MAC make up gebruikers? Help!

Discussion in 'De lounge' started by Ytest, Sep 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Sinds ik wat lipsticks heb gebruikt van dit merk ben ik om. Nu heb ik een setje kunnen overnemen met van alles en nog wat om me wat beter op te kunnen maken en zie door de bomen het bos niet meer!

Er zaten 5 kleuren foundation en consealer bij, waarna ik nu eindelijk de goede kleur gevonden heb! Maar dan is er weer studio fix fluid, moisterize, pro longwear, matchmaster....?

En dan komt het. Wat smeer je eronder?

Ik heb de 'gele' primer, de skin smooter, de BB creme, linefiller en de 'gele' CC poeder?!

Blush heb ik een paar goede kleuren gevonden. En dan weer het volgende.. Wat als finish?

Skin finish 'pressed' of losse poeder, fix + spray en ook nog mineralized skinfinish, zo'n glanspoeder voor over je blush?!

Ik heb een lichte huid, beetje droog voorhoofd die soms wat rood is, niet veel vlekjes, bultjes of puistjes. Onder m'n ogen af en toe was lijntjes of slaap'wallen' :)

Ik wist niet dat opmaken zo ingewikkeld kon zijn!! :D

2. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Menn dat klinkt ingewikkeld allema joh hahahahha

Ik zou t ook allemaal wel willen hebben hoor vind dat heel mooi als mensen goed zijn opgemaakt

Maar helaas snap ik er dus ook de ballen niet van, kunnen we geen cursusje volgen hier 😉

Succes!!

3. Hope1992

Hope1992 Actief lid

Jun 30, 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onder je make up, na je dagcreme smeer je primer. Dat maakt je huid 'gladder' en de make up blijft veel beter zitten ;)

4. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Nou hè!? De skin smooter vind ik al niets, de skin finish vind ik wel fijn! :)

Alleen een gele primer??! :(

5. Lottie

Lottie Actief lid

Jan 23, 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Ik heb een normale huid die wel snel glanst.

Ik smeer geen primer maar een goede dagcreme die mijn huid mat houd (geen mac)
    Ik heb de studio fix fluide als foundation en de prolongwear concealer!
    Na opbrengen poeder ik die af met de prep en prime poeder (heb de compacte).
    En dan breng ik blush aan, teken ik me wenkbrauwe bij, eyeliner, mascara.
    En als ik lipstift draag draag ik daar wel een lip primer van mac onder is ook van de prep en prime lijn (weet de naam zo niet uit me hoofd)!

Succes!

6. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Die compacte finish poeder is fijner dan de losse! Alleen heb ik hem over de blush gedaan ook whaha :D

7. Amare

Amare Niet meer actief

Ik heb nog maar net de eyeliner ontdekt dankzij een topic hier.
    Laat staan dat ik al het verschil weet tussen bb-cc crème.:p

8. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik zal je straks even een berichtje laten toe komen waar alles voor is en hoe je het gebruikt. (heb nu ff geen tijd)
    Ik kan je wel vertellen dat je voor een flinke duit aan spullen hebt kunnen over nemen.:D

9. Lottie

Lottie Actief lid

Jan 23, 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Dat maakt niks ik doe eerst de prep en prime poeder na de foundation zodat me blush niet vlekt en ik hem beter kan blenden!:)

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Primer is net afhankelijk van je huidtype. Bij mij wordt het te snel vet. Die breng je over je dagcreme, onder je make up aan.
    Even testen dus ;)
    Daar overheen kan je plekjes met ene concealer verbergen. Foundation over je gehele gezicht ( oren en hals ook ) maar die kan je bijvoorbeeld ook mengen met je dagcreme.
    Een poeder is een afwerking. Die compact finish is erg fijn ;)

Bb en cc Cream breng ik (extra) over de dagcreme aan. 1 van de 2, niet allebei tegelijk haha.
    De highlighter gebruik je om bepaalde delen van je gezicht te accentueren.

Als ik jou was, zou ik even naar de Douglas gaan voor wat opmaak tips met de producten die je hebt.
    De kleur is ook erg belangrijk. Mac heeft veel verschillende tinten, ook gericht op de kleur ondertoon van je huid. Laat je daar ook in adviseren.
    Veel make up plezier. Ennuh, als je het kwijt wil dan hou ik me aanbevolen hahaha.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Jeetje mina wat een gedoe allemaal!

Ik maak me echt wel vaak op maar die spullen gebruik ik allemaal niet :D

12. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Misschien maar beter ook :D

13. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ik denk dat dit hem word:

Primer - consealer - foundation - blush - skinfinish compact - fix + spray

Als het dan nog niet blijft zitten weet ik het ook niet meer ;)

Wenkbrauwen en ogen hoeft niet, permanent..

Wie vind er permanente foundation/blush uit ? :D

14. Zwanger2014

Sep 11, 2013
    42
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Eerst foundation, dan concealer, dan poeder, dan blush. Als je een poederblush zo over je foundation doet kan het gaan vlekken (hoeft niet per se trouwens)

15. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Oke bedankt! :)

16. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Beter concealer voor de foundation.. Anders heb je kans dat je de "aangestipte" (lichte) punten blijft zien omdat de concealer vaak een andere (lichtere) kleur is dan je foundation.

Dagverzorging - primer - concealer - foundation - fixerende poeder/fixing spray - blush - indien je wil nog highlighter of bronzer om te shapen

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Gelijk even een vraagje.

Ik durf niet teveel op mn gezicht te smeren. Doe wel van die mouse fandation onder mn ogen en is op een puistje maar poeder enzo gaat je huid toch van dicht zitten? En zo dus nog meer puistjes.... Van bb cream trouwens ook. Dit heb ik gelezen maar ook zelf ontdekt. Of heb ik dan te goedkoop merk of ligt t aan mijn huid?

18. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Goede vraag!

En dan gooi ik er gelijk achteraan of moisterize foundation meer 'ademt' dan anderen? Ik vind die wel fijner vanwege m'n drogere huid. Maar als ik er dan weer puistjes van krijg?

19. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Dat dacht ik ook eerst consealer en dan foundation. Maar de blush kan niet onder de spray? Heb het idee dat ie dan beter blijft zitten en meer 1 met de foundation word of is dat dom gedacht? ;)

20. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0

Ja, als je fixerende poeder gebruikt doe je dat VOOR je blush, maar als je fixing spray gebruikt doe je dat NA je blush :D

Share This Page