Hallo, ik vroeg mij af of iemand van jullie weet wat het minimum inkomen van een gezin moet zijn volgens de wet? Dit omdat ik mij afvraag of wij daaraan voldoen of niet... Betreft gezin met 2 kinderen groeten
Volgens mij heeft dat niets met gezinssamenstelling te maken. Maar wettelijk minimum uurloon is 8.48 op basis van 40 uur pw week. Dan zou je uitkomen op ongeveer 1450 euro bruto per maand. Maar als je kijkt naar de bijstand etc dat is 800 euro ( weet alleen niet of dit netto of bruto is )
1.241,37 toch voor 2 volwassenen met kinderen? En daarnaast krijg je volgens mij ook kinderbijslag/kindertoeslag etc. Hoogte bijstandsuitkering 1 januari 2012 | Mens en Samenleving: Regelingen
Ik krijg aanvulling van het uwv naar minimum loon maar als ik dat bereken klopt het gewoon niet. ik kom tekort dan.. Vandaar dat ik op zoek ben naar het wettelijk minimum inkomen.
Uwv kijkt naar het inkomen wat je samen hebt. Kom je onder de 2270 euro bruto dan heb je recht op aanvulling.
mijn man heeft geen salaris zit werkeloos thuis en zijn recht op ww is verlopen een aantal maanden terug. Vandaar dat ik vraag hoe dat zit..
Dan zitten jullie toch in de bijstand nu? Hoe hoog is mijn bijstandsuitkering? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Gewoon even de hoogte van een WWB (bijstand) uitkering opzoeken voor een gezin. Dat is het bestaansminimum. Als je daar onder zit heb je wellicht recht op een aanvulling tot dat bestaansminimum.
Ik vind dat best nogal veel eigenlijk, waarom moet je een WW toeslag krijgen als dat je maandelijks inkomen is? Er zijn gezinnen die geen toeslagen krijgen, die toch echt onder dat bedrag bruto zitten iedere maand.
Geen idee. Weet alleen dat toen ik mijn WW aanvroeg ze de vraag stelde of ons gezamenlijk inkomen lager was dan 2270 euro bruto ( kan ook iets minder zijn hoor ) Want dan kon je recht hebben op toeslag
Ja, wss zorgtoeslag e.d. Kan me echt niet voorstellen dat als je minder dan 2270 verdient, dat je dan vanuit de WW aangevuld wordt tot dat bedrag ... Als dat waar is, denk ik dat de WW op spanning komt te staan
Ja ik he er verder ook geen verstand van hoor en waarom je het krijgt. Weet alleen dat de vraag gesteld word bij het aanvragen van een WW uitkering..
Je kunt eventueel een toeslag krijgen, als je minder dan het sociaal min. hebt aan totaal inkomen. Het sociaal min. is bepaalt door de overheid Normbedragen bijstand | Bijstand | Rijksoverheid.nl
naar mijn weten was het altijd zo dat als 1 persoon ww of uitkering ontvangt je geen bijstand krijgt. dan zou er dus alleen voor jou een minimumloon aangevuld worden. dan vind ik dit op internet 1.456,20 is het minimumloon. maar ik weet van het verleden ook dat mijn man een ww kreeg wij waren getrouwd maar het minimumloon lag volgens mij toen op 1200 of zo en wij zaten op ongeveer 800-900 euro . wij hielden 600 netto over. Dit heeft te maken met een bepaalde regel wat dat is weet ik niet meer. maar omdat jij over een aanvulling spreekt kan het anders zijn want volgens mij vullen ze aan tot 70% van het minimumloon (gelukkig hadden we veel steun. bijstand hebben we aangevraagd maar kregen we niet. ik was beginnend ondernemer waar geen geld uit kwam nog. moest ik mijn zaak maar opgeven en appels gaan plukken. daar kwam het op neer. het kwam gelukkig vrij snel goed maar pittige paar jaar gehad.
Gewoon even googelen mensen. Het wettelijk bestaansminimum is het niveau van de bijstand, tegenwoordig conform de wet WWB. Dus het wettelijk bestaansminimum is de hoogte van een WWB uitkering voor een gezin. WWB voor een echtpaar is 1321,96 netto per maand inclusief vakantiegeld.