Arbeidstherapie, rechten en plichten

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Pluis81, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    #1 Pluis81, 14 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2014
    Beste UWV-medewerker,

Ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg.
    Ten gevolge van mijn zwangerschap heb ik te kampen met bekkeninstabiliteit. Het is inmiddels zover gekomen dat ik nu 25% werk (dus "beter" ben) en 25% op basis van arbeidstherapie werk. Dat laatste heb ik zelf voorgesteld aan de bedrijfsarts daar ik het belangrijk vind om in het "circuit" te blijven en het contact met collega's en cliënten te onderhouden. Hij ging hier mee akkoord. Ik werk dan boventallig mee met mijn collega zodat ik zelf goed kan bewaken wanneer het tijd is om even te zitten/lopen/rusten..

Mijn teamleidster denkt er anders over..
    Mijn teamleidster wil nu dat ik alleen therapeutisch kom werken buiten de reguliere werktijden en dan in m'n eentje 6 uur achter de computer ga zitten om administratief werk te doen volgens een to-do list (oftewel achterstallig werk). Dit is voor mij niet te doen aangezien mijn man meestal vroege diensten werkt en ik niet zomaar oppas heb voor 7 uur aan 1 stuk.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet uren achter elkaar achter de computer kan (en wil) zitten omdat ik afwisseling (zitten/staan/lopen) nodig heb. Ook vind ik het erg vervelend dat ik er zelf voor kies om therapeutisch te komen werken en dan toch een takenlijst onder m'n neus geschoven krijg. Ik heb aangegeven dat ik best wat administratieve taakjes wil doen tussendoor maar géén administratief medewerkster ben.

Ik weet dat mijn therapeutische uren gelden als "ziek zijn" en dat mijn werkgever deze uren gewoon vergoedt krijgt.

Kan mijn teamleidster dit van mij eisen?? Wat zijn mijn rechten en plichten?

Bij voorbaat dank!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Pluis81,

Vervelend dat je een conflict hebt op je werk. UWV kan jou echter niet adviseren over je rechten en plichten in het kader van re-integratie bij je werkgever.

Ik adviseer je dan ook advies in te winnen bij je vakbond, vertrouwenspersoon op je werk of het Juridisch Loket (0900-8020) om te vragen of je teamleidster dit van je kan eisen.

Hier vind je meer actuele informatie als je het niet eens bent met je werkgever over re-integratie.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dank voor de reactie, ik ga er mee aan de slag..

Deel Deze Pagina