Zwanger en sollicitatie

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door xxmamaxx2016, 7 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hi allemaal!!

Ik zit in een situatie en ik weet even niet wat ik ermee aan moet..
    Inmiddels ben ik al bijna 10 weken zwanger en morgen heb ik een sollicitatiegesprek.. ik ga hier natuurlijk nog niks van zeggen want dan heb ik geen schijn van kans.
    Maar nu zit het zo .. wij gaan 21 juni lekker een weekje op vakantie naar Tenerife en willen het ook dan bekend maken via facebook.. ben dan namelijk 12 weken. Het is voor ons ook belangrijk om het te vertellen aangezien wij ontzettend verdrietig zijn met het verlies van ons zoontje afgelopen januari.. wij willen dit geluk dus heel graag delen met iedereen.
    Alleen wanneer is het beste moment om dit te vertellen op mijn werk ? (Als ik aangenomen word uiteraard)

Iemand die ervaring heeft met solliciteren tijdens zwangerschap?? Vind het erg lastig hihi.

Liefs xx

2. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Ik heb ook gesolliciteerd toen ik zwanger was, was toen rond de 11 weken. Had het ook niet verteld om dezelfde reden. Heb het uiteindelijk verteld toen ik uit mijn proefperiode was, dus ongeveer met 16 weken, en dat was ook een goede timing omdat ik toen een buikje begon te krijgen. Het nieuws gelukkig gewoon heel positief ontvangen door mijn leidinggevende. Hij snapte denk ik ook wel dat als ik het toentertijd verteld had dat mijn kansen op de baan aanzienlijk verkleind werden en ik was ook niet verplicht om het te vertellen, dus ja..

Dus ik zou eventjes wachten tot je uit je proefperiode zit en het dan aankondigen.

3. xxmamaxx2016

Oke maar is het dan ook geen probleem om het wel via facebook bekend te maken en niet bij het bedrijf? :) ik ben inderdaad niet verplicht hun in te lichten..

Ik hou het nog lekker voor me :)

4. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Wanneer zou je als je wordt aangenomen moeten beginnen? Na je vakantie neem ik aan? En dan nog wachten tot je proeftijd erop zit. Ik vind dat eerlijkheid voor alles gaat en zou het mijn werknemer niet in dank afnemen als ze een zwangerschap verzwijgt (ook al mag dit).

In jouw situatie zou ik op het moment dat je zou horen dat je bent aangenomen zeggen dat je zwanger bent. Dan hebben ze al wel voor jou gekozen en gezien dat jouw kwaliteiten beter zijn dan die van andere sollicitanten.

5. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ja ik! Ik heb toen ik zo'n 12wkn zwanger was gesolliciteerd en er niks van gezegd. Aangenomen en het pas verteld toen ik zo'n 15wkn was en het niet meer kon verbergen. Werd gelukkig goed op gereageerd.
    Nu heb ik vorige week wederom een sollicitatie gehad, ben nu 20wkn zwanger en heb het nu wel moeten vertellen tijdens het gesprek omdat het mega zichtbaar is al. Ook hier werd super goed op gereageerd en ik ben zelfs aangenomen! Deze week begonnen en nu vrijdag dus 21wkn zwanger.

Ik zou het gewoon proberen en doe wat goed voelt voor jezelf. Ze mogen je er officieel niet op afwijzen maar het gebeurt in de praktijk helaas wel... Succes!!!

6. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Is er een reeele kans dat het bedrijf erachter komt als je het bekend maakt op facebook?

7. xxmamaxx2016

Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.. ik ben gister gebeld met het goede nieuws dat ik ben aangenomen..ik wil aankomende maandag de echo afwachten. Mocht die weer goed zijn ga ik naar het bedrijf toe eerlijk zijn. Ik voel me er anders niet fijn bij :) ik hoop dat ze me evengoed de kans geven die ik blijkbaar verdien.. ;)

Ik lees hierboven dus ook dat het soms geen probleem is en daar hoop ik op! :)

Liefs x

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Wat goed!! Gefeliciteerd.
    Ik ben zwanger aangenomen destijdsxenheb nu zwanger (tweede) een vast contract gehad. Het kán dus allemaal wel! Gelukkig kijkt mijn baas verder dan die 5 maanden verlof, ik hoop dat ze dat bij jou ook doen! Lekker genieten nu!

9. Marlo

Marlo Bekend lid

30 aug 2014
    845
    161
    43
    Heftige tijd heb je achter de rug zeg! Poeh
    Ik heb ook zwanger gesolliciteerd en aangenomen! No problem🙃
    Als je de juiste persoon bent dan komt het allemaal goed!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en je nieuwe baan🎉

10. xxmamaxx2016

Dankjewel! Inderdaad hele heftige tijd.. en nog. Is een hele dubbele zwangerschap met heel veel emoties. Maar komt goed :) ik laat volgende week weten hoe ze gereageerd hebben !

Liefs. X

11. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    En en en?
    Denk dat je er wel goed aan doet om het ze te vertellen. Doordat je het verteld voel je, je denk ik daarna wel prettiger. Ik zou me tenminste super fijn voelen als ik er gewoon eerlijk over kon zijn. Maar snap het ook als iemand het nog niet wil vertellen.

12. xxmamaxx2016

Aaah sorry ik ben helemaal vergeten de reageren! Heb het afgelopen dinsdag verteld en ik mag evengoed blijven! Goed nieuws dus!!

X

13. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees nu de afloop pas, wat super! Veel plezier en succes bij je nieuwe baan!

14. Bugs bunny

Bugs bunny Actief lid

16 mrt 2015
    359
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn nieuws! Als ik geluk heb met de gesprekken volgende week kom ik in het zelfde schuitje dus goed om positieve verhalen te lezen

Deel Deze Pagina