Hoi, Ik zit met een klein probleempje. Mijn meisje krijgt 's ochtend een papfles (180/6 + 2 schepjes pap). Tot voor kort kreeg ze rijstebloem met Difrax 1-2-3 speen. Geen probleem, speen op 2 en dat ging prima. Nu ben ik sinds deze week over op Zonnige Ontbijtpap (fijne granen) wederom 180/6 + 2 schepjes pap). En plots krijgt ze het niet meer uit de fles gezogen. Heb de Difrax op 3 gezet, maar dat ging niet, een Fase 3 (Dr. Brown) op de Dr. Brown fles gezet EN op de Difrax, werkte ook niet. Uiteindelijk een Difrax papspeen gekocht (speen 4) en dat gaat weer veels te snel, binnen 3 minuten die fles leeg. Als ik de fles niet wegtrok soms, kon ze niet eens adem halen. Dus dat is ook geen optie. Vanochtend heb ik geprobeerd om de Dr. Brown fase 3 speen iets groter te maken door er een gaatje bij te prikken en dan proberen iets te fabrieken wat tussen 3 en 4 in zit, maar ook dat mocht niet baten. Wat kan ik doen? Pap dikker maken? of een andere speen waar ik heb bestaan nog niet van weet? Alvast bedankt!
Grappig, zit met precies hetzelfde probleem. Heb zojuist de fase 4 speen van Dr Brown gekocht. De 3-standenspeen van Difrax gaat veel te langzaam en de Y-speen van Dr Brown gaat weer veel te snel (loopt z'n mondje van over). Ik hoop nu eigenlijk zelf dat fase 4 iets minder groot is dan de Y-speen.... Je zal waarschijnlijk ook wel het advies krijgen om het van een bordje te gaan geven (met lepeltje dus)
Ja, ik kan het ook van het bordje doen, maar ik ben een beetje bang dat dat zo snel afkoelt op het bordje. Ik heb dat 1 keer gedaan en in no time had ik koude pap. En om nou iedere keer op te staan en in de magnetron te zetten wordt het nou niet echt gezelliger van dan gaat echt de sirene aan. Dan dus een extra vraag - hoe houdt ik pap in een bordje het langst warm?
Toen ik onze zoon een 180/6 fles + 2 scheppen fijne granen pap gaf gebruikte ik de Avent drie-standen speen. Werkte perfect. Nu geef ik het al geruime tijd uit een bordje en tja, het koelt wel af maar zoonlief lijkt er geen moeite mee te hebben dus laat ik het maar zo. Misschien een idee om de fles iets warmer maken? Want zodra je er pap bij gooit koelt het al af.
Oh dat vond ik altijd zo'n ellende! Ik had altijd precies hetzelfde probleem. Wat uiteindelijk wel hielp waren geloof ik de X spenen van kruidvat (daarbij is de opening zo'n X-je) of zelf een X maken in een speen. Nu bij de jongste geef ik boven lekker de ochtend fles en als we dan beneden zijn krijgt ze een droog boterhammetje in haar handen. Die gaat een heel eind op. Zie je dat niet zitten? Zo heeft ze toch een goed ontbijt, zonder gedoe van pap en kan ze lekker oefenen om zelf te eten.
Bij mij werkt de Y papspeen van Avent Natual heel goed. Hij is alleen best moeilijk te verkrijgen. Ik heb hem bij prenatal wel gezien trouwens. Etos en kruidvat hadden hem niet
Ik gaf de pap altijd uit een bordje. Mocht het snel koud worden (hier nooit last van gehad, iets warmer klaar maken dan een gewone fles) zo'n warmhoudbordje van oa hema of prenatal met warm water erin.
Ik gebruik momenteel nog de fles. Nu krijgt ze 180/6 met 4 schepjes pap. Het is dan wat dikker. Hoewel het nog steeds snel gaat, en ik haar na een paar slokjes iedere keer de fles even terugtrek, heeft ze 'm nog vrij snel leeg. Maar goed, het "werkt" ... Bordje heb ik geprobeerd. dat ging 1 ochtend goed. De 2e ochtend duurde het te lang, of ze had meer honger ... maar het was huilen huilen huilen in de stoel. Te ongeduldig is ze dan, en dan raakt ze helemaal over de flos en is het klaar. Dus het blijft even de fles ... met de Difrax papspeen.
De 123 speen van Avent is ideaal voor rijstepap De Y speen is ook niet geweldig voor rijstebloempap, opening is veels te groot