dreumes 1,5 jaar kleed zich uit in bed! Alles onder dus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door taatje85, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Hallo allemaal!
    Ik weet ff niet wat ik hiermee moet!
    Sinds een week of 2 kleed mijn zoontje van 1,5 jaar zich helemaal uit in bed inclusief luier.
    Hij is heel stil in bed dus ik hoor m dan ook niet wakker worden.
    Resultaat: Als ik m dan eindelijk hoor kletsen heeft hij zichzelf helemaal uitgekleed en heeft hij dus ook zijn hele bedje ondergeplast. Gelukkig nog niet meegemaakt dat ie ook ging poepen :S
    Maar moet ik nou boos op hem worden????
    Hoe moet ik erop reageren tegenover mijn zoontje. Want matras gaat naar de maan en ik kan iedere dag zijn bed verschonen!!
    Dus tips en adviezen zijn heeeeeel welkom, want weet ff niet meer wat ik ermee moet!
    Kus bloem

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    kun je bij de hema geenmatras beschermers kopen die in zijn maat van t bedje zijn ? en anders gewoon aan de onderkant inkorten met veiligheidsspelden.
    ik had zon beschermer op mijn matras voor t geval mijn vliezen zouden breken.
    wel lastig maar wat je er tegen kan doen, ik weet t niet, ik denk alleen niet dat je boos kan worden omdat hij t denk niet doet om jullie te zieken

succes ermee

3. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Nee precies! hij heeft geen idee dat t niet goed is! Hij is zelfs trots als ik dan ze kamer inloop staat ie in ze nakie met ze handen in de lucht, van kijk is wat ik heb gedaan. Ik moet er vaak ook wel om lachen. dan loop ik ff weg om te lachen. maarja leuk is anders. En matras beschermer dat moet ik sowieso maar doen. maarja dan is het probleem nog niet weg natuurlijk, ik zie de dag nog komen dat ie ze hele bed onder gepoept heeft :S

dus als er mensen zijn die hetzelfde hebben met hun kindje of adviezen hebben.!
    kus bloem

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ligt hij nog in een slaapzak? Dat zou je ook nog kunnen proberen. EN voor de echte ontsnap-artiest, de rits op de rugzijde doen..

5. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    @deepfreeze
    Hij ligt normaal wel in een slaapzak dan kleed hij zich niet altijd uit.
    alleen het is een kindje wat het heel snel warm heeft en een slaapzak ik nu echt te veel dan is hij zeiknat van het zweet. Ook als ik een dunne katoenen slaapzak gebruik..
    het liefst alleen in ze romper. maarja dan kleed hij zich natuurlijk ng makkelijker uit.
    Als er nou een romper bestond met een ritsje aan de achterkant. zou hier echt een uitkomst zijn hahaha.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@bloem: zonder romper in de slaapzak?
    Enneh, lijkt me toch wel handig als je 'boos' op hem wordt. Als hij zich zo graag uitkleed, zorg dan dat hj op de momenten waarop dat hoort, zichzelf uit mag kleden en prijs hem daarvoor. En dus toch bestraffend toespreken als hij het op andere momenten doet. Je kunt hem echt wel vertellen dat hij zich alleen uit mag kleden als jij dat zegt en anders niet. Zal wel een tijdje duren voor dat bezinkt, want op deze leeftijd hebben ze nog geen geweten, geen stemmetje van binnen dat zegt: dat moet ik niet doen. Pas als het eindeloos herhaald is, zal hij het niet meer doen, maar daarvoor is het dus wel nodig dat hij van jou hoort dat het niet mag. Ik heb boos dus tussen aanhalingstekens gezet: je hoeft hem niet op z'n donder te geven, maar wel streng vertellen dat hij dat niet moet doen... anders blijft ie het doen namelijk.

Maar goed, zonder romper in een slaapzak die achterstevoren zit is misschien gemakkelijker en dan wordt de boodschap ook vanzelf wel duidelijk, ;)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou hem dan met alleen een luier in een slaapzak leggen. Je hebt echt hele dunne slaapzakken (heb er 1 bij de Wibra gekocht), wat eigenlijk niets voorstelt, maar wel voorkomt dat hij zijn luier uittrekt.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oja, en bij de hema hebben ze van die bedzeiltjes. Die zijn niet groot genoeg voor et ledikant, maar ze mogen dan ook niet onder het hoofdje... voor de rest van het bedje misschien wel zo fijn toch.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Of je 'boos' moet worden hangt denk ik van je kindje af.... Eva is momenteel nogal ondeugend en doet het allerliefst wat niet mag. Zodra je boos wordt zit ze je al aan te kijken van, oké, dat mag niet, dat gaan we dus even lekker doen! :)

10. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Hallo!
    Nou het idee van alleen in luier in dunne slaapzak is te proberen! dat ga ik doen!
    Ben benieuwd!tot zover bedankt voor de tips!
    hij had het vanmiddag wee gedaan. en ik ben niet heel boos geworden maar heb hem wel streng toegesproken dat ik het niet leuk vind en dat het niet mag. Ben benieuwd wat ik morgen weer aantref hahaha..
    kus bloem

11. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Weet niet of boos worden helpt. Het is dan waarschijnlijk al een tijd nadat hij zich uit heeft gekleed en ik denk dat ze op die leeftijd nog niet het besef hebben dat het over iets gaat van een tijdje terug. Mijn neefje van 2,5 zegt altijd "jaja, kijken met oogjes" voordat i iets beetpakt :) Ik zou het gewoon helemaal negeren en het idd met een heel dun slaapzakje zonder romper proberen te voorkomen, maar nu is het toch nog niet zo heel erg warm?? Of misschien als de zon op het kamertje staat wel.

Anders het rompertje vastnaaien :D wordt het alleen lastig verschonen. Of een veiligheidsspeld gebruiken.

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Doe je de luier andersom aan 8) :)

Ik vind dat je hem best "streng" mag toespreken en je kunt het gewoon elke keer uitleggen waarom hij zich niet mag uitkleden. Of hij het snapt of niet, dat moeten ze toch leren.

13. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    ik dacht ook meteen, luier andersom!
    mijn zoontje gaat 's ochtends eerst altijd even poepen dus ik hoop dat hij het niet gaat doen!! hihi.. Vind het stiekem wel een beetje grappig!

Groetjes

14. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    goedemorgen!
    Nou trof een schoon bedje aan hoor vanmorgen!
    Gelukkig! Straks ff een paar dunne slaapzakken halen.
    Die ik nu heb zijn een beetje aan de kleine kant.

@butterfly
    T is ook wel grappig!
    Ik kan er ook wel om lachen!
    Helemaal als je m zo trots ziet staan. En t is geen gezicht dat ie daar dan zo staat in ze nakie! hahahaha

kus bloem

15. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hij lijkt me oud genoeg om toegesproken te worden. (boos worden is iets anders...)
    MAar ja, aandacht is aandacht, en iets niet mogen is helemaal geweldig!
    Dus het beste lijkt me er niet te veel herrie over te maken.

Is het misschieneen routine dat hij na het slapen gewassen wordt, of uitgekleed?
    Misschien moet je daarin iets proberen te veranderen.

Nee, nu niet uitkleden, we gaan eerst (dit of dit of dat) doen! (met je serieuze (niet-lachen!) gezicht, hihihi.)
    En dan als er echt omgekleed of gebadderd gaat worden mag hij zich lekker zelf uitkleden en zn kleren in de rondte gooien. En evt. als ie dat nou zo leuk vindt een kwartiertje in zn nakie rondlopen. (terwijl jij af en toe roept: wat loopt jij daar in je blootje!?!?!? (dan lijkt het net of het niet mag, en vindt ie het vast leuk).

Tja, ik probeer ook maar wat.

Uk hier begint nu ook ontdeugend te worden... Die tijgert nu overal giechelend heen terwijl ik zeg dat het niet mag. pfffff ;)

Deel Deze Pagina