Opgezette buik vanaf einde middag/avond

Discussion in 'De lounge' started by Koningsgezin, May 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Hallo dames,

Sinds een tijdje heb ik een opgezette buik aan het eind van de middag/avond. Dit blijft zo tot ik de volgende ochtend weer een plat buikje heb.

Even ter schetsing:
    Ik eet:
    Ontbijt: 1 boterham met vleeswaren of kaas en beker melk
    Tussendoor fruit en thee of water
    Middageten 2-3 boterhammen (1 kaas of vleeswaren, 1-2 zoet beleg) en beker melk.
    Tussendoor muslireep of koekje met vruchtensap
    Avondeten normale portie met vruchtensap of water.
    Rond 20:30 crackertje kaas en thee.
    In de avond drink ik nog 1 glas vruchtensap en drink naast deze maaltijden en tussendoortjes water.

Ik loop hard 3x per week, 4-5km en verbrand daarbij tussen de 380-460calorieen per keer.

Bijkomend feit: ik heb de mirena spiraal. Wil liever niet een koperspiraal of geen ac, omdat ik best heftig reageer op menstruatie.

Ligt het aan de spiraal of door mijn eetgewoonte? Op advies eet ik om 20:30 uur nog wat. En dat heb ik ook wel nodig. Vooral na het hardlopen.
    Groetjes

2. Koningsgezin

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Wie van de beheerdsters kan dit verplaatsen naar de lounge?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Geen idee.

Ik heb dat ook wel dat mijn buik op het eidn van de dag dikker is.

Misschien vocht?

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb het ook, ik wil bijkomen en eet nu anders als voorheen. Heb snel een dikke buik nu dus elke avond ben ik blij tot de volgende ochtend want dan is mijn buik weer heel plat ;)

Ik eet veel meel, granen enz,.. Dus ook meer brood, cornflakes, pannenkoeken puur om in gewicht bij te komen maar buiten mijn 15 weken zwangerschapsbuik in de avond merk ik nog geen verschil

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm krijg je daar dan niet die opgezette buik van?
    Dat hebben best veel mensen namelijk.
    Soort van glutenintolerantie in meer of mindere mate.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja is denk ik ook daarvan. Heb wel elke dag een opgezette buik maar heb wel meer energie dus ik hoop dat het snel zijn werk doet en ik richting de 50 ga :):(

7. Delta

Delta Niet meer actief

Ik had het ook heel erg. Sinds ik zuivel/lactose zoveel mogelijk vermijd heb ik er minder last van. Zodra ik dat weer een beetje nuttig, krijg ik meteen last van opgezette buik einde van de dag. Alsof ik 6 maand zwanger ben.

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Nou volgens mij is t gewoon hartstikke normaal hoor dat je buik 's avonds wat voller is dan 's ochtends ;)
    'S avonds weeg je tenslotte ook meer dan 's ochtends.....

Zou in elk geval niet minder gaan eten TS

9. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier precies hetzelfde! Merk echt verschil! Als ik het toch een keer doe, een toetje ofzo, zie je dat twee dagen. Het ziet er idd als een beginnende zwangerschapsbuik... Als je het dagelijks neemt nu zal het wel even duren voordat het effect heeft als je zou willen stoppen. Zou het minimaal een week aankijken...

( kan niet wachten tot ik weer zwanger mag zijn, yoghurt, brinta, melk mmmmmm)

10. Delta

Delta Niet meer actief

Precies. Ik eet wel gewoon pap/brinta/havermout hoor, maar dan met amandelmelk!

11. Koningsgezin

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Hey, wat fijn dit soort forums:) Wist niet dat het daarom (kan) zijn. Maar zuivel heb je toch nodig? Hoe vervang je dat? En dat amandelmelk (??), waar koop je dat? Is dat heel prijzig? Kan je bijvoorbeeld ook zuivel vervangen voor soja of zit daar ook lactose in?

12. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Controleer jezelf ook even op een diastase, is god om zeker te weten dat het dit niet is.

Zo controleer je het:
    Lig op je rug met opgetrokken knieƫn. Voel met je vingertoppen, onderhand hand wijst naar beneden. Zet je vingers ter hoogte van je navel of iets erboven. Duw en voel terwijl je je hoofd optilt. Als je denkt niets te voelen, til dan goed je schouders van de grond af en voel nog eens.

13. Koningsgezin

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    #13 Koningsgezin, May 11, 2014
    Last edited: May 11, 2014
    Gevonden wat het is. Heb iets een opening er tussen zeg maar. Zal dat het zijn?

Share This Page