Niet aan baas durven te vertelen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Yasmin1989, 12 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmin1989

21 feb 2014
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben nu 6 weken zwanger van mijn tweede kindje.
    Op mijn werk is het altijd een chaos met vakanties en nu ben ik precies in juli uitgerekend. Dan begint de zomervakantie.
    Ik ben bang voor de reactie van mijn baas en collega's dat ik er tegenop zit om het te vertellen.
    Mijn eerste kindje is in november 2014 geboren. En op het werk doen ze alsof ik net terug ben van verlof.
    Hebben jullie misschien tips voor mij hoe ik het moet vertellen.
    Of heeft iemand ook dit probleem

Groetjes Yasmina.

2. BN2015

BN2015 Lid

5 nov 2015
    59
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd:D

Ik heb precies hetzelfde alleen maakt bij mij de datum niet uit (ben overigens einde juli uitgerekend) maar het feit dat ik alleen op kantoor zit en mijn baas de buitendienst functie uit oefent.
    Er moet dus vervanging komen waarvan ik nu al weet dat hij super boos gaat worden.

Daarbovenop ook nog eens dat het mijn neef is, super dubbel.

Ik heb er echt wat nachten van wakker gelegen, maar heb veel gesproken met mijn vriend en vriendinnen en die zeggen allemaal hetzelfde:
    Het is JOUW LEVEN, en JOUW GELUK..
    Hoe belangrijk werk ook kan zijn, je leeft maar 1 keer en je hoeft niet heel je leven aan te passen aan schema's en vakantiedagen.

Dit moet een positieve en leuke ervaring zijn voor jou en je hebt het recht om ervan te genieten.

Ik heb het nu zo bij mezelf ingesteld: Het is 100% dat is negatief gaan reageren en het er niet mee eens zijn..
    Nu ik dit al weet voor 100% is het geen verassing meer.
    En probeer het niet te persoonlijk op te vatten, je baas wordt boos niet omdat hij het beste met JOU voor heeft, maar mijn zijn zaak.

Dus genieten en vertel het pas wanneer je er klaar voor bent.
    Succes:D

3. Yasmin1989

21 feb 2014
    20
    0
    1
    NULL
    NULL

Hoe jij het beschrijft dat is precies zoals ik me ook voel. Letterlijk slapeloze nachten.
    Maar je hebt gelijk het is een positieve en leuke ervaring. Het is ons geluk en ons leven. Ik heb me voorgenomen het volgende week aan mijn baas te vertellen dan ben ik er maar vanaf.
    Blij zal ze zeker niet zijn maar mijn leven gaat ook gewoon door. En heb eenmalig een kinderwens.
    Ik wens jou veel succes met het vertellen en denk aan jezelf.
    Kusjes

4. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 silki, 13 nov 2015
    Laatst bewerkt: 13 nov 2015
    Per ongeluk dubbel geplaatst

5. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ongeveer hetzelfde topic aangemaakt. Alleen ga ik nu mijn 13 week in en ben al behoorlijk aangekomen, waardoor ik het niet veel langer voor me kan houden. Het liefst zou ik dat wel doen want ik weet niet hoe de situatie wordt. We zijn maar met zijn 2en en werken ook nog de hele dag samen. Dus ontwijken kan niet als die boos gaat doen.

Wel lullig van je collega's dat ze reageren of je net terug bent. Zijn er daar ook die al kinderen hebben? Of ben je de 1e? Anders moeten ze wel beter weten, en zeker dat zoiets vaak niet gepland gaat .

Deel Deze Pagina