arbeids conflict

Discussie in 'De lounge' gestart door Aurin, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid ik wil je sterkte wensen en het is niets waardeloser dan in zo situatie te zitten.
    goed dat je iemand mee neemt..
    niets toe zeggen..
    en vooral doen wat voor jou goed voelt.. het gaat om jou jij moet nog een heel leven met je lijf.. en je zoon/ dochter wil nog jaren met zijn moeder zijn.. dus meid.. ga staan voor jezelf..

knuf yippie

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb hetzelfde meegemaakt!
    Maar niet omdat mijn papieren niet in orde waren, maar omdat ze mijn contract voor de 4de keer hadden verlengd. Dat mag niet dus moesten ze mij een vast contract bieden. Dat wilden ze niet (het ging niet zo lekker met de organisatie, maar dat konden/wilden ze niet bewijzen want het was hun schuld!)

Ik had intussen al vreselijkeeee ruzie op het werk met mijn leidinggevenden. Het was een onwerkbare situatie geworden!
    (scheldpartijen e.d.)

Ze wilden van mij af en stuurden mij net zo een brief/contract met daarin dat ik zwijgplicht had en dat ze mijn contract zouden ontbinden binnen 2 maanden tijd.
    Nou ik pikte dat dus zeker niet aangezien zij een fout hadden gemaakt!

Ze probeerden me er echt goedkoop uit te werken.
    Ik heb voet bij stuk gehouden!!

Ik heb zelf mijn ontslag ingediend en me ziekgemeld!!!
    De ARBO-arts gaf me gelijk (de organisatie had inmiddels al een slechte naam bij de ARBO) en omdat mijn contract 2 maanden later zou beeindigen hoefde ik niet eens meer te werken.
    Ik heb dus 2 maanden uitbetaald gekregen zonder die rotkoppen ooit nog eens te zien!

Ik weet dus héél goed hoe je je nu voelt.
    Ik heb ook gehuild bij het idee weer te moeten werken daar...kon dat echt niet. Toen ik ziekmelde wilde mijn leidinggevende niet eens mijn verhaal horen. Ze hing meteen op..
    Ik heb altijd gezegd: wat er ook gebeurd, ik ga niet meer werken daar.

Geef dus niet op... zij hebben JOU aangenomen met dezelfde papieren als die je nu hebt.
    Zij zitten fout.
    Ik zou niet opgeven, meid.
    Je vader kwam met een goed voorstel. Laat hen jou maar uitbetalen!!

3. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @ assi, ik hoop zo dat ik niet meer hoef te werken maar heb er een hard hoofd in!
    Ze doen alles om mij het nog moeilijker te maken heb ik t gevoel! Fijn dat jou arbo zo meedenkend was!!

4. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    meid, heel veel sterkte vandaag... zal mijn duimen voor je draaien..!

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat sneu, sterkte!

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    heel veel sterkte/succes vandaag ... !

x

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Thanks meiden.. nog ff de hond uitlaten, me moeder en dr vriend zullen er zo zijn..
    Zie er onwijs tegen op.. net me ontbijt eruit gegooid van de stress :(

8. Tyra

Tyra Actief lid

18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Toi toi toi, stem nergens mee in voordat je er thuis goed over hebt nagedacht. Anders neem je wellicht een te impulsieve beslissing o
    omdat je vanaf wilt zijn. Neem je bedenktijd. Dat die second opinion zo lang op zich laat wachten is ten nadelen van jouw werkgever dus die kan je mooi inzetten vanmorgen. Jij mag de beslissing van de raad van 3 afwachten nl. Zet em op meid!!!

9. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Lees nu je topic, heel veel succes, je zal inmiddels wel al in het gesprek zitten!
    Goed dat je je moeders vriend hebt meegenomen, 2 horen meer dan 1 ;)

Laat je zo horen hoe het is afgelopen?

Knuf voor jou!

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Succes vandaag!! En laat niet over je heen lopen hoor meid! Goed dat je iemand mee neemt.

11. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vergis je niet. Ik heb ooit eens gehoord van een werkgever dat ik niet dood ging en ook niet in het ziekenhuis lag, dus gewoon kon werken. (Ik had achteraf een serieuze burn-out met enorme depressie).

Neem écht iemand mee, maakt toch niet uit dat het je moeder is! Heel veel sterkte.

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

heel veel succes!! een arbeidsconflict is echt vreselijk vermoeiend, ik leef met je mee!

13. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Pff nou dat was me wat.

Mevr kwam mij halen, en zag mijn moeder (die ging toch liever mee dan haar vriend) en dat kon natuurlijk niet, WIJ hebben een gesprek met jou, niet met jou en je mama.
    Toen kwam de baas erbij, hij richte zijn praatje aan mij maar keek mijn moeder aan, erg apart.
    Uiteindelijk is mijn baas met mijn moeder in de koffie kamer gaan zitten en ik met mevrouw van p&o gaan praten.
    Ik barstte gelijk al in janken uit.
    Ze kwam met dat ze het allemaal niet begreep.. dus ik heb uitgelegd wat er met mij gebeurd is hier door.
    En toen vroeg ze of het dan juist niet beter was om vervangend werk te gaan ipv op de groep. Toen heb ik gezegd al moest ik putjes gaan scheppen dan nog had ik me ziek gemeld ik ben gewoon nergens toe in staat..

Ook kwam ter sprake dat de arbo tegen hen gezegd had dat ik prima in staat ben om te werken, terwijl ik zwart op wit heb dat ik niet arbeidsongeschikt ben ten gevolge van ziekte, maar tengevolge van een arbeidsconflict, en dat ik met mijn werkgever moet gaan praten alvorens mijn werk te kunnen hervatten.
    Nou daar wisten ze niks van, heb ze een kopie van de brief gegeven. En ze gingen erachteraan.

Conclusie, ze achten mij op t moment niet instaat om te werken, en willen mij niet verder onderuit halen (dat is nooit hun bedoeling geweest zeggen ze, ze bekeken het alleen vanuit een zakelijk oogpunt, ipv een menselijk oogpunt, wat ook logisch is als bedrijf..)
    Ze laten het even hierbij en gaan in overleg met mijn advocaat en dan hoor ik daar nog van.

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

goed gedaan! al met al viel het wel mee dus, nu heb je even rust ;)

15. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Al met al heb ik een half uur zitten janken en uit zitten leggen waarom ik zo was ingestort. En wat er in mijn ogen aan de hand was.
    En uiteindelijk kwam ze tot de conclusie dat t geen enkel nut had om verder te praten.

Hoop idd dat ik even rust krijg nu!

Wat ik wel raar vond, mijn oude contract, dat van 1 juni 2009 tot 1 juni 2010 ben ik kwijt in mijn administratie, dus ik had vorige week al om een kopie gevraagd.
    Deze nog altijd niet in mijn bezit, dus ik vroeg het net weer, aangezien zij ook een kopie van mijn papieren van de arbo wilden.
    Maar ik kon geen kopie krijgen, dat doen we wel een andere keer en weg was ze. Ik heb daar toch gewoon recht op? ongeacht waarvoor ik het nodig heb (wat ze ook wilde weten, nou moet ik het hebben voor het UWV en mijn advocaat)

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

dat is inderdaad wel raar ja, en daar heb je zeker recht op!
    denk aan jezelf, dat bedrijf bestaat langer dan jij en voor jou 10 anderen is hun instelling, ik weet dat het moeilijk is maar anders raak je compleet overspannen en dat is het niet waard, bespreek het met je advocaat.
    heel veel sterkte! en sta erop dat je dat kopie krijgt! of anders via je advocaat?

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @shaylen, heb het nu ook neergelegd bij mijn advocaat, haar net per mail alles doorgegeven. (ze is telefonisch niet bereikbaar.. drukke mensen he ;))
    even een vraag aan jou, is shaylen je echt naam? vind hem onwijs mooi!

18. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

oh goed zo, ja advocaat weet er wel raad mee hoor!
    nee is de 2e naam van mijn dochtertje, ik vind het ook een onwijs mooie naam, was mijn 1e keus, je spreekt het uit als sjeelen, hihi!
    hou je ons op de hoogte? ben erg benieuwd.

19. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    NOOIT wat ondertekenen. Nergens mee akkoord gaan.

Had ook heel lang geleden een arbeidsconflict. Ik heb destijds wel getekend maar er duidelijk bij vermeld, getekend voor gezien, niet voor akkoord.
    Dit op aanraden van mijn advocaat (in arbeidsrecht) destijds.

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @Beertje, ik teken niks :)

Deel Deze Pagina