Heb jij wel eens ruzie met je partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij wel eens ruzie met je partner?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    #1 Warboel, 13 okt 2015
    Laatst bewerkt: 13 okt 2015
    Ik zag een artikel voorbij komen van de Quest.
    Hierin wordt gesteld dat 40 procent van de Nederlanders zegt NOOIT ruzie te hebben met zijn, of haar partner.

Nu ben ik dus nieuwsgierig of dit ook zo is voor de dames op dit forum. Dus hierbij een leuke poll :D.

Mijn antwoord: Ja, wij hebben wel eens ruzie. 90 procent is echter niet eens echt ruzie te noemen, maar meer een woordenwisseling. En ja, wij hebben ook wel eens een woordenwisseling waar onze zoon bij is.

Al met al heeft bij ons de meest heftige ruzie nooit langer dan een klein dagje geduurd. We zetten er ons makkelijk weer overheen (in ieder geval tot de volgende kiftpartij) :D.

Voor de duidelijkheid: ik heb het nu niet over knallende 'servies-verwoestende' woede, maar gewoon wat mot.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor....geloof niet dat je nooit ruzie hebt. Dan zal minimaal 1 partij zich niet gelukkig voelen denk ik.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ja, wij botsen af en toe wel.
    Maar na bijna 10 jaar hebben we elke ruzie wel gehad dus het komt niet vaak meer voor. Wel hebben we soms een periode waarin het niet loopt. Dat is vaak een teken dat we elkaar te weinig zien en even moeten bijtanken.

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat idee heb ik ook wel eigenlijk.

OF je zit zo op één lijn met elkaar, maar dan nog: iedereen heeft wel eens een pestbui, toch?

Het lijkt mij in ieder geval dat één van de twee dan op de achtergrond blijft.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben nooit ruzie. Wel eens een dicussie maar ruzie in de zin van schreeuwen/schelden/met deuren slaan en elkaar vervolgens niet meer willen spreken, nee dat niet.

En we zijn allebei gelukkig, voor zover ik weet ;)

6. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wij hebben weleens een meningsverschil, maar echt ruzie kan ik dat niet noemen.

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Eigenlijk niet nee, echt ruzie nooit. Mijn man maakt geen ruzie :D Ik zou het prima kunnen, maar mijn man is heel bedaard, wordt echt nooit boos op me. Ik ben wel eens boos, maar omdat ik weet dat hij helemaal in zijn schulp kruipt als ik dat ook echt op de manier waarop ik zou willen laat zien (lekker schreeuwen ofzo ;) ), doe ik dat niet. Het heeft nl geen enkele zin. Dus praten we er later over, als ik bedaard ben ;)

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja hoor wij hebben best wel eens bonje :) Lijkt me niet gezond als je nooit eens ruzie hebt.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hele erge ruzies zijn misschien op 1 hand te tellen en ook vaak binnen 1 dag opgelost. Woordenwisseling komen wat regelmatiger voor:D

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar als iemand een pestbui heeft en de ander op de achtergrond blijft, dat is toch geen ruzie??? Ik ben heus wel eens boos op mijn man of hij op mij, maar ik noem dat geen ruzie, we blijven er ook absoluut niet in hangen.

11. m00sJ

m00sJ Lid

17 jun 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee inderdaad nooit echt echt ruzie zegmaar. Wel eens een meningsverschil e.d. maar nooit dat er iemand wegloopt of schreeuwt.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het is denk ik wat je onder ruzie verstaat. Wij hebben weleens een irritatie of meningsverschil, dat kan volgens mij niet anders. Maar echte ruzie gelukkig vrijwel nooit.

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ja tuurlijk. Ik kan me dat niet voorstellen, nooit ruzie.

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Amper, mijn man kan eigenlijk moeilijk ruzie maken, wat soms best wel frustrerend is omdat ik denk dat het af en toe wel goed is om even ruzie te maken...

15. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik bedoel eerder dat je gaat zitten kiften om niets. Het is inderdaad maar wat je definitie van ruzie is, maar partners die het altijd en overal over met elkaar eens zijn en nooit eens frustratie uiten.... Dat lijkt me niet echt bepaald gezond.

Of je moet oprecht frustratie-loos zijn, maar dat lijkt me ergens heel erg stug.

16. mumija

mumija Niet meer actief

Oh ja hoor, vaak genoeg. Wel zo min mogelijk als de kinderen erbij zijn.

Mijn man is nogal impulsief, terwijl ik veel meer over dingen nadenk. Moet hem vaak genoeg weer met beide benen op de grond zetten.
    Meestal duurt het ook niet zolang maar toevallig een "ruzie" of hoe je het ook wilt noemen gehad die wat langer heeft geduurd.
    Hij had namelijk het enthousiaste plan gekregen om ontslag te nemen en aan de andere kant van de wereld te gaan wonen ;). Zomaar.
    Nu moet ik wel zeggen dat we dan wel gewoon normaal doen als de kinderen thuis zijn en het van ons afzetten.
    Heeft 2 weken geduurd, pittige discussies hoor poeh.
    Maar nu is hij op zijn eigen werk weer wat nieuws aan het opzetten en is ie daar weer volop mee bezig.
    Hij is zo veranderlijk als het weer..:D:D;)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als we een pestbui hebben zeggen we dat ook en dat je me dan beter even met rust kan laten. Doet de oudste ook: mama ga maar weg, anders wordt het alleen maar erger. Dan is ze bijvoorbeeld gewoon moe en gaat het daarna weer goed. Ze houdt ook echt niet van ruzie, ik ook niet trouwens.

18. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Wat verstaat men onder ruzie? Is een discussie al ruzie of gaat het hier over vloeken/schreeuwen etc.?

Wij hebben zo heel af en toe wel eens een beetje mot, maar dat is zo weer vergeten. Ik kan me één keer herinneren dat ik echt even weg moest lopen, maar dat is jaaaaaren geleden

19. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Mijn man loopt heel snel weg, waar ik makkelijk mijn stem verhef als ik 'boos'/ geïrriteerd ben, waardoor hij dus weer snel even zijn toevlucht zoekt in een andere kamer of d.m.v. een wandeling, waar ik dan weer niet tegen kan en alleen maar nijdiger wordt omdat ik mijn ei niet kwijt kan.

Heul ingewikkeld :D.

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ja hoor, ik in ieder geval wel met hem :D.

Niet over grote onderwerpen als geld of geloof ofzo. Meer irritaties over planning en agenda, huishouden.

Deel Deze Pagina