ar voeding kruidvat

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Roos01, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos01

Roos01 Niet meer actief

Hallo allemaal
    onze zoon spuugt zo'n beetje de hele dag wat door.
    Hij heeft er geen last van maar het is wel lastig.
    nu heb ik op advies van kinderarts ar kruidvat voeding gehaald maar dit schuimt enoorm met klaar maken. Ik schud wel anders mengt het niet..
    heeft iemand tips hoe ik het beter kan doen
    gebruik de dr brown fles.. persoonlijk helemaal niet zo enthousiast over. Ook een heel gedoe met schoonmaken maar toen gehaald ivm spugen krampjes.

Groet roos

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet voeding nooit schudden. Dan komt er lucht in de voeding (milkshake-effect) wat voor kramp bij je kind kan zorgen.
    AR-voeding moet je al helemaal niet schudden, door het verdikkingsmiddel blijven er na schudden nog meer luchtbellen in de melk.

De beste manier om een AR-voeding klaar te maken is:
    poeder oplossen in de helft van het water dat net van de kook is. Je lost het op door goed te roeren met een kleine garde of een vork.
    Als het poeder is opgelost doe je de andere helft van het water er koud bij. Dan is de fles meteen op temperatuur en de AR-vezels werken dan het beste.
    Je hoeft de voeding niet in de fles aan te maken. In een wijde maatbekerkan kun je gemakkelijker roeren, en dan kun je het als het klaar is in de fles schenken.

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je kan het zoals Dirksmama zegt doen, dat is de optimale manier eigenlijk.
    Maar je kan het ook als je geen tijd hebt doen door het water te warmen, het poeder erbij, de fles "rollen" tussen je handpalmen en dan eventuele klonters nog even met een vork wegdoen indien nodig. Best een fles nooit schudden, maar volgens onze apotheker is de beste methode het rollen tussen je handpalmen.

4. Elfje22

Elfje22 Actief lid

16 feb 2011
    349
    0
    0
    Wij gebruiken de AR van nutrilon met de avent flessen en ben echt super tevreden!! Heb ook heel even Friso geprobeerd maar dat vond ik en ramp,..... Hij bleef hierbij spugen en ook het klaar maken vond ik meer 'gedoe'. Nutrilon schuimt ook wel meer dan gewone voeding hoor, dat zal denk ik niet anders kunnen ;)

5. mamatjuh4

mamatjuh4 Actief lid

14 sep 2013
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier sinda vandaag kruidvat ar en wij roeren met lepeltje stond klonten weg zijn. Morgen ga ik een kleine garde halen.

Deel Deze Pagina