Ik ben ben in november bevallen van een zoontje, heb mijn werk gebeld en een kaartje gestuurd. Maar verder heb ik niks meer gehoord zelfs geen kaartje. Ligt het aan mij of vinden jullie dit ook raar?
Hmmm nou moet zeggen dat ik vanuit het werk (op directieniveau) ook pas na drie weken ofzo iets te horen kreeg. Maar van de diverse collega's wel al heel snel felicitaties gehad.
Nee niks heb nog een foto gemailt daar heb ik wel wat op gehoord maar geen kaartje of wat dan ook. Ik vind het ook heel raar.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze een dezer dagen langs willen komen met een kado en dat ze daarom niets hebben gestuurd....
Nou, vind het best raar. Maar misschien zijn ze wat traag ingesteld? Of hebben ze zoiets van: familie en vrienden eerst en dan bellen wij wel voor een afspraak.
Vind het ook wel vreemd inderdaad. Bij bij werd er allebei de keren daags na de bevalling een bloemetje bezorgd en ze zijn ook beide keren redelijk snel op kraambezoek geweest. Een kaartje lijkt mij toch wel het minste wat ze kunnen doen...
Ik vind het ook erg raar, maar als je andere verhalen van zwangeren op de werkvloer hoort en leest verbaast me dat niets.
ja idd een kaartje alvast zou wel op prijsgesteld worden.. de afspraak voor een kraambezoek en kado komt dan wel nadat fam en vrienden zijn geweest en je weer even een beetje bij bent gekomen. vind het niet netjes
ik vind het ook niet netjes nee... een kaartje is een kleine moeite. toen mijn bazin op kraaamviste kwam, had ze allemaal cadeuatjes bij van alle collega's, zo 25..van die kleine dingetjes, van tutje tot voorleesboek met 300 verhalen... en even langskomen is ook een kleine moeiite toch... is niet echt leuk nee.
Niet netjes nee.. Hoe is je band met je collegas? Hoe doen ze dat bij anderen vrouwen? Ik werk in de zorg, dat is ms anders, maar als ze daar horen dat je zwanger bent gaan de kaartjes al op de post, als er een kleine geboren is stuurt iedereen persoonlijk een kaartje en gaan er een paar collegas na een paar weken op kraamvisite als afgevaardigden zeg maar haha.. Nee ik vind het echt heel slordig idd.
Vind het ook raar. Lijkt me op zn minst een normale zaak dat ze contact met je opnemen, een bloemetje of een kaart sturen en wat mij betreft zelfs op kraamvisite komen, toch?
Snap wel dat ze niet als eerst op de stoep staan ( maar misschien een collega waar je veel mee om gat wel misschien), maar een kaart, bosje bloemen is toh wel redelijk gebruikelijk zou ik zeggen.
Ben het er mee eens dat het erg onattent van ze is; een bloemetje en/of kaartje zou je toch wel verwachten ergens in de eerste week of eerste twee weken. Van mij in elk geval hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!
Ja, ik vindt dat raar. Hier zelf ook mee gemaakt. Ik werk in de zorg en heb al m'n collega's stuk voor stuk een kaart gestuurd, 1 naar kantoor voor de managers en 1 naar het andere kantoor naar de wijkverpleegkundigen die ik regelmatig zie en mee samenwerk. van m'n collega's heb ik wel een kaartje gehad. op 2 na maar dat had ik wel verwacht. ik heb toen na 2 weken een algemene mail naar alle collega's gestuurd waarin ik ze bedank voor alle kaartjes, telefoontjes en cadeautjes. 2 dagen later kreeg ik van de 2 ontbrekende collega's "ineens" een kaart na 2 weken maar naar kantoor gebeld om iets door te geven. toen kreeg ik pas een felicitatie van de manager :x van de andere heb ik niets gehoord. manager vroeg nog wel of ik het leuk vond als ze langs kwam. heb toen gezegd dat dat leuk was maar als het druk was, ze het niet perse hoefde. ik heb haar hier dus niet gezien (dochtertje is nu 8 maanden) en vorige week heeft collega een kindje gekregen en daar stond ze wel bij te slijmen. : oh, gauw een keer afspreken dan kom ik gezellig op kraamvisite van de wijkverpleging heb ik niks geen kaartje, mailtje of wat dan ook gehad. kaart stond wel op tafel.
nou dat vind ik ook best raar, bij mijn vorige werk is er ook niemand lang geweest na de geboorte van mijn dochtertje, maar dat had te maken met een reorganisatie en een zeer slechte sfeer. ze hadden voor jou op zijn minst even kunnen bellen om te laten weten dat ze je eerst een paar weken rust gunnen. ik zou als ik jou was er verder ook geen energie meer in steken, jij hebt wel genoeg laten weten dat je kindje er is. ik weet niet of het een vaste baan is en hoe goed je met de collega's kan opschieten maar ik zou het persoonlijk nog wel zeggen als ik na mijn verlof weer terug zou zijn. dat me dat erg teleur heeft gesteld.