ik heb een vraagje. ik ben sinds de 6e t/m de 12e week van mijn zwangerschap ziekgemeld vanwege extreme misselijkheid en bloedingen. sinds 2 weken werk ik nog maar 4 uurtjes per dag (18 uur ipv 24) het uwv heeft zich al een aantal malen telefonisch gemeld maar de arbo arts van mijn bedrijf nog helemaal niet. Zelfs mijn leidinggevende heeft nog niet 1x zelf gemeld om te vragen hoe het gaat, heb altijd zelf contact opgenomen. hoort de arbo arts zich niet ook te melden?
Beste Mama1977, Als je ziek bent schakelt je werkgever een arbodienst in om jou te begeleiden op sociaal-medisch gebied. De arboarts stelt binnen 6 weken een probleemanalyse op en adviseert jou en je werkgever over je re-integratie. De afspraken hierover leg je samen met je werkgever vast in een plan van aanpak. Als je nog niets van de bedrijfsarts hebt gehoord kan je bij je werkgever informeren of je bent aangemeld bij een arbodienst. Actuele informatie over begeleiding bij ziekte en re-integratie vind je op deze pagina. Ik wens je veel succes bij je re-integratie en een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare