chemische castratie????

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 30 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

wie van jullie in hier bekend mee?

ik word momenteel ramgek van onze pup.tis echt een mannetje terratorium af bekanen etc.

nu wil ik hem dus chemisch laten castreren. maar werk dit wel?

gewoon castreren willen we niet. want ik wil nog een nestje van hem.

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja dit werkt wel tot een bepaalde periode dan natuurlijk, zou eens even informeren bij je dierenarts.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

heb ik al gedaan maar ja die vertellen alleen de voordelen ;)

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb het ook laten doen bij mijn jongste, ik werd gek van het geplas in huis(wat zo van de 1 op andere dag begon) nadat ik hem door de hele medice molen had laten lopen, dacht ik als ik hem nou castreer misschien is het dan over (heb nog een rue maar zag totaal geen dominatie strijd tussen die 2 en hij plaste niet elke dag en niet overal)

op aanraden vriendin gemisch laten castreren, nou 2 dagen later gingen zijn ballen er echt af.

helaas door trauma plast hij afentoe nog in huis, maar de laatste tijd gaat het goed, zolang ik maar niet te snel vertrek

je zegt nu al gek te worden van je pup, als je met hem gaat dekken, bedenk dan wel dat sommige reuen dan(eigenlijk best veel reuen) dan erger worden kwa karakter, dus nog dominanter, vervelend dominant zowel naar andere reuen als naar de baas, helemaal als er loopse teven in de buurt zijn. en je hebt kans dat hij dan overal gaat markeren.

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    ohw oke, ja werk zelf ook in een praktijk maar hoor dus wel van mensen dat het goed werkt. Eigenlijk gewoon hetzelfde als een gewone castratie alleen werkt het dus maar tijdelijk.

De mensen die bij ons komen met een hond voor chemische castratie doen dat omdat ze willen weten of de hond ook rustiger wordt na castratie.
    Bijna allemaal komen ze terug om een afspraak te maken voor castratie. Maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen die niet rustiger worden na castratie.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hij mag anders wel wat dominater worden dat vind ik echt niet erg.
    hier ligd het aan de puber hormonen(woorden dieren arts) en die vind een castratie de beste keuze.

7. Skye

Skye Niet meer actief

Het nieuwste is de Suprelorin implantaat. Hebben wij nu ook in onze praktijk en tot nu toe echt alleen nog maar positieve ervaringen. Chip wordt ingebracht en is een half jaar werkzaam. Dus je hond is dus voor een half jaar gecastreerd en dit blijkt echt veel beter resultaat te geven dan de Tardak injectie, die maar een paar weekjes werkt!

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik had er nog noooooit van gehoord en zou er denk ik ook niet voor kiezen. gewoon het ouderwetse hakkie sjakkie weg zakkie. alleen het woord chemisch al. bbrrr.

9. Skye

Skye Niet meer actief

Dit is juist ideaal en niks raars aan!
    Sommige honden vertonen gedrag dat met een castratie beter kan worden, maar soms ook helemaal niks veranderd. Door een chemische castratie kan je het gedrag van je hond na een castratie zien. Bevalt dit niet, dan hoef je je hond dus niet te laten castreren en bespaar je hem zo een narcose! En dat is juist veel beter dan gelijk maar in het wilde weg castreren

10. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Wij hebben hier een implantaat laten zetten maar pubergedrag is niet over gegaan,
    hij plast alleen niet meer overal en er komt geen groene prut meer uit ze ding.
    Wel wordt ie in oktober echt gecastreerd wat ik heb het idee dat dit niet volledig werkt

11. Skye

Skye Niet meer actief

Tja sorry, maar een castratie omdat hij aan het puberen is????? Sorry hoor, gewoon even doorbijten. Ik vind het niet gek dat hij met die implantaat alsnog niet het gewenste gedrag vertoont.......hij is aan het puberen.........dat is gewoon afwachten tot hij daar mee klaar is!! En grote kans dat een echte castratie dus ook niet werkt!!!

12. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Bij ons werd wel aangegeven dat het 6 weken duurt voor het optimaal werkt, mss had je nog even af moeten wachten

13. Seth

Seth Niet meer actief

Sluit ik me dus bij aan....

STERKER nog.... hier waren de weken na het zetten van het transplantaat een grote nachtmerrie....
    alles was tig keer erger....!!!

Heb zelfs gelezen dat voordat de hormoontje ECHT stabiel zijn... het wel paar maandjes duurt...

Hier is de groene drupdinges trouwens ook weg gegaan daardoor, maar idd niet gelijk....

14. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wij hadden vroeger een hond met ADHD volgens mij... Er werd ons aangeraden om de hond te castreren... M'n ouders kozen eerst voor een chemische castratie om te kijken of het bij onze hond wel zou helpen. Het was nog steeds niet echt een rustig beesie geworden maar het scheelde wel een stuk. Omdat het niet permanent is, hebben we de hond alsnog laten castreren... Vreemd genoeg werd ie toen alleen maar weer gekker :(

15. Seth

Seth Niet meer actief

onze dierenarts doet trouwens geen "ouderwetse chemische castratie" meer....

de reden dat wij dus eerst voor een chip hebben gekozen en niet gelijk alles eraf, IS dus idd omdat sommige honden een castratie een negatief effect heeft.....
    De chip schijnt dus beter vergelijkbaar te zijn met een echte castratie.. (qua gedragverandering)

moet trouwens zeggen dat ik echt geen nestje zou willen van mn hond....
    (niet alleen omdat ik niet voor pretnestjes ben) maar idd omdat een Reu zoooooo ten nadele kan veranderen...en dan nog maar aan 1 ding kan denken.... ;)

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

en wat koste die chip?

hier kreeg ik te horen dat ik 38 euro moest betalen daarvoor (kijken of mijn da niet te duur is)

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Die hebben wij idd ook in de praktijk;)
    Grappig om die bekende namen zo te horen:D

18. s1986

s1986 Niet meer actief

IK schrok even toen ik zag chemisch... Ben gaan lezen maar zou dan voor die chip gaan.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb vroeger met honden gewerkt en dit is meer een dominantieprobleem die je (deels) kan weghalen met een (chemische) castratie maar hoeft niet want kan ook aan opvoeding liggen natuurlijk, overal plassen wijst namelijk meer een probleem aan met de rangorde dan werkelijk aan (teveel) aan hormonen.

Daarnaast moet je jezelf afvragen of je een nestje wilt, ten eerste omdat het dan idd nog erger word, ten tweede is dit geen positieve natuurlijke eigenschap en zou ik alleen met "perfect" materiaal fokken (als het idd aan hormonen ligt en niet aan opvoeding dus) ik weet niet of de hond verder papieren heeft, gekeurd is, ik weet dat er al genoeg ongewenste en geestelijk en lichamelijk ongezonde honden zijn dus zou echt het fokken aan experts overlaten die echt hun passie ervan hebben gemaakt (en die mensen zetten vaak gewoon door met opvoeding i.p.v. (chemische) castraties...

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

isademi de hond heeft inmiddel 4 diplomas;) en hij heeft alle papieren die nodig zijn voor een goede fok. (ik ben het met je eens hoor dat er genoeg "gehandicapte"beestjes)

en het nest groeit hier hier op. we hebben de vraag van een fokker gehad om ons hond ter dekking te stellen over 1 jaar

Deel Deze Pagina