Ik weet niet meer wat ik moet..:(

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by MICH18, Sep 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Hallo dames,
    Ik ben nu bijna 3 maanden zwanger..
    Maar mijn werk weet het al..
    (omdat het nogal snel rond ging, wilde ik het liefst zo snel mogelijk open en eerlijk zijn..)
    Ik heb een half jaar contract... dat afloopt in januari...
    Nu heb ik zoiezo een vermoeden dat ze me het zeker niet verlengen... ook omdat ik er pas werk... Ben 20 jaar en dus erg jong... op mijn werk geven ze dan ook allemaal opmerkingen van... kijk haar eens, is ze ons voor enzo! Echt op een hele gemene manier, maar goed dat doet me verder ook helemaal niet meer zoveel..
    Voordat ik zwanger was, werd mij gezegd hoe goed ik het wel niet deed en dat ze trots op me waren! Heb altijd leuke banen gehad, en heb ze ook nog nooit horen klagen!
    Nadat ik het had verteld sloegen ze helemaal om, kreeg ik een persoonlijk gesprek en zeiden ze allemaal dingen wat ik fout deed.. :x
    Ik voelde me zelf onwijs minder waardig hoe ze me behandelen nu..
    Bij elk ding wat ik zeg word meteen gezegd dat ik het fout zeg en blablabla.. Heel gedoe de hele tijd.. Ik heb zo'n vreselijke jaren achter de rug gehad veel mensen verloren die ik lief had.. en was zo gelukkig toen ik positief testen! Eindelijk een mooi wondertje! Ik werk 38 uur, en heb afgelopen jaar (januari) 3 maanden een revalidatie gehad.. Had de hele tijd longontsteking en dat ging maar niet weg... Na deze drie maanden ging het stukke beter met mij en ben ik weer gaan werken... Nu ben ik dus weer benauwder en heel erg moe elke keer... en soms moet ik gewoon 7 dagen achter elkaar werken... :$
    Als je dan zegt van pfoe ben blij dat ik morgen vrij heb.. word er gewoon gezegd,, je bent toch jong?? 10 dagen is max hier.. wat ik dus echt niet normaal vind... Elke dag als ik thuis kom van het werk voel ik me minderwaardig en ben ik heel gestress.. puur omdat ze de hele dag op me zitten te fitte.. Zo erg dat ik gister gewoon een complete huilbui kreeg dat ik het niet meer aankon... en dat is zo niks voor mij! ben normaal opgewekt en enthousiast... nu alleen maar moe en ongelukkig.. heb het gevoel dat ik er niet van kan genieten... wil het graag goed doen op het werk, en dat maakt me zo verdrietig...
    Nu weet ik ZEKER weten dat ze mn contract niet verlengen, en aangezien ik me zo voel... zou ik me het liefste gewoon ziek melden..
    Ook al voel ik me daar dan ook nog schuldig over...
    Ik heb dit geld wel echt nodig.. voor leuke dingen te kopen voor de kleine.. dus ik wil het niet opgeven... maar heb het gevoel dat dit helemaal niet goed is voor de kleine..:x

Wat moet ik nou? help... Word er zo onzeker van... maar dit kan toch zo niet?

Liefs..

2. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Niemand?

3. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Als het echt niet gaat, dan meld je je ziek. Niet goed voor de kleine en voor jou als je je zo druk gaat maken.
    Wanneer je contract niet verlengd zal worden, kom je in een vangnet terecht en krijg je eerst een ziektewet uitkering en daarna gewoon je verlof betaald. Hoe het precies zal verlopen met uitkeringen na je verlof weet ik niet precies. Uiteindelijk zal het WW worden denk ik.

Denk om jezelf en je kleintje, is veel belangrijker dan een baan die je toch gaat verliezen. Neem in elk geval absoluut zelf geen ontslag!

Succes ermee!

4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,073
    113
    Inderdaad gewoon ziekmelden! Als je er toch zeker van bent dat dat ze je nu aan het wegpesten zijn en je ook niet leuk meer kan werken .. Daarbij ben je benauwd en heb je stress. Ook vind ik het erg raar dat je bij jullie 10dagen achtereen mag werken, wat voor werk doe je dan? Lijkt me ook niet echt gezond voor een zwangere of bijv. oudere werknemers.

Ik snap dat je het liever niet zo speelt maar goed als je niet anders kan? In ieder geval niet zelf ontslag indienen!!

5. miranda11121974

Aug 10, 2007
    41
    0
    0
    Hoogerheide
    Andere werktijden

Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden.

Hier heeft u recht op: regelmatige werk- en rusttijden
    extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
    een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)
    geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten
    zwangerschapsonderzoek in werktijd.
    Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken
    Andere werktijden

Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden.

kijk ook eens op Arbo-advies.nl - Zwangerschap

Hier hebben ze zich gewoon aan te houden, of ze het leuk vinden of niet.

6. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    Je druk maken is echt niet goed voor je en volgens mij is dat wel wat je vooral doet. Hierdoor functioneer je niet optimaal en dat in combinatie met je zwangerschap maakt jou onzeker over een verlenging van je contract. Ik vind ziekmelden wel erg makkelijk. Zwanger zijn is niet hetzelfde als ziek zijn. Natuurlijk moet je aan jezelf denken maar je kunt ook proberen je schouders eronder te zetten en gaan voor juist een verlenging van je contract. Als jij je max inzet en laat zien dat je wil, ben je al een hele grote stap verder. En als je dan een gesprek aangaat met je leidinggevende en je gevoel blootgeeft kan ik me niet voorstellen dat je geen eerlijke kans krijgt.

7. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Wat gemeen van je collega's om zo te reageren. Kan me goed voorstellen dat je je rot voelt op je werk nu! Als jij het niet aankan , lekker ziek melden! Je gezondheid gaat voor.. al kan ik me voorstellen dat door de stress je je ook zieker gaat voelen.

Maar goed daar is je werk / collega's deels ook verantwoordelijk en schuldig aan.. Kies voor jezelf en je baby! Als je je ziekmeld krijg je gewoon je loon doorbetaald hoor.

8. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    sorry voor de late reactie..
    Op het moment sta ik ziek gemeld.
    Wat heb ik het over me heen gekregen toen ik belde.
    Ik stelde me aan, en zij wouden voor mij beslissen of ik er ziek uitzag ja of nee. Nu moet ik morgen naar de dokter maar wil het liefst niet meer terug naar dat klote bedrijf. Heb me nog nooit zo gevoeld, was helemaal overstuur en gestrest.
    Ze riepen op de achtergrond allerlei nare dingen, en moest maar even gaan slapen en dan alsnog komen. Uiteindelijk op advies van anderen heb ik toch laten blijken dat ik die dag echt niet zou gaan komen. Toen riepen ze nog, nou als je dan niet komt hoef je NOOIT meer te komen!!

Het was zo naar en vervelend en begreep totaal niet waar ik dat aan had verdient.. deed mijn werk altijd goed, daar was ik zelf van overtuigd.

Maar goed.. Nu weer een nieuw probleem dus...
    Ziek blijven vind ik ook vervelend maar terug gaan vind ik ook een en al elende! Bah baal echt!

Liefs.

9. lindjuh

lindjuh Lid

Sep 24, 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt niet normaal! :(!

Maar denk aan jezelf en aan de baby. En tja als ze het niet verlengen dan krijg je een uitkering. Maar je bent nog maar 20.. Je kunt nog lang genoeg werken meis!
    Ik heb een nul uren contract dat loopt tot 1 april. Werk zat opzich, maar werk op een afdeling waar veel agressie heerst. Juist op die afdeling is veel werk. Ben nu nog maar net zwanger hoor, 6 weken en 2 dagen. Ik heb sowieso werk tot eind december daar (sta al veel ingepland).
    maargoed, als ik in januari enz niet genoeg uren kan werken op andere afdelingen, dan ga ik wel kijken waar ik recht op heb.
    Ben 22 ;) dus kan ook nog lang genoeg werken.
    Gezondheid van de beeb en mij gaat boven alles..

Ben benieuwd hoe het met jou gaat!
    Laat je niet gek maken!

Liefs

Share This Page