Hyperemesis Gravidarum

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Wachtende, Mar 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Helaas heb ik HG...op advies van de verloskundige zit ik nu thuis.
    De bedrijfsarts heeft pas volgende maand thuis, ze wilde niet dat ik voor die tijd ging werken.

Op zich gaat het redelijk zolang ik echt niets inspannends doe.
    Maar het is in verband met hypermobiliteit en bekkeninstabiliteit bij voorgaande zwangerschap wel belangrijk om goed in beweging te blijven.

Nu kreeg ik een brief van het uwv dat omdat ik ziek gemeld ben eigenlijk het huis niet uit mag, alleen nog maar voor een bezoek aan de arts.

De HG valt al enorm zwaar en beperkt me enorm...moet ik nu ook met een beetje pech mn hele zwangerschap opgesloten zitten in mijn eigen huis?

Ik probeer gewoon de boodschappen te doen, hond uit te laten etc.
    Als het mooi weer is en het lukt me even ga ik ook gewoon met mn dochter even naar buiten. Ik kan dan gewoon rustig aan doen en ga even zitten als het te veel is. Iets wat op werk echt gewoon niet kan. Maar als ik het goed begrijp moet ik dit allemaal laten?

Hoe zijn de regels nou precies?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Wachtende,

Nee, je hoeft niet je hele zwangerschap thuis te blijven. UWV moet een eerste controle doen wanneer je een ziektewet-uitkering aanvraagt. Of als je werkgever die voor je aanvraagt.

Deze eerste controle vindt vaak telefonisch plaats, maar soms komt komt er iemand bij je thuis. Daarom moet je tot dat eerste controlemoment wel thuisblijven. Dit staat ook zo in de brief:

Tijdens dit eerste gesprek worden vervolgafspraken gemaakt. Bijvoorbeeld een gesprek met de verzekeringsarts.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je sterkte met je gezondheid en een voorspoedige verdere zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page