Arabische namen in Nederland..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door saartje7, 30 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke Arabische jongensnaam vinden jullie in Nederland mooi klinken?

1. Hamza

2. Seif

3. Malik

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    kan het niet zijn dat je de naam seif anders schrijft?
    sayfedinn? dat is dan de complete naam, en die kort je in gebruik af naar sayf.
    karim, is volgens mij abdul karim. je moet ook even kijken of de naam geaccepteerd wordt door het consulaat.

2. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik heb gekozen voor Malik..
    Wij hadden op de basisschool een concierge die zo heette (een hele lieve, leuke man) en vonden het heel bijzonder als ie met schoolkamp op een kleedje ging bidden. Een bijzonder lieve man, hoop dat als jouw kindje een jongen is ook zo bijzonder en lief zal zijn. :D

3. sofaan

sofaan Actief lid

11 dec 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    mijn neefje heet hamza leuke naam maar malik is ook heel leuk greets sofaan

4. sofaan

sofaan Actief lid

11 dec 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    Illias is ook heel mooi teminste dat vind ik
    greets sofaan

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind ze alledrie niet zo mooi, maar dat komt misschien omdat ik Nederlandse namen gewend ben. Als ik eerlijk ben zou ik het een Nederlandse naam geven.

Tenslotte wordt het kindje Nederlander, en bovendien is het ook nog zo dat (door overigens vaak ongegronde) vooroordelen mensen die islamitische namen hebben vaak met vooroordelen te maken krijgen, bijvoorbeeld later bij sollicitaties enz. Dit is absoluut niet discriminerend bedoeld hoor, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat dat zo is.

Maar goed, ik heb dus voor Hamza gekozen, omdat je daar nog makkelijk Hans van zou kunnen maken.

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    als je kindje islamitisch geboren is lientje dan moet je je kindje ook een islamitische naam geven.
    en eerlijk gezegd.. hans? ehm, tja, wil ik mijn kind niet aandoen. en ik denk dat als een kindje een arabische achternaam heeft, dan past dat ook niet zo.
    maar ik kan me wel voorstellen hoor, zoals jij voor nederlandse namen gaat, gaan anderen voor namen van hun achtergrond.

illias vind ik zo`n modenaam, die je heel veel hoort. maar het is wel een mooie naam.

wat betrefd meisjesnamen, vind ik lina, dina, maysa, chirihan, naoual (onze keus), sanae mooie namen.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hahaha nee ik zou het Iman ook niet aan willen doen om een Nederlandse naam te hebben, ze is tenslotte half Marokkaans EN is moslim... En ik combinatie met onze achternaam zou een nl-naam echt misstaan :)

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja precies Noura,

En sorry hoor maar ik zou dus echt geen rekening houden met het feit dat mijn kind wel eens be vooroordeelt zou kunnen worden door haar of zijn naam.
    Ik vind de naam van mijn kind echt heel erg belangrijk en ik ga dan ook zeker weten voor een islamitische naam, ook bij mijn volgende kindje.
    en dan woon ik gelukkig niet in Nederland, maar ook al zou ik daar wel wonen dan nog zou ik weigeren daar rekening mee te houden. moet ik mijn kind piet noemeno of miep om hem of haar een goede baan te kunnen bezorgen. Dat zou toch te gek voor woorden zijn.

9. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb er ook geen rekening mee gehouden. Ik vond Ayla gewoon een mooie naam, en waar de naam oorspronkelijk vandaan komt interesseert me echt niets.

10. sweetangel100

Behalve dat ik het ook te gek voor woorden vindt als mijn kind daar geen baan mee zou vinden of zoiets dergelijks, is het ook nog verplicht om als Moslim je kind een islamitsche naam te geven met een mooie betekenis...

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Precies dat bedoel ik. Het is je plicht als moslim. En mijn plichten jegens de Islam staan voor mij op nr 1. Wat de rest van de wereld om ons heen daarover denk zal mij een knakworstje wezen :) (hehe klinkt wat liever dan worst :p)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik heb ook een hele buitenlandse naam( komt echt bijna nergens voor), maar ik heb nog nooit problemen gehad met werk vinden.

Ik ben eigenlijk altijd uitgenodigd, en altijd aangenomen, ;)

Dus laat je daar inderdaad niet door leiden.

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik wist niet dat dat een plicht was. Zie mijn opmerking dan maar als niet geplaatst. En ik vind Hans ook geen mooie naam hoor, t was maar een voorbeeld.

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou wel eerder kiezen voor bijvoorbeeld Lina of Noah ofzo, dat kan ook Nederlands zijn.

15. caroline27

caroline27 Actief lid

3 jan 2006
    365
    0
    0
    Waarom zou het nl moeten zijn ! Er zijn ook genoeg nl mensen die hun kind een engelse of italiaanse naam geven en daar denkt toch ook niemand raar over. Ik ga mijn kindje ook een arabische naam geven omdat mijn man marokaans is en dus ook moslim. Ik zelf ben nl en geen moslim maar ik vind veel arabische namen heel mooi en we hebben ook een arabische achternaam dus ik zou het raar vinden klinken als mijn kind bv hans of sjefke of zo gaat heten . Wij hebben oo nog nooit meegemaakt dat mijn man vanwege zijn afkomst of naam is afgewezen voor een baan . Misschien denken sommige mensen daar negatief over maar als ze zo denken dan zou ik daar niet voor WILLEN werken . Mensen zijn mensen met wat voor naam of cultuur dan ook en we leven allemaal op dezelfde aardbol en dat wil ik ook aan mijn kindje meegeven dat iedereen gelijk is en dat we allemaal onze billen moeten afvegen op de wc om het zo maar te zeggen .

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Zo denk ik er ook precies over.

Ik heb dus een italiaanse naam.

Als we een meisje krijgen wordt het trouwens ook een italiaanse naam.
    Gewoon, omdat we dat mooi vinden.

17. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Kennen jullie trouwens de naam Louisa of Louiza? Ik ken een marokkaanse vrouw die zo heet maar ik wist niet dat het een islamitische naam was! Ik vind Eloïsa ook heel mooi, zou dat ook islamitisch (kunnen) zijn?

18. sweetangel100

19. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Daar kan ik de naam Eloisa, of Louiza niet vinden. Ik zoek ook geen naam meer voor onze baby hoor, die hebben we al, maar ik vroeg het me gewoon af omdat ik niet wist dat Louiza dus ook een marokkaanse naam was! En op de islamitische namensites kan ik die naam dus ook nergens terug vinden.

20. sweetangel100

Dan zal het wel geen Arabische naam zijn... Of afgeleidt van een Arabische naam misschien?

Deel Deze Pagina