Volgens mij kun je zodra er echt een zaak van komt (een deel van) de advocaatkosten verhalen op jouw werkgever als je de zaak wint. Hoe het precies zit weet ik niet, maar daarvoor kun je ongetwijfeld bij jouw advocaat terecht. Sterkte in ieder geval! Lijkt me een ontzettend slopende situatie. Hopelijk krijg je waar je recht op hebt.
Als het via het UWV al niet gelukt is om je te ontslaan krijgt hij je nog minder makkelijk weg. Alleen met een afkoopsom volgens de oude kantonrechters formule kan dan, wel de oude conflict is al van voor 2014. Bij de rechter kan jouw advocaat dan zijn honorarium mee nemen in de eis incl. je overuren en afkoopsom. let er wel opdat je niet moet tekenen dat je de komende 3 jaar niet in dezelfde branche mag gaan werken. En ww krijg je dan echt wel, ook al zeg je werkgever van niet, helaas ik ben ook in die leugen getrapt door een slechte rechtsbijstand advocaat. En alle werkjaren onder je 35ste tellen maar voor de helft mee. Wens je heel veel succes met deze zaak!
Ik heb ooit exact hetzelfde meegemaakt. Heb een jurist ingeschakeld (via jurofoon) en uit eindelijk mijn gelijk gekregen. Alle kosten werden vergoed door mijn toenmalige werkgever. Als jij of je jurist het idee heeft dat je een goede kans maakt in de rechtzaal dan zou ik echt nog niet opgeven. Zeker omdat het UWV jou ook in het gelijk heeft gesteld. Hoeveel jaar werkte je er al?
Dank je! Werkgevers kunnen zich echt als monsters gedragen in dit soort zaken Jammer dat je geen goede advocaat had.
Je moet bezwaar maken tegen je ontslag, dat is voor het UWV beter dan dat je bezwaar maakt tegen het non actief zetten. Je ontslag kun je ook aanvechten mits je hele goeie redenen hebt welke ook schriftelijk aantoonbaar zijn. Vaak wordt er dan een financiele schiking getroffen en sta je dus ,weliswaar met 3 of 6 maanden salaris, alsnog zonder werk op straat.
Fijn dat je het toen zo goed hebt kunnen regelen! Ik werk er nu ruim 3 jaar. Ik heb altijd prima gefunctioneerd. Maar toen ik vroeg naar waar ik recht op had, flipte mn werkgever. Wilde afspraken niet meer nakomen, beweerde dat ik nooit alle werkzaamheden heb uitgevoerd. En dit terwijl ik alles zwart op wit heb. Ik heb zelf emails en appjes van mn werkgever waarin wordt gezegd dat ik zoveel doe. Echt een hele vreemde situatie..
Ik heb mn werkgever schriftelijk laten weten het ook niet eens te zijn met het ontslagverzoek bij de kantonrechter. Het echte bezwaar kan ik pas indienen zodra ik de papieren van de kantonrechter heb ontvangen.
Als 1981 je geboorte jaar is zou je volgens de kantonrechters formule 1 en 1/2 maand salaris mee krijgen wat niet veel is. Maar advocaat, niet ontvangen loon, medische kosten kunnen ook geƫist worden en een verplichting dat je dan (ex) werkgever mee moet werken om jouw aan een passende baan te helpen.
Het aantal maanden salaris wat je als afkoop meekrijgt is gebaseerd op hoeveel jaar je ergens werkt. Niet op je leeftijd. Werk je ergens bijvoorbeeld 5 jaar en wordt je ontslagen, kun je 5 maanden salaris als afkoop meekrijgen.
Geboortejaar is inderdaad 1981. Ik weet dat de kantonrechtersformule in mijn geval niet geweldig is, maar ik hoop dat de kantonrechter van de formule wil afwijken. Ik weet dat ze dat soms doen als de situatie niet standaard is.
dat klopt maar in het kantonrechtersboekje en ook op internet staat. dienstjaren tot het 35ste levensjaar tellen maar voor 50 % mee. van 35 tot 50 is 100% boven de 50 tot 60 jaar is 150% boven de 60 jaar is 200% van je maand salaris. En vaak zit er dan nog een adder onder het gras en staan er in kleine lettertjes met een max van 120.000 bruto. voor mezelf 11 dienstjaren. 2 boven de 35 is 100% 9 onder de 35 werd maar 4 en een half maandloon. Totaal 6 en een half maandloon waar ze dan ook weer de max aan belasting over heffen.
Zo simpel is die kantonrechtersformule niet hoor, naast je leeftijd en dienstjaren wordt er ook gegeken naar ieders aandeel in het conflict. Sterkte ts, dit zijn situaties die je mentaal kunnen slopen. Laat je goed adviseren door mensen die er verstand van hebben.
bezwaar maken tegen het ontslag.. en verder.. als werkgever het nu via kantonrechter speelt.. dan ben je gewoon je baan kwijt.. want rechter zal contract niet laten voortzetten omdat er sprake is van ontwrichte arbeidsrelatie.. het niet meer samen door een deur kunnen. Hij zal om te beginnen toch kijken of jullie samen eruit kunnen komen en dan wordt het alsnog ontslag met wederzijds goedvinden.. (heeft geen invloed op je WW) .. of, als werkgever kont in krib blijft gooien.. zal hij uiteindelijk zelf komen met een ontslagvergoeding.
Correctiefactor. Te wijten aan werknemer 0,5, neutraal is correctiefactor 1 en te wijten aan werkgever correctiefactor 2. In sommige extreme gevallen zelfs een nu hogere correctiefactor. succes
Dank je! Is inderdaad erg slopend. Deze situatie icm een aantal onverwerkte dingen uit het verleden hebben een wrak van mij gemaakt. Loop inmiddels bij de psycholoog.
Eerst maar eens afwachten wanneer de papieren binnenkomen. Ben benieuwd wat er allemaal in zal staan. Kan ik daar alle energie (waar ga ik die vandaan halen???) in steken..zucht..