Verhuisbedrijf… wat is gebruikelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 11 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Deze week gaan wij verhuizen (eindelijk, zucht…). We hebben een verhuisbedrijf ingehuurd om de klus te klaren. Ze komen met 5 man om 8 uur s ochtends.

Ik zorg er natuurlijk voor dat er koffie is en drinken en zal ook voor ijs zorgen want het wordt een warme dag. Maar is het ook gebruikelijk om een lunch te regelen of evt avondeten als ze lang bezig zijn? En zo ja, wat dan?

Ik hoop op ervaringen en tips!

2. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Wij hebben afgelopen februari met een verhuisbedrijf verhuisd, zij kwamen rond 7:30 en om 12:00 was het huis helemaal leeg. Hier wel lunch aangeboden, maar ze gingen weer naar de volgende klus.
    (Wij hadden woningruil dus onze spullen bleven in de vrachtauto voor 2 dagen zodat de andere partij genoeg tijd had om te verhuizen)

Misschien in jou geval anders, als ze ook weer gelijk de meubels komen brengen naar jullie nieuwe huis. Ik zou een lunch wel aanbieden, en misschien in de avond een broodje knakworst ofzo. Geen uitgebreide dingen.
    Bij ons ging het heel snel, weet niet hoeveel spullen je hebt haha

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Dat is echt niet nodig hoor .Koffie en een lekker koekje is voldoende.
    Als mensen komen helpen is het wat anders maar ze krijgen gewoon betaald.

Op kantoor krijg je toch ook geen lunch van het bedrijf waarvoor je de administratie doet

Juul75 vindt dit leuk.
  4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Dit!
    Deze mannen doen dit iedere dag en hebben gewoon hun eigen eten bij zich is mijn ervaring

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ze hebben gewoon hun eigen eten mee. Koffie en melk en suiker is wel handig om in huis te hebben. Ik had mn suikerklontjes al ingepakt, die ben ik toen bij mn oude buren gaan lenen:)

Bij onze verhuizing duurde het veel te lang omdat de beloofde verhuislift voor een andere verhuizing nodig was… dus uiteindelijk zijn ze tot half 8 savonds bezig geweest. Iedereen was chagrijnig, maar ze wilden ook echt geen eetpauze nemen hoor. Ze wilden gewoon door en snel naar huis en thuis eten.

6. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Een hele lunch is inderdaad niet nodig, maar uit ervaring weet ik dat bij verhuizers/werkmannen ed een lekkere koek/ijsje//koud drinken of een snackje in de middag echt wel gewaardeerd wordt!

7. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.896
    113
    Vrouw
    Gewoon iets van drinken aanbieden en een koek ofzo. Eventueel een ijsje met het hete weer.
    Gaat vaak echt wel snel vooruit is mijn ervaring.
    Eerste verhuis van 8 tot 11, alles in en uitladen en de rit
    Tweede keer 8 tot 13 ofzo, maar dan was de rit veel langer.
    En dan waren ze met 2 professionelen en dan mijn man en broer, dus met 5 man sterk gaat het nog sneller gaan misschien zelfs.

Succes in jullie nieuwe woonst!

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nou jullie zijn eensgezind. Ik zorg voor koffie, koek en ijs.

Het zal hier wel lang duren. Bij ons nieuwe huis kan geen vrachtwagen komen, dus ze komen met twee bestelbussen en rijden dan 2x. Het is niet ver gelukkig. Maar ze helpen ook met demonteren en monteren van de meubels dus ik ga er van uit dat het wel de hele dag duurt.

9. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik stond er versteld van.... wij hadden 80 verhuisdzn, eengezinswoning aan meubels, 8 uur starten nee niet eerst koffie, eerst laden!
    Binnen 4 uur was ik over, om 14 uur kon ik de dozen uitpakken, meubels stonden al op zijn plaats en tegen 17 uur was ik beneden zo goed als klaar en zo ook een aantal slaapkamers.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bij mijn oude buren hebben ze 2 woningen verhuisd naar 1 woning, gingen samenwonen. Ze begonnen om 0730 en om 1500 uur waren ze klaar. Bizar. En gewoon met 1 verhuiswagen. Ze begonnen in zijn woning, toen nieuwe huis, toen haar woning en nieuwe huis.

Stond er echt van te kijken

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik hoop het! Wij hebben een heel strakke planning. Donderdag verhuizen en vrijdag moeten we ons oude huis vroeg in de ochtend opleveren. Schoon en leeg…. Ik hoop dat ze rond 3 uur daar voor het laatst weg zijn. Dan komen er wat vriendinnen schoonmaken terwijl wij bij het nieuwe huis de boel regelen en evt nog een keer lang de stort/kringloop rijden met overtollige spullen. Beiden gaan om 4 uur dicht, dus dat zou net lukken. Het is allemaal haastwerk, maar het kon niet anders.

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Schoonmaken? Veegschoon is prima hoor, mensen gaan toch zelf aan de slag na oplevering.

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Bij ons zijn ze met 5 man van 08.00 - 20.00 u bezig geweest, en riepen ze eind van de middag nog wat extra collega's op. Groot huis :D

Brood nemen ze inderdaad zelf mee. Ik zorgde voor koffie, thee, koeken en blikjes frisdrank.

14. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    En water flesjes

15. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Even inhaken op dit topic, wat hebben jullie betaald voor jullie verhuizing?

Wij gaan binnenkort verhuizen en zijn bezig met het opvragen van offertes. Eerste keer dat we met een verhuisbedrijf gaan verhuizen en dringend op zoek naar idee van een reële prijs.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat is lastig omdat de prijs heel erg samenhangt met de service. Wij zijn de afgelopen 2 keer verhuisd met een budget bedrijf (2 verschillende bedrijven). Bij beiden hebben ze echt alleen ingeladen en uitgeladen. Bij de eerste was ook de afspraak dat wij zelf moesten zorgen voor 2 personen die moesten meehelpen. Bij de tweede was dat niet en kregen voor €50 extra dozen in bruikleen (dat moet je sowieso doen! Scheelt heel veel gedoe en kosten), maar daar hoefden we veel minder ver. Beide keren was dat onder de €1000.
    Maar als je alles ingepakt en gedemonteerd wil krijgen, dan is het een veelvoud daarvan.

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze offerte was 1700 euro. We hebben best veel spullen, een piano (kost 90 euro extra). Dit is dus voor 5 verhuizers, 2 bussen en demontage en montage van meubels. De afstand tussen de huizen is maar klein trouwens, maar we zagen het echt niet zitten om alles zelf te sjouwen. Helaas wonen er weinig vrienden in de buurt die konden of wilden helpen, dus daarom toch maar zoveel geld uitgeven. Op alles wat we de afgelopen maanden al hebben uitgegeven doet dit niet zoveel pijn meer trouwens, haha. Dit bedrijf was overigens verreweg het goedkoopst, ik had nog 3 andere offertes die op 2500 euro uit kwamen.

Het gaat op nacalculatie, dus als ze sneller klaar zijn kost het minder. Die verhuizers kosten 30 euro per stuk per uur, dus 1 uur korter scheelt al 150 euro. En mijn man en oudste zoon helpen zelf ook mee sjouwen.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dan zou ik ze zeker geen lunch aanbieden, en weinig koffie :D:roflmao: Hop hop doorwerken :evil:

masami, smax, Bloempjelief en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind het zeker geen slechte prijs, ik heb toen ook genoeg offertes gehad die een stuk hoger waren.

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Wij hebben 2 jaar geleden door een erkende verhuizer laten verhuizen. Inpakken en (de)monteren deden we zelf. Het was een goede 100 km rijden, waar zij wel meer dan 1,5 uur over gedaan hebben. Om 7 uur s ochtends ging de wervelwind los, om 16.00 waren ze klaar. Wij waren zo'n 2200 euro kwijt. Als je bedenkt dat dit een lange werkdag (ze moesten ook nog terug) voor 6 man is inclusief materieel en diesel en overhead, vond ik het een prima prijs.

We hadden de koffiemachine speciaal vooraan gehouden, maar daar hadden ze met 35 graden maar weinig behoefte aan. Koud water en oploslimonade ging wel heel hard, en ook de ijsjes en nootjes (zout!) werden gewaardeerd. En ik had vast nog wel eea te snacken. Ik zou op een centraal punt dit soort dingen neerzetten, dan regelen ze het verder zelf.
    Ik had wel broodjes en beleg gehaald waar ze staand wat van gegeten hebben, ze hadden volgens mij ook zelf wel mee idd.

Deel Deze Pagina