Besnijdenis heeft trouwens niet alleen met de islam te maken.. In veel culturen wordt dat zoiezo gedaan! even opmerking tussendoor
HE, wat leuk dat er veel arabische dames hier zijn. Ben ook nog op zoek naar een naam voor een meisje.. Voor jongen heb ik al. groetjes sweetcandie
@ sofaan ik bedoel het ook tegen niemand hier persoonlijk... Maar sommige mensen denken meteen dat als je met een moslim man samen bent dat je dan echt alles naar hem toe aanpast.. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat dat niet bij iedereen zo is.. Of het nou wel of niet een vrije keus is.. Ik sta er niet open voor en wil dat gewoon niet, wat een ander doet moet die zelf weten zolang ze maar gelukkig zijn he! Nu ga ik mijn mondje houden haha.. (OF-TOPIC WEER )
tegenwoordig worden er heel veel niet moslim jongetjes besneden omdat het gewoon veel schoner is,en even over het stukje van de moslim vrouw die niet mag trouwen met een niet moslim is gewoon omdat in het algemeen staat de man aan het hoofd van het gezin ook hier bij de nederlanders en de islam heeft deze regel omdat de moslim vrouw dan misschien de kant van haar man kiest en haar geloof vergeet.maar je hebt ook genoeg molim vrouwen die er voor gekozen hebben om niet meer moslim te zijn en voor de kant van hun man hebben gekozen maar zoals ik al zij iedereen kiest er zelf voor. veel liefs sofaan
Nee helemaal niet Net het tegenovergestelde... Mijn man heeft er wel af en toe moeite mee, hij zegt wel eens: "jij telkens met je weerwoorden en je grote mond"... Maar dan zeg ik tegen hem dat hij zich maar een vrouw uit Marokko moet gaan halen (sorry niet beledigend bedoeld) die gewend is om alles te doen wat haar man zegt, maar ik ben dat niet gewend en zal dat ook nooit doen!
Sorry, hoe bedoel je ondergeschikt aan hun man. Daar is niets van waar. Dat zijn de vooroordelen dat de meeste mensen hebben. Islam is een heel mooi geloof en de meeste bekeerde moslima,s kiezen er zelf voor. Een moslimse man heeft net zoveel respect voor zijn vrouw als een christenen of iemand met een ander geloof. Ja, sorry ik hou niet zoveel van die vooroordelen. en wat bedoel je eigenlij met ondergeschikt.
als een molim man zijn vrouw zou slaan dan heeft dat iniedergeval niets met zijn geloof te maken maar met hoe hij is grootgebracht in de islam mag je,je vrouw niet slaan. En mijn man is mijn grote mond ook niet echt gewend maar wij kennen elkaar zo lang dat hij weet hoe ik inelkaar zit,maar het is niet zo dat ik hem of hij mij uitscheld ik ga gewoon vaak tegen hem in als ik er niet mee eens ben hihi greets sofaan
Precies, zo ben ik ook. En ik ben van marokkaanse afkomst. Ik heb een eigen mening en op zijn tijd ook wel een grote mond hoor. En ik zou het helemaal niet pikken als mijn man mij gaat slaan. Dan staan zijn koffers op straat. Heeft helemaal niets te maken met de islam. In de Islam heb je respect voor elkaar.
En PAM dus jij staat er helemaal niet voor open voor de geloof van jou man? dat vind ik wel vreemd omdat hij wel voor jou open staat (de nederlandse dingen) je hoeft niet gelijk moslim te zijn maar respect hebben voor zijn geloof of er rekeing mee houden zou tog geen kwaad kunnen b.v met ramadan of slachtfeest als alles maar jou weg moest zou hij volgens mij best wel ongelukkig zijn ,en dan zeg jij ja had hij maar een moslim moeten zoeken maar jij koos tog ook voor een turkse man dan weet je van te voren dat hij anders is dan jou en een ander geloof heeft. greets sofaan
Mensen hebben nu eenmaal niet in alles een keuze. Zeker een kind niet. De ouders besluiten wat zij denken dat het beste is. En een besnijdenis verplicht een kind niet om later in zijn leven islamitisch te worden.
ik heb voor malik gekozen ben niet zo voor arabische namen eigenlijk maar ja ben zelf dan ook niet arabisch succes met je keuze
Hoho ff voor de duidelijkheid, ik oordeel juist niet maar vraag het nav een opmerking die hier eerder is gemaakt dat in de moslimcultuur de man aan het hoofd van het gezin staat (deze opmerking is juist gemaakt door een bekeerde moslima). Dus vraag me even af in hoeverre dat 'hoofd' van het gezin betekenis heeft voor de rollen binnen de relatie.
Dat is helemaal waar mijn broertje 27 jaar is ook besneden maar geen moslim,en mijn kleinere broertje van 12 is ook besneden en ook geen moslim. greests sofaan
Als ik dit zo lees denk ik gaan we weer niet negatief bedoeld hoor. Mijn oudste zoontje is ook besneden weleenswaar om een medische reden maar goed. Een hoop denken dan omdat ik en mijn ex allebei erg donker zijn oh dat zullen wel moslims zijn. Laat ik voorop stellen dat de meeste jongentjes na de geboorte in Amerika ook worden besneden en zo zijn er wel meer westerse landen waar dat gebeurt en dat heeft niets met geloofs overtuiging te maken. Ik ken genoeg stellen waarvan de een moslim is en de ander niet en die rekening met elkaar houden. Mijn mening is dat het slaan van vrouwen fout is en dat als een man dat doet iets te maken heeft met de opvoeding die hij heeft gekregen. mijn ex sloeg mij regelmatig de kamer rond en was dus geen moslim, en ook in de cristelijke gemeentschap komt dit dus ook veel voor dat vrouwen worden onderdrukt heeft dus ook niets met moslim te maken. Waar ik mij wel aan kan storen zijn de burka,s dat zeg ik heel eerlijk maar ook dat is hun eigen keuze . Ik vind arabische namen best wel mooi maar dan voornamelijk voor meisjes zo heeft de naam Layla ook even de reveu gepasseerd bij ons . Nou meiden succes verder met het vinden van een leuke naam en die vooroordelen lekker laten gaan. xxx jet
Precies, wij als ouders bepalden nu eenmaal tot een bepaalde leeftijd wat het beste is voor kinderen. En soms hebben ze geen vrije keuze nee. Zo hebben ze ook geen vrije keuze wanneer ze een snoepje mogen pakken of hoelaat ze naar bed gaan. En de zoontjes van islamitische ouders die worden besneden. Dit is een verplichting in de Islam. En wat betreft onderdanigheid van de vrouw. De Islam is het enige geloof dat gelijkheid heeft van de man en de vrouw. Echter vergeet niet dat gelijkheid niet betekent dat man en vrouw hetzelfde zijn. Er zijn nu eenmaal, fysieke en mentale, verschillen tussen vrouw en man en hier is rekening mee gehouden in de Islam. De vrouw heeft de hoogste plaats in de Islam. Het gezegde 'De hemel ligt onder de voeten van de moeder' is een islamitisch gezegde. Zo belangrijk is de positie van de vrouw, moeder deze huizes! Ik ben ook geen onderdanig type en bij mijn vallen er ook klappende deuren en soms schreeuw partijen Mijn man echter is de rustheid zelve Elhamdullilah en zal nooit zijn stem verheffen. Als het aan hem ligt is er zelfs nooit ruzie in huis. Hij is een fantastische man Luisteren naar je man, respect hebben voor hem en proberen zijn behoeftes te bevredigen (op elk vlak ik bedoel niet perse sexueel) heeft niets te maken met onderdanigheid maar met liefde en zorgzaamheid.
Ik heb nog geen vooroordelen gelezen hoor Jet, weet niet waar jij dat leest Dank je voor je uitgebreide reactie Gulay, dat maakt het alweer een stuk duidelijker. Heb je helemaal gelijk in, en zolang ditzelfde ook voor de man geldt naar de vrouwelijke partner toe... dan is het toch allemaal prima?
De nederlandse vrouw is wat dat betreft erg zelfstandig en daar ligt dan ook een cultuurverschil en een meningsverschil die je altijd zal houden . Ik zie het zo vaak op tv van die discussies . In de moslim cultuur en in meerdere overigens word nog echt voor elkaar gezorgd en dat zie je toch minder in de nederlandse cultuur daar draait het toch wel vaak om cariere te maken en zeker die zelfstandigheid daarom scheiden er veel meer stellen dan moslimstellen en dat heeft dan niets met angst te maken. Overal zitten rotte appels tussen dat is zo bij de cristenen bij de katholieken , moslims welk geloof dan ook maar ook mensen die niet geloven kunnen er wat van. xxx jet