Niet het programma maaaaaarrrr, hebben jullie wel eens iets gekocht op een markt of via marktplaats wat later vet veel waard bleek te zijn? Wij zijn tegenwoordig bezig met antiek aardewerk etc dus ik ben wel benieuwd naar jullie goedkoopjes wat later een enorme koop bleek te zijn.
Ik ben fotograaf en koop graag fotoboeken. Een van de fotoboeken die ik ruim 10 jaar geleden als student gekocht heb voor 2 tientjes, is inmiddels ruim 400 dollar waard. Geen enorme waarde, maar toch leuk ik ga m niet verkopen
Ik heb een Sputnik lamp bij de kringloopwinkel gekocht afgelopen dinsdag voor 12,50. Thuis met ophangen zag ik het merk en serie nummer dat gegoogelt. Blijkt een echte te zijn ter waarde van 1300 euro... En hij hangt super boven het bed.
Verkijk je niet op waardes die worden gegeven op internet. Vraagprijzen en realistische prijzen lopen nogal uiteen. @Devilschase ben wel benieuwd wat voor aardewerk. Verzamel je? Is het Plateel?
Ik ben gek op tussen Kunst en Kitch, mijn guilty pleasure . Helaas zelf nog nooit wat gevonden, hoop wel altijd een keer iets te vinden wat de moeite is om mee naar de opnames te gaan. Ik kom alleen nooit in kringloopwinkeks, ik loop ook geen rommelmarkten en struin geen Marktplaats af dus vrees dat de kans klein is.
Ik had ooit van iemand een heel mooi schilderij gekregen. Het was heel oud en met soort olieverf geschilderd. Mijn man ging naar een schilderij winkel naast zijn eigen winkel om te vragen of dat wat waard kon zijn. Volgens de man die daar werkte was dat niet zo en mocht mijn man het wel laten liggen bij hem... Dat heeft mijn man gedaan want die dacht dat we er dan niks aan hadden. Achteraf eigenlijk best stom want ik denk dat het wel degelijk wat waard was anders had die man vast niet aangeboden dat mijn het mocht laten liggen en dat hij het weg zou gooien voor hem... Maar dit is al ruim 6 jaar geleden gebeurd dus we zullen het ook nooit meer weten
Jazeker. De porceleyne fles, porceleyne klaauw, porceleyne byl en Grieksche A. Ook kangxi borden en wanli borden en we hebben een majolica bord. Onze nieuwe aanwinsten zijn 3 portretbordjes van de porceleyne fles met portretten welke zijn geschilderd naar Rembrandt, Artz en Blommers. Niet de normale portretborden maar een serie die beperkt is uitgebracht. Nagevraagd bij de porceleyne fles en de verkoopwaarde destijds was 900 gulden per bordje. Wij hebben er 25 euro per bordje voor betaald. Conclusies keurmerk en teken en initialen van de schilder en certificaat. Superleuk om te doen!
ik vind het programma echt leuk om te kijken weet zeker dat mij zoiets nooit gebeurt, al struikel ik erover ik herken zoiets echt niet op waarde.
Ja echt heel leuk. Ja porceleyne fles heb ik ook wel van gehad( en al snel weer verkocht) . Majolica heb ik ook wel. Art nouveau vooral van Julius Dressler. Verder doe ik niet zoveel met aardewerk. Maar ik kan het zeker wel waarderen. Ik ben zelf meer van de sieraden en zilverwerk. Of de 19e eeuwse centerpieces. Ook wel WMF art nouveau. Maar echte liefde heb ik voor papier. Etsen, litho's en andere drukken. Kijk maar uit want als je eenmaal begint kom je nooit meer af van de antiek koorts. Ha ha.
Prachtig he! Hier net weer bij de kringloop geweest. Mooie vaas van Mobach gevonden. Kost online 770 dollar. Dus Dat is mazzel hebben.
Mijn man heeft een tijd via Marktplaats gehandeld in bepaald type (oude) apparatuur. Leverde veel geld op dus wel mooi om te doen
Ik wil het topic niet stelen, maar is hier ook iemand met verstand van zilver? Ik heb een zilveren mandje/schaaltje geerfd en kan de keurmerken niet terugvinden online. Ik wil hem niet verkopen, maar zou er graag iets meer over willen weten..
Mijn oom zit in de antiekhandel zilver en glaswerk. Je mag me via pb wel een duidelijke foto sturen, dan laat ik hem er eens naar kijken.