Mijn dochter heeft de linker versie en die dacht ik dus ook besteld te hebben voor mijn zoon. Alleen kreeg ik de rechter versie vandaag binnen. Ik kan er niet achter komen wat het verschil is. Iemand? Het gaat er vooral om dat ze samen kunnen spelen. Is dat mogelijk met deze 2 versies
Mijn kinderen spelen minecraft met de halve klas, dus ik denk dat de versie niet uit maakt? Maar ik vind het eigenlijk al vreemd dat je iets moest bestellen. Hier spelen ze zowel op de playstation, game pc als op hun tablet gewoon met een gratis versie.
Volgens zoon (10) heb je de rechter nodig. Dat is de nieuwste versie met alle nieuwste updates. Dus hij zou die absoluut houden
Misschien dan eerst nog even uitzoeken of ze beide wel op 1 wereld kunnen. Dat ze het samen kunnen spelen. Ik weet niet hoe dat zit. Wij hebben hem op de Xbox.
Wij hebben 1 spel waar ze beide in spelen. Dus maar 1x gekocht. Verschillende werelden aangemaakt. Maar ze spelen ook tegelijk in 1 wereld, scherm halveert dan. Gaat prima
Ja dat kan inderdaad, met een extra set controllers. Hebben mijn kinderen ook weleens gedaan. Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar je tv scherm splitst dan inderdaad. "In Minecraft: Nintendo Switch Edition kunnen twee tot vier spelers samen in de lokale multiplayerstand spelen op de televisie of in de tafelstijl. Zowel splitscreen als de Nintendo Switch-Pro-controller* worden ondersteund."
Volgens mij zijn die gewoon allebei hetzelfde, er zijn geen andere Minecraft-spellen voor de Switch dan ‘gewoon’ Minecraft. En spelen met anderen die hem bv op pc, ps of xbox hebben is ook geen probleem - dan moet je wel een Microsoft account aanmaken, maar dat is niet zo lastig. Hier spelen dochters op de pc, ik op de Switch, buurjongetje sluit aan op z’n XBox en neefje op z’n tablet.
Ik heb het nog eens gevraagd aan ze, waarom er zo nodig een tweede spel moest komen om samen te spelen. Maar nu kunnen ze dus op hun eigen Switch spelen en anders moesten ze het scherm, wat al niet zo groot was, delen Dus we houden hem wel gewoon!
De beide Switches zijn nu gekoppeld aan mijn/ons account. Maar ze krijgen beide de melding dat ze toestemming moeten vragen of online te kunnen spelen. Maar ik zie dat zelf nergens staan om in te stellen? Iemand een idee? Ze hebben beide een kinderaccount.
Ik hev geen idee. Is al lang geleden voor me maar hev het aan chat gpt gevraagd. Misschien helpt dat? Geen idee waarom het op zp zo wazig is maar het is nog leesbaar zie ik