Arbeidstherapeutisch werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Happy1980, 14 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Even een vraag van mijn kant.

Op dit moment zit ik voor 100% in de ziektewet.
    Ik moet echter nog wel 50% op A.t. basis werken. Vind ik helemaal niet erg, zelfs fijn.
    Maar nu wil mijn leidinggevende dat ik ook de weekende kom werken.

Mag dat eigenlijk wel. Ik heb namelijk zo iets van ik krijg er niks extra's voor als ik op zaterdag en zondag kom werken. Vind het maar raar hoor.

Weet iemand of ik verplicht ben om het weekend op Arbeidstherapeutische basis te werken?

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk dat dit niet hoeft, je bent tenslotte extra. Bel even met je arbo-arts, die kan het je haarfijn uitleggen.

3. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Mijn moeder heeft ook een tijd therapeutisch gewerkt, en die hoefde daarom ook niet in de weekenden te werken. Ik zou het ook even aan de arbo-arts vragen!

4. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    ik ben nu ook bezig met een stukje werkhervatting (ivm een operatie)...en ik hoef niet in het weekend te werken of 's avonds (ik wilde wel, maar mag niet van de arbo)

5. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Nou ik moet dus gewoon in de weekende werken. De arbo heeft gezegd dat dat gewoon kan. Dus jammer voor mij!

Ach ja dan ga ik toch het weekend gewoon niks zitten te doen. Weet anders ook niet wat ik moet doen.
    Mag alleen nog maar overwegend zittend werk doen.

6. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Hai Happy,
    Wat voor werk doe je? Naar mijn idee is het bij werken op AT basis zo dat je altijd 'extra' (boventallig) bent... Het is meer om je feeling met de werkvloer niet kwijt te raken dan iets anders. Komt op mij over als een beetje pesten eigenlijk, als je toch extra bent dan maakt het toch geen bal uit wanneer je komt.. Tenzij je echt iets kunt om je collega's in de weekenden te ontlasten? Vreemd hoor!
    groetjes, Marit

7. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik werk in ene verpleeghuis. Dus echt heel veel kan ik niet doen. Vind het ook een beetje raar.

Ga morgen maar de medicijnen uitzetten. Kijken hoe dat gaat. Vorige keer had ik daarna mega last van mijn buik.

Een collega die het weekend werkt, zei ook al van als je klaar bent met de medicijnen ga je toch lekker naar huis. Meer kan ik toch niet doen!

8. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Hai Happy,
    Doe in ieder geval niet te veel! Ik denk dat het risico groot is dat je dalijk als volledige kracht wordt ingezet en das niet goed voor jou, en lijkt me ook niet terecht tov je collega's... Op het moment dat je teveel belast wordt terug gaan naar de arbo hoor, om aan te geven dat het toch niet de bedoeling kan zijn dat je weer volop je eigen werk loopt te doen...
    Sterkte!
    groetjes, Marit

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Dat je je onregelmatigheidstoeslag niet uitbetaald krijgt is niet waar. Ze nemen het gemiddelde van de onregelmatig gewerkte uren van de laatste drie maand die je gewerkt hebt en dat krijg je uitbetaald. Dus in die zin kunnen ze je het wrs wel verplichten.

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik zelf werk ook in een verpleeghuis, en heb de laatste 4 maand ook at gewerkt, heb ook de pillen uitgezet, maar in een verpleeghuis is er juist heel veel wat je wel kan doen, eens iemand een krant voorlezen, of een praatje maken, er zijn een hoop eenzame mensen, of helpen met eten geven, of een spel doen. Er zijn zat mogelijkheden. Geef wel goed aan wat niet meer lukt en bewaak je grenzen en wees daar duidelijk in, dat is wel prettig voor je collega's,

Succes ermee, groetjes Evelien

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik werk dus ook in een verpleeghuis, met demente bejaarden, nou de groep die ik heb is niet te activeren. Dus leuk krantje lezen, spelletje doen gaat hier niet op!

Ik werk ook op AT. En ik vind het zo raar dat je voor 100% staat ziekgemeld en wel de hele dag moet komen (ik wel tenminste). Ik moet dan administratie doen,maar soms is er gewoon niks en zit je je tijd uit te zitten....heel vermoeiend :(

12. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik zit ook 100% in de zietewet .Ik kom op het werk wanneer het gaat .
    Je moet duidelijk je grenzen aangeven wat je wel en niet kan .
    Ook al werk je 50% dan is het nog aan jou dat je duidelijk je grens aangeeft .
    Bij mij is het zo dat ik mijn salaris krijg over wat ik heb gewerkt over de afgelopen 3 maanden .
    Ik heb aardig wat avonddiensten gewerkt en krijg daarom ORT bij mijn salaris .
    Het maakt niet uit of ik nou het weekend werk of niet .Ik behoud mijn basissalaris .
    Weekenden werken ,kan denk ik wel maar dan wel in overleg met de werknemer .Ik vind het zelf altijd wel prettig ,lekker rustig .
    En over die activiteiten ,denk eens aan muziek luisteren met bewoners ,liedjes zingen en gewoon lekker buiten zitten in het zonnetje kopje koffie erbij .

Deel Deze Pagina