Hallo, ik zit met het volgende punt. Ik heb 1,5 weken geleden een herhaalafspraak gemaakt bij de fysio ivm mijn heupen. Nu kreeg ik vorige week een brief van de arbo dat ik precies die datum en tijd als dat ik naar de fysio moet daar moet zijn. Nu kan ik dit alleen verzenden iom mijn leidinggevende en die wil dus dat ik de fysio verzet, waardoor ik dus pas een week later terecht zou kunnen bij de arbo.... Wat kan ik nu het beste doen, moet ik gehoor geven aan wat mijn leidinggevende wil? Alvast heel erg bedankt. Groetjes Maaike
Inmiddels heb ik ook mijn fysio gesproken en ook hij geeft aan de afspraak niet te willen verzetten ten behoeve van mijn lichamelijke gezondheid... Lekkere 2strijd dus... Ik hoop dat ik snel hoor wat mijn rechter/plichten zijn. Ik snap best dat ik naar de arbo moet, maar waarom zo moeilijk doen om een afspraak....
Beste Maaike, Lastig dat het gesprek met de arbo-arts op het zelfde moment is ingepland als je afspraak met de fysio. Ik begrijp dat je leidinggevende niet wil dat het gesprek met de arbo-arts wordt verplaatst. Ik kan je helaas geen antwoord geven of je in dit geval gehoor moet geven aan wat je leidinggevende wil. Dit is een zaak tussen jou, werkgever en arbo-arts. Misschien kun je zelf contact opnemen met je arbo-arts voor overleg. Je arbo-arts heeft tenslotte een belangrijke adviserende taak. Sterkte met deze lastige situatie toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare