Minder loon (uitkering) dan in loon in juni??

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Luvv, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik werk onregelmatig en had in juni 1070 euro loon. Daar zat onregelmatigheidstoeslag van de maand mei bij.. Nu ben ik 2 weken geleden bevallen van onze (helaas al overleden) dochter. Mijn zwangerschapsverlof is dus ingegaan per 9 juli ipv de geplande 16 juli. Ik dacht altijd dat t zo was dat je uitkering gelijk is aan je laatst verdiende loon. Dat zou in mijn geval dus 1070 euro zijn. Heeft u enig idee waarom mijn loon dan nu 1000 is ipv 1070 euro??

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Luvv,

Allereerst gecondoleerd met het verlies je dochtertje.

Zonder inzage in je dossier kan ik niet voor je nagaan of en waarom je uitkering lager is dan je inkomen in de referteperiode.
    Het kan zijn dat je een “verkeerde” rekenwijze hanteert, daarom geef ik hieronder de juiste manier voor je aan.

Om je maandinkomen te vergelijken met de hoogte van een maand bevallingsuitkering neem je het dagloon uit je toekenningbrief.

Dagloon uitkering x 21,75 = bruto maand uitkering.

Van de bruto uitkering gaan dan nog de loonbelasting en premies af.

Kom je er met deze manier van rekenen niet uit?
    Neem dan contact op met UWV telefoon (0900-9294) voor uitleg over je persoonlijke dossier.

Wil je dit liever niet stuur dan een privé-bericht met je telefoonnummer dan neem ik contact met jou op.

Ik wens je heel veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina