Niet twijfelen over de toekomst hoor, dat is zo zonde van het feit dat je zegt dat je nu zo ontzettend blij met je werk bent! Tegenwoordig is er zoveel onzekerheid met banen, zoveel voor werknemers als werkgevers. Was laatst ook op het nieuws dat je nu met die regels allemaal dit soort contracten krijgt. En soms dan best 'logisch' dat werkgevers ook uit zekerheid voor zichzelf de keuze tussen vaste aanstelling of eruit pas op het laatste moment willen maken (of in ieder geval niet nu al), en zulke net geen 2 jaar contracten bij verlenging misschien standaard bij iedereen zo doen. Hoop dat je er door niet minder van je baan/leven geniet! Wie dan leeft, wie dan zorgt. Ik neem aan dat als jij en je baas elkaar al langer kennen dat hij ook wel meer dan een maand tevoren zou laten weten als je je huis uit zou moeten. Gefeliciteerd met je verlening in ieder geval!
Dan lijkt het me dat hij financieel gewoon op safe speelt. Als hij tegen die tijd financieel niet lekker zit en niet kan verlengen, is een extra maandsalaris ook gewoon niet fijn voor een werkgever.
Ik zou het niet persoonlijk opvatten en ook niet zo dat je er nu zeker in Oktober uit ligt. Bij de meeste bedrijven is dit nu gewoon de nieuwe standaard geworden. Bij ons worden ook alleen nog maar contracten van 11 maanden of minder gegeven.
Mijn eerste contract liep van 1-1-2015 tot 1-1-2016. Nu heb ik een nieuw contract gekregen van 1-1-2016 tot1-12-2016. Snap nu helemaal waarom. Had er al mijn twijfels over, maar durfde er ook geen nee op te zeggen, omdat meerdere tijdelijke contracters bij ons niet verlengd zijn/worden.
Dankjewel! Wat een lief berichtje! Je hebt ook wel gelijk hoor. Het komt ook vast allemaal wel goed. Af en toe heb ik even van die twijfel momentjes. De regering maakt het er in ieder geval niet makkelijker op met die rare regels die in de praktijk gewoon niet gaan werken.