hoi ik ben 21w4d zwanger en ben vorige week ziek naar huis gegaan van mijn werk. deze week heb ik vakantie en dan moet ik even kijken hoe het gaat. ik heb ontzettende last van mijn rug en kan in huis nog niks doen. ik moet het rustiger aan gaan doen ook van de fysiotherapeut. nu heb ik al 3 brieven ontvangen van het uwv. dit krijg ik normaal nooit als ik me ziek meld. is dit normaal als je zwanger bent?heeft hier iemand ervaring mee. ik ben dus vorige week een halve dag ziek geweest en heb nu vakantie dus sta beter gemeld. iemand ervaring? ook iemand ervaring met bekkeninstabiliteit en heupklachten e.d. en wat je dan het beste kan doen als het pijn doet. heb wel oefeningen maar die helpen niet zo goed. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Als je ziek ben ten gevolgen van je zwangerschap meld je baas dit bij het uwv..zodat je baas daar niet voor betaald maar het uwv. Eigenlijk het zelfde als met je zw-verlof..wordt betaald door uwv. Misschien kan fisio je helpen met oefeningen voor je bekken die speciaal aangepast zijn op jou lijf/heup/situatie.
ohw oke ik denk al ik ben nooit ziek en nu krijg ik elke dag zowat een brief. iig bedankt voor je antwoord. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Maakt niet uit hoor...ik was in maart ziek, heel hard hoesten met veel slijm, en toen had ik ook in no time 2 brieven van uwv in huis. (was niet eens zw-gerelateerde ziekte!) Controleer wel of je weer beter gemeld staat bij het uwv...staat in de brieven anders na je vakantie bij pers. zaken melden.
ik heb nog geen brief waarin staat dat ik beter ben gemeld maar die zal vast nog wel komen. kan goed zijn dat ik me volgende week weer voor 50 procent moet ziekmelden dus dan kan er nog meer post bij haha. heb ik wat te doen als ik thuis zit haha. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx