Mn man denkt dat we t niet redden financieel als..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jucade, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik drie dagen ga werken.. Ikzelf denk van wel maar hoe hebben anderen dit dan vraag ik me af, is t gras echt groener bij n ander of denken wij te moeilijk qua financiën? We verdienen netto ong samen (ik 3 en mn man 5 dagen) zo'n 2000 euro waarvan ruim de helft al op gaat aan gas water licht en hypotheek, verzekeringen ed. Dus houden we zeg maar mijn loon over voor de extra dingen en de boodschappen (zeg 700 euro). Dat redden we toch wel of zie ik t te makkelijk (of mn man te moeilijk) ;)

Ik wil nl echt niet méér werken hoor, anders zie ik de kleine straks helemaal niet meer :cry:

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat lijkt me toch prima, 700 euro in de maand!
    Tuurlijk zul je het wel wat krapper gaan krijgen maar dat is ook logisch aangezien je uren gaat inleveren maar wel extra kosten erbij krijgt.

Persoonlijk lijkt me 700 euro extra in de maand ruim voldoende.

3. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    dat lijkt mij weinig.Maar het ahngt er natuurlijk ook vanaf wat je gewend bent.
    Boodschappen ( met kleine erbij) zit je och snel aan de 400 pm ( en dan reken ik heel krap , ik geef er meer aanuit) dan heb je nog 300 over, voor kleding, onverwachtte zaken, uitjes etc etc.

Ik kan het me ook wel voorstellen van je man. Jij lekker thuis bij de kleine en hij keihard werken voor het inkomen.
    Is het echt alleen financieel voor hem, of speelt dat laatste ook mee?

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Lijkt mij ook voldoende! Boodschappen ben je ook geen honderden euro's aan kwijt per maand. En je kan er ook nog best een paar 100 euro van sparen denk ik.
    Moet lukken!

5. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij zijn aan boodschappen nog geen 200 euro kwijt per maand, en ik neem ook niet aan dat die kleine dalijk in z'n eentje ook nog eens 200 euro kost.

6. Niet meer actief

Misschien een tip. Als je een levensloop hebt en je neemt ouderschapsverlof krijg je E 30 (ongeveer) belastingkorting. Scheelt altijd weer iets.

Ik ga van 38 naar 24 uur werken en heb levensloop. Ik neem gedurende een half jaar 2 dagen per week ouderschapsverlof. Krijg dan een half jaar lang 60 euro per week belastingkorting. Alle kleine beetjes helpen mee...

7. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    wow , wat doen jullie dat goed. ik ben denk ik zon 75 euro per week kwijt aan de boodschappen ( we zijn met zijn 3en)
    Als je zo zuinig kunt leven, kan het uiteraard wel uit.

8. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Hoi hoi..

Wij redden het er ook mee hoor en ik heb nu 2 kindjes....
    Bij mij gaat er ook nog eens kinderopvang vanaf...Het is geen vetpot en doen vaker een dagje bos als een dagje parken en vakantie een midweekje in het laagseizoen....en soms als er iets stuk gaat kan dat niet gelijk vervangen worden maar vind het heerlijk zo met mijn kids te zijn...
    En ik hoor ze niet klagen..hihih...nog niet...
    Aan boodschappen ben ik per week zo'n 80 euro kwijt zonder luiers en doekjes etc..en ook zonder babyvoeding voor de kleine straks...Maar moet toegeven wij zijn lekkerbekken en snoepers!
    Daarnaast rookt manlief en das ook geen goedkope hobby meer..ach ik werk minder en hij gooit het in de prullebak ieder z'n lol! hihiiii

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij mij is het nu zo dat we bijde 5 dagen werken met een inkomen van ongeveer 2500 euro. nu stop ik staks volledig met werken tot ons ukkie ongeveer een jaar is en begin dan weer partime.
    ons inkomen kelderd dus een heel eind naar beneden.
    ik denk dat je er wel in groeit en langzaam leert omgaan met minder geld en minder luxe.
    aan boodschappe alleen ben ik al zeker 100 euro per week kwijt en heb nog geen kids. ook bestellen we veel voedsel omdat we allebij fultime werken en meestal geen tijd hebben om te koken.
    als ik straks niet meer werk kook ik wel en dit schild voor ons al heel veel geld.

me vriend laat ik nu nog kopen wat ie wil hebben en daar maakt ie goed gebruik van. ik heb gezegt dat het straks niet meer kan en heeft meteen heel zijn auto laten opknappen zodat die lastpost alvast is gedaan.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het kan wel, maar het zal geen vetpot zijn. Wij hebben dat ongeveer ook ( salaris + studiefinanciering), zelfs iets meer.

Het is ook maar net wat je uitgeeft. Je leeft naar wat je hebt.

11. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Ik denk dat je rustig kan leven van 700 Euro per maand. De vraag is - moet je ook opvang betalen van dit bedrag? Wij hebben nu 2700 Euro per maand netto maar ik krijg WW en blijf thuis met mijn eerste kind (2 jaaar). Ik maak me ook zorgen hoe wij gaan redden als ik terug naar werk ga en moet voor de kinderdagverblijf betalen (2 kinderen). Maar full-time werken is geen optie. Ik zou liever beneden mijn niveau gaan werken in plaats van full-time werken met twee kleine kinderen.
    Misschien kan je man een dagje minder gaan werken (ouderschapsverlof) en jij ook een dagje minder? Dan is het eerlijk verdeeld.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    daar krijg je toch toeslag voor?

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi Patroeschka

Ik heb hetzelfde probleem. Wij komen ook ongveer op 2000 netto uit als de kleine er is en ik minder gaat werken. Waarvan zeker 1500 op gaat naar alle vaste lasten, boodschappen en benzine ed,
    Wij houden ongveer 500 euro over.

Ik weet zelf ook niet hoe we dat gaan doen, maar het komt wel goed joh. Je kan het pas merken als die kleine er is.

14. Saskiarica

6 dec 2006
    44
    0
    0
    Je kan je man ook nog vertellen dat je kinderbijslag krijgt oké het is geen vetpot maar je kan dt bedrag ook eventueel apart zetten voor noodgevallen.
    Ik ben zelf € 720,- minder gaan verdienen en dat hakt er wel even in, je word wel creatief met geld het een kan wel het andere niet. Het scheelt ook wel dat mijn man goed verdient maar daar tegenover staat dat hij de hele week (ma t/m vrij) van huis is (chauffeur).

En natuurlijk als ik mijn moppie zie en ze vermaakt zich al met een onderzetter! Dan denk ik zie al die dure dingen zijn nergens voor nodig geef een kind een bellenblaas en ze zijn zoet.

15. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik heb wel bewondering voor jullie hoor.
    Wij verdienen al gauw bijna het dubbele van wat ik hier zo langs zie komen, en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te stoppen met werken ( nou ben ik ook hoofdkostwinnaar , dus mijn vriend kan beter stoppen)

En of wij het zo riant hebben.. neuh volgens mij niet. Wonen in een rijtjeshuis ( wel met 3 slaapkamers + grote studeerruimte) , hebben twee kleine auto's ( waarvan 1 lease).
    Gaan gewoon kamperen op vakantie ( en de benzine is gratis , dus die kosten hebben we ook niet)
    dure meubels, ook niet gewoon ikea.
    Wel altijd boodschappen bij de AH, maar dat is eigenlijk de enige echte luxe die we hebben.
    Wel allebei nog een flinke studielening helaas.

Ik heb dan echt bewondering voor de meiden die met zo weinig geld, toch nog makkelijk rondkomen.

16. Alina

Alina Actief lid

2 aug 2006
    129
    0
    0
    mijn man heeft tijdelijk geen werk.
    wij leven met zn tweetjes van ongeveer 600 euro per maand, als alle rekeningen maandelijks betaald zijn. Ik moet ook nog een babykamer en kleertjes voor de baby hebben

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij leven met 5-en van 1 salaris, dus moet lukken hoor volgens mij :)

18. swaf

swaf Lid

16 jan 2007
    20
    0
    0
    Utrecht
    Een groot voordeel als je kinderen hebt:
    je gaat veel minder uit!
    Wij gingen voordat we kinderen hadden best vaak uit eten of de kroeg in en dat is nu echt geminimaliseerd. Voor een etentje ben je toch snel 60 euro kwijt met zijn tweeen, dat scheelt echt.
    Verder eten we nu veel meer hollandse pot (aardappelen, vlees, groente) - ook veel goedkoper.

Verder krijg je ook je kinderbijslag straks. Ik weet niet precies hoeveel dat is maar dat is niet weinig.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ok t kán dus wel.. Ik wilde dat mn man een dagje minder kon werken maar dit zal niet gaan want hij heeft een leidinggevende functie nl en bij deze functie kán n dag minder gewoon niet. Anders hadden we t idd wel 50/50 willen of kunnen doen, maar helaas..

20. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    @ bosi, inderdaad, je krijgt kindertoeslag, maar niet 100% van de kosten van de kinderopvang. Hoevel in 2007 krijg je veel meer dan in 2006 (gelukkig).

@ wannabe, als je twee keer zoveel te besteden heeft (2700 E * 2 = 5400 E) netto voor je hele houshouden met een kind en doe je geen gekke dingen dan weet ik het niet.. echt meid, jij doet iets verkeerd. Wij met 2700 redden ons prima, hebben ook rijtjes huis, gaan op vakanties (niet meer naar Mexico want dit is te ver met een kind, maar Tenerife is goed te doen), gaan zelfs soms weekendje weg, doen bodschappen in AH, hebben twee auto's en spaaren voor de studie voor ons kind.
    Wat ik me wel zorgen over maak is hoe wij reden als er straks twee kinderen zijn en minder inkomens..

Deel Deze Pagina