Mijn ouders zijn momenteel op vakantie in de omgeving van harlingen. Wij willen ze verrassen en met het hele gezin zaterdag daar een dagje heen. En vroeg me af wat is nou leuk om heen te gaan in de omgeving. We kunnen niet de hele dag daar zitten daar is het te klein voor. Gezelschap bestaat uit 2 x 3jarige 1x 16 maanden 7 volwassenen Ik ben zelf zwanger dus kan niet lange wandelingen maken. Maar iets van een leuke kijk boerderij met speeltuin ofzo moet wel lukken. Heb internet al afgespeurd en heb een boek maar nog niet echt iets in de buurt kunnen vinden
In Sexbierum heb je Aeolus. Een ballorig met een buitenspeeltuin en in de piramide zouden de kinderen allemaal spelletjes kunnen spelen ( is oude meuk, maar onze kids vinden het erg leuk ). In Rijs heb je het vogeltjespark, Sybrandy's heet het. Echt een heerlijk leuk klein parkje voor de kids. Het ligt in een hele mooie omgeving met veel bos waar je mooi kan wandelen en daarna in de buurt kan eten. Je zou ook een dag naar het strand kunnen, vooral met kinderen zijn de stranden in Makkum en Workum ideaal. Het is het IJsselmeer dus niet zout, en ze kunnen heeeeeeel ver lopen voordat het dieper wordt. Strand in Harlingen kan ook wel, maar dat is vaak een blubberzooi. Ik ga nog even verder nadenken voor je.
In Leeuwarden (30km) zit een Monkeytown, niet groot, maar leuk. Er zit nu ook eentje in Franeker, maar die is kleiner. Ook is er een leuk subtropisch zwembad met een grasveld en pierenbad erom in Leeuwarden. De blauwe golf heet het. Pal daarnaast zit een grote kinderboerderij met speeltuin. Ook leuk. Aqua zoo zit daar ook, een kleine dierentuin. Ook erg leuk. In Franeker het je een Planetarium: Welkom - Planetarium Friesland Naar het strand in Harlingen zou ik niet doen met kleine kinderen, echt gevaarlijk. Je voeten zuigen vast in de drek daar en daar zitten allemaal schelpjes enzo in. Mijn benen lagen helemaal open toen. Ik zou dan eerder naar Makkum gaan, dat is wel erg leuk. Dat is een soort strandje met brak water. Lijkt beetje op een meer. Ik ga ook nog even denken
Ow bedankt voor het meedenken. Zoiets als ballorig of zwembad doe ik liever noet we hebben niet allemaal kleine kids en als het mooi weer is is het natuurlijk veel leuker om iets buiten te doen.