Natuurlijk zijn er zat mannen die moslim worden.. Denk aan bijv. Cat stevens (Yusuf Islam) Maar moslim wordt je niet voor je man of je vriendje maar omdat je er in gelooft. De Islam is niet alleen een religie maar het is een hele levenswijze.
Dat is zo, maar ik denk dat je door een vriend of man je interesse in de islam wel kan worden aangewakkerd, waarna je je er in gaat verdiepen en besluit iets met die interesse te doen....
Daarom is het ook zo lastig voor een moslim in een christelijk land te leven. Mijn vader, italiaans, was net als mijn moeder ook katholiek( bijna elke italiaan is rooms, ). Dat maakt de kloof al een stuk minder groot. Helemaal mee eens.
ja is het ook bosi. Maar islamitische landen zijn er niet..dus wat dat betreft is het in elk land moeilijk. In europa zijn ze christelijk.. In Turkije wordt je alles verboden En in landen zoals Irak en Iran, afghanistan etc. krijg je allemaal rare verplichtingen, straffen ed. die niets met de islam te maken hebben maar wel onder de naam van de Islam worden uitgevoerd..
Ik snap wel dat je moeite hebt met het woordje MOET.. Maar hoe ik het bekijk is dat je (over het algemeen) van te voren weet waar je in stapt. Ik wist dat mijn man moslim was voordat ik hem trouwde en we hebben het er vaak over gehad dat het voor hem zo belangrijk is en wat het zou betekenen als wij ooit kinderen zouden krijgen. Als ik daar echt niet achter zou kunnen staan of het gewoon niet leuk zou vinden dan zou ik niet met hem getrouwd zijn. Ik denk dat als je aan kinderen begint met iemand die uit een andere cultuur komt het erg belangrijk is er van te voren over te praten. Want iedere cultuur kijkt weer anders tegen een opvoeding aan en een mens ook..
Amilah, ik sluit me helemaal aan bij je laatste stukje... Al voordat ik met mijn man trouwde wist ik dat hij Moslim was. Ik wist dat het voor hem belangrijk zou zijn dat ons kind een Islamitische naam kreeg en strakjes ook Arabisch gaat leren op de Koran-school. Ik heb me idd door mijn man in de Islam verdiept en door me steeds verder te verdiepen heb ik besloten om Moslima te worden. Mijn man staat best wel op zijn strepen, maar sommige dingen van hem komen uit zijn Marokkaanse cultuur en daar ga ik niet in mee, en ook al is hij gepikeerd dan, hij respecteerd mij ook. Ook moet je op de 7e dag eigenlijk je kind kaal scheren, of ja dat wordt aangeraden... Mijn man wilde dit, maar ik wilde dit ABSOLUUT niet... Hij heeft zich daar bij neergelegd.
Waarom wilde je dat niet? Sorry ben nieuwschierig Leuk trouwens om hier bekeerde moslima's tegen te komen. Ik ben zelf niet bekeerd (nog niet iig) maar ben wel veel bezig met de islam. Ik vind het wel een mooi geloof maar ik ben eigenlijk altijd bang dat ik het misschien niet echt voor mezelf zou doen maar voor de baby of voor mijn man en ik wil het alleen als ik het voor mezelf doe.. Maar dat weet ik dus nog niet echt.. Maar ik kom er vast wel uit Ehm sorry was ff off topic bezig O
Ik wilde dat niet omdat ik de hele zwangerschap gewenst had dat mijn kind haren zou hebben en toen kwam Iman, tatata een hele kop vol haren Ikdacht, dat pakt niemand mij af! En aangezien het niet verplicht is, maar aangeraden wordt heb ik het niet gedaan... Daarbij zei mijn schoonmoeder ook dat het gedaan wordt zodat de kinderen mooie haren krijgen, nou ik vond Iman haar haren al prachtig Ik zei tegen mijn man: van mijn part slacht je 10 schapen op de 7e dag, maar mijn kind wordt niet geschoren
hihi wij wouden ook niet scheren. Nu moet ik toegeven dat dit bij de turken weinig tot eigenlijk niet wordt gedaan. Het is geen veel nageleefde soennet dus. Amilah, Moge Allah (c.c.) je op Zijn pad leiden. Natuurlijk moet je deze beslissing voor jezelf nemen...Het gaat hier om volle overgave aan Allah (c.c.) zoiets doe je niet voor je man of je kindje maar omdat je voor de volle 100% gelooft in Hem en in Zijn woord. InşaAllah kom je er snel uit. Ik zal dua voor je doen inşaAllah.
Ik heb net met Joe ( mijn man ) gesproken en ik zal zijn visie eens op het forum kwakken. Joe is van mening dat de meeste Nederlandse vrouwen zich bekeren tot de islam omdat de meeste Nederlanders niet meer in God geloven en de staat er kerk gescheiden zijn. Hij gelooft dat de meeste vrouwen zich bekeren uit liefde voor de man. Ze denkt dat hij bij haar blijft als ze zich bekeerd en zich gaat gedragen al een " Marokkaanse " ( of Turkse etc ) Ik ben ook van mening dat de meeste meiden zich niet zouden bekeren als ze geen relatie hebben met een moslim.
Dat is niet altijd zo Er zijn ook mannen die zich ineens na het huwelijk als een streng gelovige gaan gedragen hoor.
nou de bekeerde moslims in mijn omgeving zijn geen van allen bekeerd uit liefde voor een man. En ik eveneens niet. Dus je theorie gaat niet helemaal op Overigens over je tweede bericht. Tsja het is een risico om als niet moslim met een moslim te trouwen. Er zal wellicht een dag komen dat de man zich realiseert dat hij zijn religie behoort te praktiseren. Dat zijn keuzes die men maakt.
ik vind het persoonlijk (als bekeerde moslima ) jammer dat we iemand anders zn geloof gaan betwijfelen/ beoordelen! Uiteindelijk leggen we maar aan 1 verantwoording af! En ALLAHOEALLEM Het is nu wel heel erg offtopic en een vrij zinloze discusie (sorry hoor) ! Laten we terug gaan naar het doel van dit topic!
De bekeerde moslims in jouw omgeving bekeerden zich allemaal voordat ze een relatie aangingen met een moslim ? De meeste vrouwen die ik ken gingen zich pas anders gedragen nadat ze een relatie kregen met een man van buitenlandse afkomst. Daarvoor interesseerden ze zich niet voor een ander geloof of cultuur. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk
Nee maar Linda, wat Gulay probeert te zeggen is dat de vrouwen zich idd pas bekeerden nadat ze een relatie hadden met een man van een ander geloof, maar dat ze zich door die relatie gingen verdiepen in de Islam en DAARDOOR zich bekeerde... Dus niet voor of door die man. Wel gingen ze door die man zich verdiepen in de Islam... Tsjonge wat een verhaaltje hahaha... Hoop dat ik duidelijk ben?
Linda: Beter laat dan nooit he.. En ja ken er zat die nooit een relatie hadden hadden gehad of contact hadden met buitenlanders voordat ze zich bekeerden Overigens..wat doet het er toe waardoor iemand geintresseerd is geraakt? het gaat erom dat iemand zich bekeerd. Iemand die zich echt bekeerd omdat zij of hij er in gelooft daarvan zul je het ook zien aan hun gedrag lijkt me. Deze mensen zullen de Islam ook naleven. Aichaatje.. Wie beoordeelt het geloof van een ander? Volgens mij gaat het daar niet over hoor Het is aan niemand om te oordelen over iemand zijn imaan behalve aan Allah (c.c.)
In principe klopt het dus wel wat ik zeg . Want wat jij zegt is dat de vrouw zich daarvoor niet in de Islam verdiepte maar pas nadat ze een relatie kreeg met een moslim. Ik neem aan dat de man zich ook in de cultuur van de vrouw verdiepte?
Ik weet niet helemaal zeker of je deze opmerking voor mij bedoelde maar zo ja.. dan wil ik even zeggen dat het geen theorie van mij is. Ik zeg niet dat mensen zich bekeren omdat ze verliefd zijn op iemand. Maar het was meer persoonlijk.. Dus ik ben bang voor mezelf dat ik het niet om de juiste redenen doe.. ff over dat iemand zei dat het erg off-topic was.. Ik weet niet of het erg is? Maar ik vind het persoonlijk wel interessant zo'n discussie