Thanks iedereen. FWG functieschaal is schaal 40 in de vacature. Alleen welke trede weet ik niet, dat was meer mijn punt. Ben nog niet heel lang geleden afgestudeerd. Ik heb een jaar werk ervaring in de gehandicaptenzorg en heb een stage gelopen waar ik ook in de cao GGZ zat, alleen dan een ander bedrijf (wel zelfde functie). Eerst maar eens het sollicitatiegesprek afwachten en dan gaan we zien! Nogmaals dank dames. Hier kan ik wat mee Ik ga het op een rijtje schrijven waarom ik graag in ieder geval hetzelfde wil verdienen en natuurlijk het liefst iets meer.
Totaal off-topic: tis kostwinner, niet winnaar. Maak zelf ook wel eens een foutje maar zie dat zo vaak voorbij komen...
Ik zou hoog inzetten. Ooit op advies van een mannelijke collega die vond dat vrouwen veels te bescheiden waren bij hun onderhandeling. Ik heb mijzelf ooit acht tredes hoger gekletst dan dat ik aan werkervaring had. Ik was nog hartstikke groen achter de oren, maar ik dacht ik probeer het gewoon. Mijn doel was 2 a 3 tredes hoger dan mijn werkervaring, maar ze gingen direct akkoord . Ik val trouwens ook onder de cao ggz en op zich wel een prima salariëring. Bekijk in de cao op welke trede je moet uitkomen voor het loon dat je wilt hebben en zet iets hoger in. Wel handig om argumenten paraat te hebben waarom je bijvoorbeeld in een bepaalde trede thuis hoort.
Ook offtopic, nooit geweten maar bedankt nu maak ik die fout nooit meer. Normaal vind ik taalverbeteraars vervelend maar in dit geval er iets van geleerd
Als ze vragen wat je huidige salaris is dan zou ik eerlijk antwoorden 2.400 euro bruto per maand. Ik zou niet specificeren waar dit uit bestaat. Mochten ze daar om vragen kun je daar altijd nog op antwoorden. Vervolgens zou ik aangeven dat je een stap wilt maken. Dat is heel logisch op het moment dat je solliciteert. Dan kun je aangeven: ik wil naar (bijvoorbeeld) 2.700 euro per maand. Misschien geven ze zelf wel aan waar ze over denken en als dat in jouw ogen te weinig is dan kun je dat ook aangeven. Bekijk het zakelijk! Het gaat om jouw portemonnee en je komt maar 1x binnen. Sowieso niet onder je huidige salaris gaan zitten dus hou voet bij stuk. Teveel overvragen kan ook tegen je werken dus hou het redelijk.