*zucht* moeten jullie nou echt van elke topic waar het woord Turks of Arabisch in voorkomt een MOSLIM topic van maken bah hinderlijk gewoon
bovendien wel erg gek dat een vraagje over namen ineens omgeslagen is tot een discussie over geloof en onderdanigheid van vrouwen
ik vind het wel leuk zo`n discussie. er zijn natuurlijk heel veel mensen die een bepaald beeld hebben van moderne moslima`s, en op deze manier kunnen ze met mekaar in gesprek gaan. op een normale manier wel te verstaan. zo lang het netjes gehouden word is er ook niets aan de hand toch? en voor diegenen die hier eigenlijk geen zin in hebben die hoeven het natuurlijk niet te lezen.
Ja mijn man voert ook niets uit hoor maar hij werkt wel hard en ik sudeer vanuit huis en hij klust veel voor me ik vind altijd wel iets voor hem om te doen hihi Amani betekend wens wat vinden jullie van Jouara dat betekend diamand of sieraad.
Ja je schrijft het ook steeds maar anders maar bij de marokkaanse consulaat wordt hij zo geaccepteerd deze naam wil ik wel als ik een meid krijg nu alleen nog een jongens naam hahaha
er zijn ZOVEEL forums waar alleeeeeeeeen maar moslims komen als het perse steeds over de islam moet gaan, ga daar dan niet iedereen mee vervelen maar concentreer je dan op zulke forums.... ik ben zelf in hart en nieren geboren moslim en ik bedoel dan ook helemaal niet te discrimineren maar net zoals dit soort topics worden zo aanwezig op een zwangeren forum notabene, ik snap het gewoon niet dat er zodra het woord turks of marokkaans of arabisch in een topic voorkomt draait het meteen uit op de islam en ik vindt dat hinderlijk want je hoeft niet zo te strooien met het geloof, als er interesse is of vragen zijn kunnen mensen dat toch ook via pb stellen dat is mijn mening
Nou sommige mensen hebben verschillende meningen en ze doen niemand kwaad met deze discussie ze zijn alleen geintreseerd in een bepaad geloof en ook in de namen en wat het betekend zowel als in het algemeen en voor het geloof er is niets mis mee ,en als het persoonlijk tegen jou gericht is dan zou ik me er druk om maken maar laten we het vergeten en door gaan met de topic IEMAND NOG MOOIE ARABISCHE JONGENS NAMEN alvast bedankt greets sofaan
Noura, wat versta jij onder een moderne moslim? Ayyıldız, heb je het over iemand speciaal of praat je in het algemeen. Want to be honest kan ik me buiten deze topic welicht een of twee keer herinneren dat het eens over de Islam is gegaan. En mocht iemand verveelt raken..dan zou ik diegene adviseren deze (of de betreffende) topics gewoon niet te lezen. Lekker makkelijk toch. Dit is inderdaad een zwangerschaps forum maar er zijn bijv. ook zat mensen die hun levensverhaal hier zetten of hun probleem en om hulp vragen. Is ook niets mis mee toch. En waarom zouden we niet strooien met het geloof? Net als dat een moeder trots is op haar kindje en met hem of haar wilt pronken en het liefst de hele dag over hem of haar praat.. Zo is voor mij (en vast vele andere met mij!) de Islam hetzelfde.. Er is helemaal niets mis met het bepraten van de Islam of welk ander onderwerp dan ook buiten zwanger zijn. en een discussie onstaat niet via pm..dit is geen gesprek tussen 2 mensen maar meerdere.. Nogmaals, ik adivseer je gewoon de topic niet meer te openen hoef je je ook niet op te winden..
Voor een jongensnaam vind ik Adnan en Talib leuk. En ook nog een andere naam maar ik weet niet hoe je het schrijft, je spreekt het uit als: armiejou.. En natuurlijk de naam die ik en mijn man in gedachten hebben maar die hou ik nog even geheim...
sorry, maar het gaat hier over kinderen en hoe je ze opvoed. hoe je denkt over afkomst geloof, hoe om te gaan met verschillende manieren van leven of cultuur. vooral in een tijd als deze vind ik dat er best wel over gepraat mag worden. in plaats dat er alleen maar gewezen word, en je een jij/zij/wij cultuur krijgen. mijn zoon kreeg laatst te horen dat die opmoest hoepelen naar zijn eigen land. ik praat er met hem over, en op deze manier kan je ook andere mensen laten zien dat we niet zo extreem zijn als het vaak gebracht word op tv en media. ik vind dat als je er niet over praten wilt, dan kan je toch een ander onderwerp zoeken wat je wel interesseert? ik vind het een beetje idioot om dan maar te zeggen dat we naar een islamitisch forum moeten gaan. dit is een onderwerp wat deel uit maakt van de samenleving.
gulay, wat ik onder een moderne moslim versta...ja, als ik kijk in mijn familie, zie ik veel jonge vrouwen die trots zijn op hun afkomst/geloof, maar ook op het feit dat ze deel uitmaken van de nederlandse samenleving. ze beseffen zich heel goed dat als ze willen dat er wat veranderd dat ze zelf ook hun best er voor moeten doen, door middel van studie, en een goede baan. er zijn nog een heleboel rotjochies die op straat hangen en er voor zorgen dat een hele groep een slechte naam krijgt. maar er is een veel grotere groep die het wel goed doen, en die net zo goed deze jongens veroordelen om hun gedrag. maar goed nu dwaal ik wel heel erg af naar een onderwerp waar je heel lang over door kan gaan. we hadden het over namen. er zijn zoveel mooie namen, en er zijn zoveel sites waar je namen en hun betekenis opzoeken kan. persoonlijk vind ik majid en nordin mooi. rayan imran samad jaouad chafiq en voor een meisje chirihan chirin maysa naoual sanae
Hoi allemaal, De Arabische namen die ik mooi vindt zijn: Jongensnamen: Sefa Seyfullah Aras Meisjesnamen: Irem Nisa Kevser Venhar Gr. Carmen