extra stopcontact laten plaatsen, ervaringen?

Discussion in 'De lounge' started by brownielover, Jan 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,154
    3,034
    113
    Nederland
    Dag dames,

In de kinder slaapkamers zit bij ons maar aan 1 muur een stopcontact. Dit vind ik niet erg praktisch want nu moet ik slepen met verlengsnoeren en contactdozen om bijv. Een nachtlamp of babyfoon aan te sluiten. Ik wil dus op beide kamers een extra stopcontact laten plaatsen in de andere muur van de slaapkamers.

Heeft iemand hier ervaring mee? Duurt zoiets lang, moet ik daarna opnieuw gaan behangen en verven? En waar moet ik aan denken qua kosten? Via Internet word ik niet heel veel wijzer.

Vast bedankt :)

2. doedel

doedel Bekend lid

Sep 7, 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Er moeten gleuven gefreesd worden en dan zul je inderdaad moeten behangen en verven.

3. dolley

dolley Bekend lid

Sep 24, 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Hangt er van af. Al heb je aan de andere kant van de muur bijvoorbeeld ergens een stopcontact zitten dan kan je daar dus stroom vandaan halen. Dan moet je alleen een groot gat boren en bedrading van het andere stopcontact door de muur halen en aansluiten. Zo hebben wij dat toen ook gedaan was binnen een uurtje klaar. En weinig rommel.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Dat hangt er vanaf zoals dolley ook al zegt. Wij hebben hier zelf gefreesd en meer stopcontacten gecreƫerd in de woonkamer afgelopen zomer en ondanks een professionele stofzuiger werd je echt niet vrolijk van de hoeveelheid stof haha. Maar goed wij waren toen toch alles opnieuw aan het doen, dus geen probleem ;)

5. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,850
    4,104
    113
    Of je moet idd sleuven (laten ) fresen, leidingen erin en stopcontacten maken. Daarna muur weer afwerken.

Of je kan doorboren vanaf een stopcontact aan de andere kant van de muur. Dat geeft minder troep maar moet wel toevallig kunnen.

Andere optie met minste troep is leidingen op de muur bevestigen en evt met een koof oid wegwerken. Maar dat is minder mooi vaak.

Kosten geen idee van. Hier kan ml zelf fresen.

6. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,154
    3,034
    113
    Nederland
    De muur waar ik een extra stopcontact in wil heeft aan de andere kant van de muur (de badkamer) een stopcontact. Aan de overkant van de muur van de slaapkamer bevinden zich 2 stopcontacten. Zou wel mooi zijn als we die kunnen doortrekken naar de overkant van de slaapkamer naar de muur waar ik nieuwe wil plaatsen. Heb het liefst zo min mogelijk rommel want we hebben net een paar maand geleden haar slaapkamer opnieuw behangen😅

Share This Page