijl dat dan zonde is? Mmm, ik neig denk ik toch naar een 2 ds dan. Iemand ervaring met een xl? Dat is toch gewoon hetzelfde maar dan met een groter scherm?
Wij hebben voor onze meid van toen 6 jaar wel een 3ds gekocht omdat zij daar alle spellen op kan spelen. De nieuwste spelletjes maar ook goedkope spellen die alleen voor de gewone ds zijn. Die zijn in de uitverkoop voor heel weinig geld te koop. Ideaal! De 3d functie staat uitgeschakeld. Ook voor de nieuwe spellen. Ik vind dat niet zo goed voor de ogen. En ze mag er niet mee op internet of verbonden zijn met de wifi. Dat mag misschien later wel als ze wat groter is. Dus wij hebben wel voor de dure variant gekozen vanwege dat alle spellen erop gespeeld kunnen worden.
Ok, dat klinkt ideaal ja! Ik begreep dat je oo de 2 ds ook alle spellen kunt spelen, ook die voor de 3 ds, alleen dan niet in 3d. Maar voor als ze iets ouder worden is dat misschien wel leuk als dat kan, evenals de verbinding met internet. En een 3 d kan je opklappen. Maar anderzijds, er is nu ook alweer een NEW 3 ds, dus tegen de tijd dat mn zoon wel oud genoeg is voor alle mogelijkheden van een 3ds, dan is dat ding misschien ook hopeloos verouderd?! Dilemma's
Kaan heeft vorige week Nintendo 3DS gekregen (met 4 spellen) en hij vind 'm hélemaal geweldig! Ik ook
Op de 2ds kan je ook alle spellen spelen. Deze is dan het zelfde als de 3ds met de 3d functie uitgeschakeld. De 2ds is een stuk goedkoper en vaak nog ergens in de aanbieding. Het is alleen jammer dat je hem niet kan dichtklappen. Maar je kan hem wel in een tasje bewaren/vervoeren. Mijn zoon is echt een wildebras en het gaat nog steeds goed