Arabische namen in Nederland..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door saartje7, 30 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke Arabische jongensnaam vinden jullie in Nederland mooi klinken?

1. Hamza

2. Seif

3. Malik

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nou hihi sweetangel had het fout ik bedoelde wel degelijk dat er zat vrouwen (en mannen!) zijn die zich bekeren zonder de invloed van een partner..zelfs zonder invloed van bijv. moslim vrienden!

Linda, ik begrijp niet goed waar je je aan irriteert.
    We hebben het hier niet over het verdiepen in een cultuur maar we hebben het hier over religie.
    En als je dit gesprek/discussie aan gaat met moslims dan kan ik je vertellen dat het alleen maar logisch is dat de niet moslim naar de kant van de moslim (in zo'n geval) trekt. Omdat de Islam de enige ware religie is :)
    dit is het antwoord wat je van een moslim krijgt sorry.

Hierbij nodig ik jou ook uit om je te verdiepen in de schoonheid van de Islam :)

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou, bij mij en mijn man was er van zijn kant niets te verdiepen in cultuur hahaha...
    Hij is nl gewoon in Nederland geboren :)
    Maar idd gaat hij wel met kerst/pasen/enz mee naar mijn ouders enz... Dus het is echt niet zo dat ik mijn stukje cultuur heb moeten laten vallen... Hij zegt ook vaker, zoals bv met sinterklaas 'dat ben ik niet gewend' , maar hij gaat en doet gewoon mee. Dus in mijn geval kan je echt zeggen dat we ons qua cultuur allebei aangepast hebben.

Dan wil ik nog even zeggen dat cultuur iets anders is dan geloof :D

3. sweetangel100

Ik vind zo'n discussie ook interessant :D

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nee amilah lieverd, ik had het tegen linda (niet sweetangel maar lindaejimofor.

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik vind het ook interessant..wellicht worden er nog misverstanden (over de Islam) uit de weg geholpen ook.

6. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ja zo gaat het bij ons ook ongeveer. Mijn man is niet in NL geboren. Hij woont hier nu zes jaar. Maar hij gaat mee met kerst en sinterklaas en verjaardagen en doet mee met nieuwjaar omdat ik dat leuk vind. Als ik een kerstboom wil dan mag ik die rustig neerzetten van hem.. Dus hij intereseerd zich in mijn cultuur en ik in zijn cultuur en religie :) Ik vind het echt super om een relatie met iemand te hebben uit een andere cultuur en de islam is echt een prachtgeloof (vind ik!)

Ok sorry :oops:

7. sweetangel100

Je leert veel van elkaars geloof en religie!
    Mooi Amilah, hoe je er mee omgaat :)
    Zo gaat dat ook tussen mijn man en mij...

8. Niet meer actief

Klopt , cultuur is heel iets anders dan geloof.

Ik heb het niet over moslims alleen maar over gemengde koppels in het algemeen.

Joe is een Christen maar zelfs zij hebben andere tradities . Bij hun kennen ze geen sinterklaas en we hebben uren gediscussierd over of we nu wel of niet sinterklaas vieren. Hij dacht namelijk dat " zwarte Piet " een slaaf is.
    Hetzelfde verhaal met carnaval. Hij associeerd dat meteen met " Voodoo " en Voodoo is in zijn ogen slecht.

Gelukkig is Joe iemand die compromissen sluit. Bij ons is het gebruikelijk dat je kind de naam van de peter en meter krijgt. Bij hun niet , het kind heeft wel een peter en meter maar je gaat je dochter geen jongensnaam geven of een jongen een meisjesnaam :) . Isabella heeft een peter en een meter maar de namen staan niet in haar paspoort vermeldt.

Je moet daar toch een middenweg in proberen te vinden , vind ik.

Ik vind het belangrijk dat Isabella ook iets van zijn cultuur meekrijgt maar op dit moment is dat bijzaak.

9. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ja hoop ik maar om eerlijk te zijn zullen die misverstanden er voorlopig nog wel even blijven want als mensen iets niet willen weten of zien dan zal dat ook niet gebeuren..

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kunnen we terug on topic?
    Stemmen voor een naam was de vraag... :D

11. Niet meer actief

uhmm... heeft er iemand geklaagd soms? :(:

Ik vind het een interssante discussie.

12. sweetangel100

Oh ja dat was ik even uit het oog verloren :) ;)

13. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Toevallig stond ik vandaag in de Kruidvat en was er een NL vrouw die haar kind zo genoemd had. Ze riep de hele tijd Malek niet doen, Malek hier blijven, Malek geef maar aan de kassa juffrouw. Ik vond het wel mooi hoe zij het uitsprak. :D

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Is Noah ook een arabische naam?

15. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik heb een paar stukjes gelezen en ga nu niet alles nalezen dan ben ik over een half uur ook nog bezig..

Ik zag hierboven staan dat sommigen er van uit gaan dat als je met een moslim loopt dat je dan automatisch met zijn cultuur en geloof mee gaat.. Maar dat is dus niet zo..

Mijn vriend is Turks en van huis uit dus Moslim..
    Maar wij doen niks aan hun traditie en geloof...
    Hij hoeft echt niet thuis te komen en tegen mij te zeggen, ik wil graag dat je moslim word, dus niet.. Ik ben ik en ik ga me voor niemand veranderen... Hij is op mij gevallen hoe ik ben.. als hij graag iemand van zijn geloof wil dan moet hij een moslim meisje zoeken en niet achter Nederlandse meisjes aan gaan....

16. sweetangel100

Jep :)

17. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    De naam "Noah" is de schrijfwijze van het Christendom. In de Islam wordt de naam aangeduid met Nuh, Noeh of Noach. In grote lijnen is het verhaal van Noah uit Genesis ook hetzelfde als uit de Soera Noach. (Even gegoogled). Dus het is zowel een Hebreeuwse als een Arabische naam, denk ik.

18. sofaan

sofaan Actief lid

11 dec 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    Maar PAM,niemand is hier gedwongen om moslim te worden daar kies je zelf voor ,iniedergeval spreek ik voor me zelf het was mijn keuze om moslim te worden. en ik heb ook mijn nederlandse familie die aan kerst en sinterklaas doen en die kleine doet er ook aan mee als hij bij mijn familie is alleen mijn oudste wil niet meer mee doen,maar mijn punt is je moet er zelf voor kiezen hoe je wilt leven en wat voor geloof je wilt aannemen als jij maar gelukkig bent.

veel liefs sofaan

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik las een stukje terug dat moslimmannen wel met niet moslimvrouwen mogen trouwen oa doordat de man in de moslimcultuur aan het hoofd van het gezin staat.

Waar ik nu erg nieuwsgierig naar ben, zien de bekeerde moslima's hier zich ook als ondergeschikt aan hun man? Want zo komt het namelijk een beetje op me over... sorry als ik het mis heb.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Een vriendin van me heeft een kindje van een marokaanse man. Ze zijn niet meer samen.

Hij is wel moslim.

Mijn vriendin houdt hier rekening mee, en doet alles om haar zoon zelf te kunnen laten kiezen later. Dus ze heeft een arabische naam gekozen, heeft hem laten besnijden en zal alle vragen die hij heeft beantwoorden.

Zo kom je elkaar tegemoet. Hij hoeft nu niet te praktiseren, maar als hij dat zou willen, kan dat wel.

Dus niks moeten...

Deel Deze Pagina