Vraagje

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by 88anne, Nov 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 88anne

88anne Lid

Oct 10, 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb een vraagje waar ik niet uit kom.
    Ik ben apothekersassistente en werk in een klein team. We zijn maar met zijn 4e.
    Nu is de regel op mijn werk zo dat aks je ziek bent je zelf voor vervangen moet zorgen. Dat betekend dus dat 1 van mijn collega 's meer moet werken...

Nu heb ik de ziekte van crohn en ben ik 9 weken zwanger. Ik ben zo moe, en heb last van extreme misselijkheid. Van de week wordt ik getest of ik niet aan het uitdrogen ben,..

Nu brengt mijn man me al naar me werk toe omdat ik door de vermoeidheid echt een gevaar in het verkeer ben..

Wat zouden jullie doen. Ik neig om aan me baas te melden dat ik zwanger ben, en graag wat kortere dagen wil gaan werken, ik werk 9,5 uur P.d.
    Wetende dat het uiteindelijk toch me eigen probleem wordt en ik mijn collega's moet vragen voor mij over te werken...

Sorry voor het lange verhaal maar weet even niet zo goed wat te doen.

2. Steenbok1983

Sep 4, 2012
    37
    0
    0
    Hoi Anne,

Mijn advies is om dit toch bespreekbaar te maken bij/met jouw werkgever,dus vertellen dat je zwanger bent en dat je je helemaal niet goed voelt. Je werkt als apothekersassistent,het lijkt me dat je bij het werken met medicatie goed geconcentreerd moet zijn en extreme vermoeidheid kan een risico zijn dat je fouten gaat maken,dit lijkt me niet wenselijk. Wees eerlijk,ga het gesprek aan met je baas en kijk samen hoe je dit kunt oplossen. Jouw baas heeft er belang bij dat jij je werk goed blijft doen. Misschien kun je tijdelijk minder uren per dag gaan werken,zodat je meer kan uitrusten en het beter kan volhouden.hopelijk ga je je snel beter voelen! Denk in eerste plaats aan jezelf,de gezondheid van jou en je kindje is het meest belangrijk!

3. logo

logo Niet meer actief

Ik zou het met je werkgever en arts bespreken. De arts zou je kunnen adviseren.
    Indien je minder moet werken krijgt je werkgever geld van het UWV om iemand extra te laten werken/ aan te nemen.
    Je moet voor jezelf kiezen hoor.

4. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit lijkt mij een informele regel. Voor als je een dagje griep hebt ofzo. Als je in coma raakt hoef je toch ook niet zelf voor vervanging te zorgen? En hoe zit het met je verlof straks? Als je echt langere tijd niet of minder kunt werken, dan gaan ze echt zelf wel op zoek naar vervanging.

5. 88anne

88anne Lid

Oct 10, 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Volgende week heb ik de officiële termijn echo en daarna ga ik het gesprek aan. Heb voor deze week wat vrije dagen opgenomen.

Share This Page