Man twijfelt weer aan naam..

Discussie in 'Babynamen' gestart door Etspaghet, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk je eruit te zijn wat betreft de naam voor ons kindje, de naam hebben we een paar weken geleden bedacht en ik ben er nog steeds helemaal blij mee en aan gewend!
    Geeft mijn man vandaag te kennen dat hij toch erg twijfelt bij de naam.

Tot grote ergernis van mij want ik vind het nog steeds een prachtige naam!

Ik heb mijn zin nu doorgedramd en gezegd dat hij het gewoon een paar keer nog moet opschrijven of uit moet spreken maar ik merk gewoon in alles dat hij het er niet zo mee eens is.

Zou dit overgaan en is het heel egoïstisch als ik gewoon zeg dat ik er geen discussie meer over wil? Ik weet het is natuurlijk ook zijn kindje maar hij komt ook niet met alternatieven.....

Ik hoop zo dat hij de naam toch weer een beetje gaat waarderen, ik weet namelijk zeker dat deze naam past bij ons kleine knulletje straks, het voelt voor mij zo goed!

Ohja, tijdstip van posten is omdat ik niet zo goed slaap 's nachts :(

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik weet niet hoever je nu bent in je zwangerschap, maar ik zou het even een paar weken laten rusten. Dan nog eens vragen bij je man, en als hij nog steeds twijfelt: helaas pindakaas voor die naam. Hij moet het er immers ook mee eens zijn, dus dan maar op zoek naar een nieuwe. Geef hem dan wel een schop onder zijn kont dat-ie zelf ook meedenkt ;) Wat je ook doet: niet je zin doordrijven.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou het ook even laten rusten.
    Het is jullie kindje, dus die moet een naam hebben die jullie beiden mooi vinden.
    Met doordrammen bereik je niks.

4. Dana

Dana Niet meer actief

ik zou het ook irritant vinden hoor, begrijp je goed. hij moet het er uiteraard mee eens zijn maar als hij steeds een naam accepteert, vervolgens twijfelt en niet met alternatieven komt dan zou ik het ook zat zijn. mijn antwoord zou zijn: okay kom dan maar met alternatieven.

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Oef lastig.. Idd ff laten rusten en dan verder kijken als hij het echt niet mooi meer vindt. Ben benieuwd wat de naam is ;) Heb je misschien nog alternatieven van ons nodig voor wat inspiratie voor jullie beide? Laat maar weten wat voor genre, in dat geval!

6. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    sluit me aan bij de andere dames!!

7. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ooh, lastig hoor.
    Maar probeer bij jezelf de situatie eens om te draaien. Stel je voor dat hij een naam heeft geopperd die je eerst wel aardig vind, maar na het een paar keer gehoord te hebben toch denkt: nee, dit is m niet. Zou je het dan fijn vinden als je man zou proberen het er toch doorheen te krijgen?

Ik zou eerst proberen om samen een andere naam te vinden en mocht je niks vinden, dan kan je deze naam altijd weer opnieuw voorstellen, misschien bedenkt hij zich nog wel een keer. (maar zou de naam voor nu even laten rusten).
    Je mag trouwens inderdaad wel wat meer initiatief van hem vragen hoor vind ik. Ik merk dat mijn man het ook wel prima vind dat ik met voorstellen kom, maar als hij het met niks eens is dan moet hij ook maar met alternatieven komen.

succes!

8. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is de twijfel van je man niet heel serieus..
    Hiermee bedoel ik dat een gezonde twijfel normaal is met dit soort belangrijke keuzes.
    Hier ben ik degene die steeds weer twijfels heeft terwijl over 3 dagen de uitgerekende data al is (de ene dag ben ik sterk overtuigd van onze keuze en een andere dag bekijk ik stiekem weer veel namen sites) ik zeg "stiekem" omdat mijn vriend echt bij deze naam blijft en teleurgesteld zal zijn wanneer ik deze naam niet meer zou willen.
    Tuurlijk vind ik het een mooie naam...maar dat zijn er zoveel en het lijkt aan mn bui (hormonen??) Te liggen welk genre ik leuk vind zelfs! Hahahaha

Misschien is het dus goed dat je wel duidelijk laat merken dat dit DE naam is maar zodra je merkt dat het menens is voor hem (als hij de naam echt ineens walgelijk vind) zou ik toch maar door zoeken als ik jou was...en hem ook een briefje geven waar hij namen opschrijft!

Succes

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Ik herken het, maar dan 'van de andere kant'.

Bij J. hadden we een naam, maar na de 20 weken echo wilde ik opeens een andere naam. Dit keer hebben we daarom bewust gewacht tot na de 20 weken echo met überhaupt iets kiezen (ik heb wel lijstjes gemaakt ed, maar hij niet). Daarna hebben we een 'in principe naam gekozen' en je raadt het nooit...met een week of 24 had ik weer een andere naam... Manlief vindt de naam die ik wil dit keer echter echt niets...voor mij balen, maar ja, het is wel ONS kind, dus zal ik me ook aan moeten passen, doordrammen vind ik hierbij niet gepast.

Ik heb hem wel gevraagd zelf ook met ideeën te komen, want dat doet hij niet echt... We zijn samen op zoek gegaan naar andere namen, maar we hebben nog niet iets gevonden waar we allebei voor de volle 100% achter staan. Waarschijnlijk wordt het dus toch de naam die we hadden of de naam die we als tweede naam hadden, dat zijn namelijk de enige twee namen waar we het tot nog toe echt over eens zijn.

10. tulip

tulip Niet meer actief

Doordrammen heeft sowieso geen zin, dat werkt niet bij zoiets. Ik zou wel van hem eisen dat hij met alternatieven komt.

11. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ja met doordrammen bereik je misschien het tegenovergestelde. Geef het de tijd en noem andere namen, vaak kom je toch samen weer terug op die ene naam. Dat hebben wij ook gedaan.

12. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn natuurlijk ook mijn hormonen hé en het feit dat mijn man niet zo tactisch is en op dit moment ook met een burn out zit en lichte depressie.. Zoiets te horen krijgen terwijl je het niet verwacht is zeer irritant :p

Zijn eigen naam vind hij ook niet mooi en die van mijn nichtjes vond hij eerst ook afschuwelijk maar nu vind hij die namen juist wel bij hun passen.
    Ik denk dat hij pas kan wennen aan een naam, welke dan ook, zodra het kindje geboren is.. Dit voel ik zo aan en daarom heb ik echt geen zin in een nieuwe zoektocht naar dé naam want ik heb het idee dat we die toch niet gaan vinden op deze manier.

Na aanleiding van jullie reacties, waarvoor dank, heb ik vanochtend wel even excuses gemaakt en gezegd dat ik hem absoluut niet mijn wil op wil leggen (maar dat ik wel heel blij was met de naam) alleen als hij er echt niet aan kan wennen dat we dan gewoon iets anders gaan zoeken.

Hij gaf te kennen dat het ook de situatie is waarin hij nu inzit waardoor het komt dat hij twijfelt en benadrukte nog maar eens dat hij bij mijn nichtjes ook moest wennen aan de naam maar dat is ook goed gekomen!

Ik zei nog, als hij straks geboren is en we zijn het er ineens unaniem over eens dat "Pietje" of "Jantje" beter past (bij wijze van spreken ;)) dan veranderen we het ter plekke nog :p

13. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Heel goed! Het zal allemaal vast goedkomen!

Deel Deze Pagina