Spenendrama

Discussion in 'Flesvoeding' started by Flowie, Jun 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flowie

Flowie Actief lid

Apr 16, 2013
    162
    0
    16
    Hallo,

Onze zoon van 10 weken heeft sinds we de voeding indikken met jbpm problemen met de fles, de optie om de jbpm eruit te laten is er niet ivm zijn verborgen reflux. Hij krijgt trouwens maar 1 schep jbpm op een fles van 150ml.
    Hij drinkt uit een dyfrax fles met speen M. Toch huilt hij steeds aan het begin van de fles, ik denk omdat hij vindt dat het te langzaam gaat? Ook de 123 speen van dyfrax al geprobeerd maar omdat deze speen wat harder is en hij deze dus iets plat moet drukken drinkt hij hier ook niet/nauwelijks uit. Hij doet momenteel gemiddeld zo'n 40 min over een fles, wat mijn inziens gewoon veel te lang is.

Moet ik dan nu al over op een L speen? Dat kan toch niet.... Andere fles dan?

Ik hoor graag jullie mening hierover :)

2. madelief80

madelief80 Actief lid

Apr 25, 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Een avent fles proberen met een 1,2,3 speen
    40 minuten is wel erg lang inderdaad

3. stelpie

stelpie Actief lid

Jun 22, 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij doen 3 1/2 schep op 180cc en gebruiken ook de difrax-s fles met m speen. Het gaat ietwat langzaam, maar met de L speen is de fles binnen enkele minuten leeg.

Maak je het aan met goed warm water? Nutriton lost anders niet goed op. Als wij de fles te lang laten staan voordat we het geven dan is het ook te dik voor de speen.

Wij hebben ook de Avent speen geprobeerd maar bij ons geen succes, daar kreeg ze het niet uit, maar wij hebben het natuurlijk wel dikker.

4. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier de melk nog dikker. Hij drinkt met gemak met de m speen een fles van 200 leeg in 10 minuten.
    Heb je geen last van klontjes?(misschien niet echt zichtbaar) kan me voorstellen dat het drinken dan niet snel gaat.
    Hier schep ik de melk en de jbp in een bakje met deksel. Dat schud ik heeel goed. Vervolgens doe ik kokend heet water in een plastic bekertje doe daar in een keer de melk met jbp in en dan goed roeren met een vorkje. Dit laat ik 20 minuten staan zodra het goed indikt. Daarna nog wat koud water erbij, overgieten in de fles en klaar.
    Ik doe dit ook met de rijstebloem. Ook eerst ik een bakje schudden en dan ik kokend water. Een hele mooie gladde melk, zonder klonten( als je goed blijft roeren in het begin), met gemak door de m speen en nooit geen gevecht meer met verstopte spenen.

5. Flowie

Flowie Actief lid

Apr 16, 2013
    162
    0
    16
    Ik maak het inderdaad aan met water dat bijna aan de kook is, dus volgens mij geen klonten. Ook als ik er zelf aan zuig:) krijg ik er genoeg uit. Lastig dit... Vooral omdat ik inderdaad overal lees dat veel mensen de M speen te snel vinden gaan.

Misschien dan toch eens proberen met kokend water en dan daarna eventueel aanlengen met koudwater.

Share This Page