Hoi allemaal, Een vraagje, mijn dochter is 11 weken als we 10 dagen op vakantie gaan naar Egypte. De weersvoorspellingen waren eerst dat het ongeveer 23 graden zou zijn maar nu zie ik ineens dat de temperatuur kan gaan stijgen tot 28 graden! Aan de ene kant heel lekker, aan de andere kant maak ik me druk over uitdrogen. Mijn dochter drinkt nu 7 flesvoedingen 120+4 dus ze zit al aan 840 ml. per dag. Mag ik die flesvoedingen aanlengen met extra water tot 1 liter om de kans op uitdroging te verkleinen? Of mag je in een warm land meer dan een liter geven? Tips zijn zeer welkom, bedankt alvast! groetjes Rus05
Zou de voeding idd niet aanlengen maar tussendoor extra water aanbieden (met bijv. lepeltje of gewoon in fles). En als ze gewoon goed blijft drinken zoals ze nu doet zal ze niet zomaar uitdrogen hoor.
Ik zou de voeding niet verdunnen, maar je mag wel tussendoor extra water aanbieden. Zorg ook dat je kindje het niet te warm krijgt, dus af en toe even afkoelen met een lauw washandje bv.
Inderdaad luchtig kleden, water te drinken geven en je kindje niet in de felle zon laten komen. Onze ervaring is dat zulke kleine kindjes veel slapen op het warmst van de dag. Ons zoontje was in ruil daarvoor wel elke ochtend om 06.00 uur wakker... Hun slaapritme past zich best snel aan aan de warmte. Maar 28 graden kunnen ze echt wel hebben hoor!
Zorg daar dat je je baby alleen gekookt afgekoeld water geeft! Daarnaast tussen 12 en 16uur niet naar buiten gaan, sowieso niet in de zon met de baby, en neem voor alle zekerheid een pak ORS junior mee. (is tegen uitdroging,kun je kopen bij de apotheek).
Ik zou mij er niet te druk om maken. Hier in Nederland kan het ook 28 graden worden en hier is het vaak een stuk benauwder dan in dat soort landen. Verder idd gewoon tussen wat extra water geven en als ze dat niet accepteert, kun je best wat meer water per fles geven. Ik zou in elk geval niet over de 30 (?weet 't niet zeker) schepjes kv per 24 uur heengaan.
Gewoon lekker veel binnen blijven, in de airco. Daarnaast naast de flessen water geven, kind tussen 10 en 15 uur absoluut niet buiten en al helemaal niet in de zon laten komen. Handigste kanon zelf een waterkokertje mee te nemen, en vooral alleen flessenwater te gebruiken. Knderen an die leeftijd die daar geboren worden zitten op deze leeftijd ook niet bij het zwemba ofop het strand, en met reden.
Bedankt voor al jullie reacties. We hebben voor het koken van water een dompelaar gekocht! Ik moet zeggen dat ik er nog nooit van gehoord had maar mijn schoonmoeder kwam met het idee (ja ja, niet gedacht dat ik nog eens iets van haar zou aannemen ). Het is een soort staaf die je in een bak water kan doen en die warmt de boel op, superhandig; dan hoeven we niet de hele tijd naar de keuken van het hotel om water te koken. En inderdaad, we hebben ook geregeld dat er al mineraalwater op de kamer klaarstaat als we aankomen. Verder hebben we een zonnehoedje, zonnebrand, en de parasol van de wagen. En luchtige kleding, ik heb voornamelijk witte spulletjes ingepakt, katoen, met korte mouwen. Ben ik nog iets vergeten?? Bedankt!!
Hoi adi, dat mag voor een baby van 11 weken, ORS junior? Ik had het gevraagd bij consultatiebureau maar dat wist ze niet, dan moest ik de huisarts maar bellen...zucht...heb ik een keer een vraag, kunnen ze niet helpen!
ORS mag hoor, maar natuurlijk alleen als het echt nodig is. Ze wilden het mijn dochtertje geven toen ze 6 weken oud was ivm een buikgriep (was niet nodig, omdat ik bv gaf).